Bukefalos 28 år!

Ulvlek - Once Upon a Time

@Killaloe jag valde att rösta på henne istället för dig eftersom det kändes bättre att ta en skum i taget. och du kändes mest trolig nu jämfört med Mirtai som väl var den andra överlevande i lottningen?
 
Ber så mycket om ursäkt att jag missade dl! jag hade sannolikt röstat på killaloe för att det var ont om tid och hon var den enda jag hade kvar rester av en teori från förra gången som fortfarande kunde vara giltig.
Lovar att återkomma innan dl imorgon bitti med en ordentlig genomgång!
 
O jag ber om ursäkt att jag inte hunnit skriva så mycket idag, ska verkligen ta tag i mig själv om jag överlever morgon-DL. Kände mig sjukt otrevlig här som försökte surfa leken när alla andra satt och pratade o var normalt socialt fungerande människor :o Att försöka lite kort mumla fram vad en lek är lyckades inte riktigt av nån outgrundlig anledning.. :confused::laugh: Ska ställa en hund imorgon om magen tillåter så droppar in efter lunchti-framåt em isf, beroende på hur kvick domaren är.
 
Bild till uppdateringen:
onceuponatime-belle-1280jpg-e96447_1280w.jpg


Sedan bjuder jag på ett allmänt tips. Det är ingen bra ide att gå i 5 cm blötsnö om man har foppatofflor på sig (med tjocka strumpor i).. Det bildas snöklumpar i skon! Men hunden var väldigt glad iallafall.
 
Bild till uppdateringen:
onceuponatime-belle-1280jpg-e96447_1280w.jpg


Sedan bjuder jag på ett allmänt tips. Det är ingen bra ide att gå i 5 cm blötsnö om man har foppatofflor på sig (med tjocka strumpor i).. Det bildas snöklumpar i skon! Men hunden var väldigt glad iallafall.
Det är tråkigt att foppatofflor har begränsad användning i regn alltså, jag gillar annars luftdraget men inte när det blir blött. Så foppatofflor med en raggsocka i är typ bästa höstskorna så länge det är torrt ute :D
 
Det är tråkigt att foppatofflor har begränsad användning i regn alltså, jag gillar annars luftdraget men inte när det blir blött. Så foppatofflor med en raggsocka i är typ bästa höstskorna så länge det är torrt ute :D
Ja verkligen :love: Dock var det snöfritt när jag gick hemifrån för många timmar sedan. Men när jag sedan hämtade hunden hos min mamma så var det fullt med snö.
 
Röstlistor för mitt eget minnes skull (Tack @Blacksmithfarm :love: )

DL 1
18:05 Killaloe röstar på Idahoe
18:27 Lenis röstar på hemlig
18:59 Blacksmithfarm röstar på bollen__
20.04 hemlig röstar på Lenis
20.47 Habina röstar på hemlig
20.58 cirkus röstar på Habina
21.04 Snurrfian röstar på Q
21.12 Klara röstar på Mirtai
21.13 Idahoe röstar på cirkus
21.14 Paddington röstar på LenaH
21.18 LenaH röstar på Snurrfian
21.22 Mirtai röstar på hemlig
21.25 bollen__ röstar på Killaloe
21.29 Niyama röstar på LenaH
21.30 Q röstar på hemlig

DL 2
( 21:10 LenaH röstar på Lenis )
21:13 cirkus röstar på
habina
21:13 Mirtai röstar på Killaloe
21:14 Paddington röstar på
quarter4ever
21:15 Habina röstar på LenaH
21:18 Snurrfian röstar på LenaH
21:24 Killaloe röstar på bollen__
21:26 Niyama röstar på quarter4ever
21:27 Klara röstar på Mirtai
21:28 Idahoe röstar på Lenis
21:29
quarter4ever röstar på Niyama
21:29 LenaH ändrar röst till quarter4ever
21:30 Lenis röstar på bollen__

DL3
15:47 Habina röstar på Mirtai
17:26 cirkus röstar på Killaloe
18:04 bollen__ röstar på Mirtai
20:05 Killaloe röstar på Habina
20:54 Mirtai röstar på Habina
21:08 LenaH röstar på cirkus
21:17 Idahoe röstar på Killaloe
21:27 Snurrfian röstar på Habina
21:27 Lenis röstar på LenaH
21:28 Niyama röstar på Habina
21:28 Lobelia röstar på Killaloe
21:29 Niyama ändrar röst till Mirtai

DL 4
20:20 Habina2 röstar på LenaH
20:30 Lobelia röstar på LenaH
20:33 Niyama röstar på LenaH
20:44 Mirtai röstar på LenaH
20:56 Lenis röstar på LenaH
20:56 LenaH röstar på Lenis
21:05 cirkus röstar på LenaH
21:08 Killaloe röstar på cirkus
21:09 Idahoe röstar på LenaH
21:16 Snurrfian röstar på cirkus

DL 5
19:16 Habina2 röstar på cirkus
21:01 cirkus röstar på Habina
21:22 Lobelia röstar på Killaloe
21:25 Mirtai röstar på Lenis
21:27 Snurrfian röstar på Habina
21:28 Killaloe röstar på Idahoe
21:29 Lenis röstar på Habina

Deltagarlista:
1. Lenis
2. Snurrfian
3. Klara - Fårulv
4. Paddington/Lobelia
5. Mirtai
6. cirkus
7. LenaH - Bybo
8. bollen__/Habina2 - Bybo
9. hemlig - Bybo

10. Idahoe
11. Habina - Bybo
12. quarter4ever - Ulv
13. Killaloe
14 Blacksmithfarm - Siare
15. Niyama - Bybo


Specialroller kvar:
Minst 1 Ulv (Gissningsvis 2-3 ulvar kvar?)
Ängel
Bybor (Max 9 st)

Kvarvarande:
1. Lenis
2. Snurrfian
4. Paddington/Lobelia
5. Mirtai
6. cirkus
10. Idahoe
13. Killaloe
 
Killaloe röstar på Idahoe, bollen__, Habina1, cirkus, Idahoe
Lenis röstar på hemlig, bollen__, LenaH, LenaH, Habina2
cirkus röstar på Habina1, Habina1, Killaloe, LenaH, Habina2
Snurrfian röstar på Quarter4ever, LenaH, Habina1, cirkus, Habina2
Idahoe röstar på cirkus, Lenis, Killaloe, LenaH, ---
Paddington/Lobelia röstar på LenaH, quarter4ever, Killaloe, LenaH, Killaloe
Mirtai röstar på hemlig, Killaloe, Habina1, LenaH, Lenis

Så, hoppas färgerna blev rätt nu, kan ha missat någon nånstans i alla listor.
Återkommer med funderingar snarast :)
 
Killaloe - Röstar: Idahoe, bollen__, Habina1, cirkus, Idahoe

Röstar på mig dag 1, pga att Piff&Puff är elaka :confused: och att jag frågar LL om reglerna verkligen är rätt... Jag kan känna att det nog mest var en förstadagsröst från en som hade bråttom iväg.
Röstar sedan på bollen_ för att denne lagt en väl enkel röst dag 1 (Hej sten i glashus? :p ) och för att BSF käkades som röstat på bollen. Jag tycker resonemanget är lite väl långsökt, samt en lätt röst på någon som inte kommer hinna in och försvara sig.
Röstar sedan Habina1 för att Habina1 röstade på Mirtai baserat på Klaras röstsstatistik skulle kunna göra Mirtai till får, vilket Killaloe tyckte var för enkel motivering.
Röstar sen cirkus pga Snurrfians påpekande om cirkus röststatistik som verkar vara en som gör det enkelt för sig.
Röstar på mig igår för att jag röstade på LenaH istället för på henne trots att jag teoriat mot henne (förstod inte när jag skrev att LenaH kändes mer skum den dagen?)
Jag valde att prioritera mmisstankarna mot LenaH i DL4, eftersom jag tyckte att hon i det läget betedde sig mer skumt än Killaloe. Samtidigt tror jag fortfarande att det fanns åtminstone en ulv bland de som överlevde trevägslottningen (alltså Mirtai och Killaloe) och av dem känns killaloe som mest luden.
Efter att ha gått igenom hennes röstmotiveringar blir jag alltmer fundersam måste jag säga. Jag röstade på henne DL3 med följande motivering:
13. Killaloe. Röstar Idahoe, bollen_.
Röstar på mig dag 1, pga att Piff&Puff är elaka :confused: och att jag frågar LL om reglerna verkligen är rätt... Jag kan känna att det nog mest var en förstadagsröst från en som hade bråttom iväg.
Röstar sedan på bollen_ för att denne lagt en väl enkel röst dag 1 (Hej sten i glashus? :p ) och för att BSF käkades som röstat på bollen. Jag tycker resonemanget är lite väl långsökt, samt en lätt röst på någon som inte kommer hinna in och försvara sig.
Jag har inte spelat med Killaloe förut (tror jag?), men det är en jag kommer hålla ett öga på om jag överlever natten.

Jag tycker det är konstigt att Killaloe röstar på Habina med motiveringen att hon gör det enkelt för sig genom att rösta på Mirtai, när min upplevelse är att Killaloe's två tidigare röster varit just väldigt enkelt motiverade (se mitt inlägg från imorse ovan). Lite väl mycket stenkastning i glaspalatset för min smak, vilket kan vara ludet.
Därför:

Idahoe röstar på Killaloe
Den verkar ju helt klart vara gångbar fortfarande. 4 av 5 röstningar bygger på att den hon röstar på har använt sig av en för enkel röstmotivering :eek: :confused: Alltså, det om något är väl att göra det enkelt för sig? O_o
Killaloe är på toppen av min misstänktalista idag.


Fortsättning följer...
 
Paddington/Lobelia: Röstar: LenaH, quarter4ever, Killaloe, LenaH, Killaloe
Jag har generellt tyckt att först Paddi och sedan Lobelia verkat vettig i sitt teoriande.
Lade första rösten på Q när det redan bara låg ströröster i DL2. Jag är tveksam till om en ond i det läget skulle lägga upp en kollega, känns lite väl riskfyllt för ett försök till alibi.
Lägger tredje rösten på Killaloe i den berömda trevägslottningen. Eftersom jag tror Killaloe är ond så tror jag Lobelia är åt godare hållet, för en ond skulle knappast lagt upp sin kollega till lottning i den situationen.
Röstar på LenaH som många andra och med liknande motivering.
Röstar på Killaloe igår med motiveringen att denne känns undanglidande och mest fokuserar på andras svaga teorier, något jag kan hålla med om.
Jag håller alltså Lobelia åt det goda hållet
 
Lenis - Röstar: hemlig, bollen__, LenaH, LenaH, Habina2
Rätt taskig röststatistik sett till resultatet, bara goda i röstlistan....
Har väldigt låg aktivitet, med få inlägg. Verkar ha ont om tid i allmänhet (iofs förståeligt) men röstar ändå på bollen__ pga att bollen varit inaktiv pga tidsbrist?
Jag hittar ärligt talat inte mycket teorier, mer korta sammandrag i stil med "Spelare X verkar vettig, Spelare Y känns neutral, Spelare Z håller jag med i stort". (Obs inte direkta citat)
Jag skulle grna se lite mer förklarade teorier om fler spelare, inte bara precis den du väljer att rösta på. Jag vet inte om det gör dig ond, men kombinerat med din lysande röststatistik gör det mig åtminstone misstänksam :cautious:
 
Mirtai - Röstar: hemlig, Killaloe, Habina1, LenaH, Lenis
Ännu en spelare med få inlägg. Jag måste erkänna att hon flugit under min radar de senaste dagarna.
Röstar på Lenis igår baserat på röstningen i första DL och tron att det var en ulv mer än bara Q som röstade på hemlig. Jag tycker det känns sådär som teori till DL 5. Även om Mirtai aviserat tidsbrist
Skulle även här önska ett teoriinlägg med lite mer substans kring vad du tror om de spelare som är kvar i leken, då jag känner att jag inte får nåt grepp om vad du tycker om de som finns kvar även genom att läsa dina inlägg.
 
Mirtai - Röstar: hemlig, Killaloe, Habina1, LenaH, Lenis
Ännu en spelare med få inlägg. Jag måste erkänna att hon flugit under min radar de senaste dagarna.
Röstar på Lenis igår baserat på röstningen i första DL och tron att det var en ulv mer än bara Q som röstade på hemlig. Jag tycker det känns sådär som teori till DL 5. Även om Mirtai aviserat tidsbrist
Skulle även här önska ett teoriinlägg med lite mer substans kring vad du tror om de spelare som är kvar i leken, då jag känner att jag inte får nåt grepp om vad du tycker om de som finns kvar även genom att läsa dina inlägg.

Jag är hos min mamma och firar hennes födelsedag. Kommer hem i em och lovar att teoria då!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp