Bukefalos 28 år!

Ulvlek - Once Upon a Time

Funderingar runt Mirtai
Två röster från fåret Klara - är det så att Klara försökte skrika till lyan vem hon var?
Det var också Mirtai som la tredje rösten på hemlig i första lynch. I ett läge när ingen annan hade mer än en röst. Det verkar ju som om lyan förstod att åtminstone hemlig inte var fåret eftersom q spikade igen för henne.

Ja, jag tycker det är lite intressant att det lagts mer tyngd på min förstaröst som lades tidigt i DL istället för Mirtais röst som ju gjorde lynchandet av hemlig i princip tvärsäkert.

Men det är ju ganska meningslöst för mig att teoria om mig själv?

Men detta är faktiskt en rätt rolig kommentar :D

Rotar vidare men det är sjukt svårt med gäster och försöka rota längre bak.:o Överlever jag kvällen o natten lovar jag bättring imorrn!!
 
Jag blev mest fundersam på hur hon gick från att vara väldigt misstänksam mot dig till att släppa dig helt, självklart kan det vara så att hon inte tyckte att du var skum längre, men jag tycker oftare att det är ulvar som försöker vända kappan efter vinden och känna in vad som fungerar för tillfället.
Eller ulvar som ska misstänkliggöra sina kompisar lagom mycket.
 
Förresten tycker du verkligen det är en stark förstadagsteori att haka upp sig på att någon vill ha förtydligande i reglerna där det är en felskrivning? Det lät så märkligt.
Nej, jag skulle väl inte säga att det är en helt genomsmart teori ;) Men jag tänker som så att ibland så säger en saker som en inte riktigt menar att säga och då skulle det lika gärna kunnat vara så att Idahoe (väl?) funderade på om hon skulle behöva rädda sig själv vilket jag ofta tycker att ulvar är mer på att göra. Så ja, så dålig som förstadagsröst tycker jag nog inte att det är, men det betyder ju inte att det skulle hålla som motivering nu? :)
 
Mina misstankar på henne har inte försvunnit helt. Hon var rätt på (igår?) och då upplevde jag LenaH som mer skum.
Jag vidhåller annars att jag tror att det var en ulv i den lottningen. och det känns nog som killaloe är mest trolig av dom
Okej, det var nog kanske mest avsaknaden av teorier om henne, men å andra sidan så har jag inte hunnit igenom alla heller.
 
Det konstiga i den lynchen är ju varför Q röstade på hemlig. Var det för att de var säkra på att hemlig inte var fåret? Eller för de misstänkte att LenaH (som var den andra som var på tapeten) kunde vara fåret? Jag tyckte ju att hemligs godförklaring av LenaH var skum och att det kunde peka på att hon verkligen var får och visste vem som hade vilken sida. Väldigt märklig röst av q där faktiskt, jag förstår det inte ens nu i efterhand när vi vet både hemligs och LenaHs roller och att ingen av dom var fåret

Förstår man någonsin vad Q gör? :angel:

Men jag tänker att de måste känt sig säkra på att hemlig inte var får, alternativt att det skulle se bra ut för Q att rösta ut fåret i så fall?

Men frågan kvarstår, var det 1 eller 2 ulvar som röstade på hemlig?

Ju mer jag tänker på det så kanske scenariot var att Lenis la en förstaröst på hemlig, en röst som var ganska logisk eftersom det verkligen var skumt gjort av hemlig!

Om Q röstat på Lena hade det blivit lottning och här såg lyan att det var bra att rädda det andra misstänkta fåret, nämligen LenaH

Om det gör Lenis till ulv vete tusan men jag tror ändå att minst en ulv röstade där och då blir det ju Lenis kvar med uteslutningsmetoden.
 
Mina misstankar på henne har inte försvunnit helt. Hon var rätt på (igår?) och då upplevde jag LenaH som mer skum.
Jag vidhåller annars att jag tror att det var en ulv i den lottningen. och det känns nog som killaloe är mest trolig av dom
Mest trolig nu för att LenaH har blivit lynchad? Annars verkar det ju heldumt att rösta på LenaH igår om det ändå är jag som är mest misstänkt? Jag fattar faktiskt inte riktigt om jag ska vara helt ärlig..
 
Lobelia röstar på Killaloe

Jag har tyvärr inte mycket att gå på mer än känslan. Känslan av att hon glider undan, fokuserar på att klandra andra för svaga röster och inte på att hitta ulvar. Det finns ingen substans i vad hon skriver än så länge. Nu finns det inte mycket att gå på men nog finns det mer än andras svaga teorier?
 
Mirtai röstar på Lenis

För jag tror att det kan ha varit två ulvar som röstade på hemlig och då måste hon vara den andra
 
Klockan drar iväg och jag måste försöka bestämma mig för vem jag ska rösta på idag, jag tycker att Cirkus fortfarande känns skum men kommer åtminstone med lite tankar, Habina gör det å andra sidan väldigt lätt för sig och har smugit sig igenom leken, Killaloe tyckte jag resonerade klokt igår men samtidigt och samma sak gäller egentligen för Cirkus också, bara för att de resonerar klokt betyder det inte att de är goda. Sen har jag Idahoe som jag inte riktigt vet vad jag har heller...
I och med att Habina röstar på Cirkus blir jag ännu mer fundersam, är det två kollegor som försöker skapa alibi eller är någon av dem god? Cirkus är den som resonerar och vänder och vrider mest så Snurrfian röstar på Habina eftersom jag tror att hon är ulv som gör det lite för enkelt för sig och flyter med i leken.
 
Killaloe röstar på Idahoe

Jag förstår inte alls resonemanget kring att rösta på LenaH om jag ändå är mer misstänkt än henne? Varför inte lägga sin röst på mig då när hon trots allt har teoriat så mycket om mig?
Det blir liksom lite som ett sätt att sprida misstankar mot någon men sen inte riktigt följa upp och i mina ögon skulle det lika gärna kunna vara en ulv som försöker misstänkliggöra mig och sen tog tillfället i akt att få ut en god i form av LenaH
 
Lenis röstar på Habina

Jag hinner helt enkelt inte både servera glass o läsa noga, jag har skrivit tankar ang Habina flera ggr idag och jag tycker att hon silar mygg o sväljer kameler, röstar på Lena men ser henne sedan som allvetande, jag får inte ihop det. Nu fick jag inte ihop att LH var god så visst jag kan vara snett ute men det måste ju röstas så jag gör så här.
 
DL 5
19:16 Habina2 röstar på cirkus
21:01 cirkus röstar på Habina
21:22 Lobelia röstar på Killaloe
21:25 Mirtai röstar på Lenis
21:27 Snurrfian röstar på Habina
21:28 Killaloe röstar på Idahoe
21:29 Lenis röstar på Habina


cirkus 1
Habina 3
Killaloe 1
Lenis 1
Idahoe 1
 
Förskräckliga dagbok.

Belle började bli less. Inte nog med att hon pendlade mellan att förstå min ondska och vara less på den. Nu trodde hon även att jag var försvunnen. Havande med mitt barn så valde hon att lämma stan med en snygg främling.

Bollen/habina var bybo

DL 10:00

Eller nu ikväll om alla levande vill.

Bild kommer om någon timme.
 
Förskräckliga dagbok.

Belle började bli less. Inte nog med att hon pendlade mellan att förstå min ondska och vara less på den. Nu trodde hon även att jag var försvunnen. Havande med mitt barn så valde hon att lämma stan med en snygg främling.

Bollen/habina var bybo

DL 10:00

Eller nu ikväll om alla levande vill.

Bild kommer om någon timme.
Jag kan tänka mig dl nu direkt, men jag om jag skulle överleva den så vet jag inte om jag orkar fundera över en röstning till nu ikväll, jag skulle behöva sova... ;)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp