Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Sasse

Trådstartare
Världen håller på att gå under. Sedan Umbrella öppnade dörrarna till "The Hive" och släppte lös de odöda så har människans popularitet minskat drastiskt. Nu är det inte många kvar och de måste kämpa hårt för att de ska ha någon chans mot de odöda. Som tur är för människorna så har de några riktigt starka karaktärer som gör att ljuset ser lite ljusare ut, men det enda som krävs är ett enda litet bett och så är man smittad. Vissa har tur och överlever ändå, men långt ifrån alla. Så hur ska det gå?


Rollista

Alice - Alice har blivit utsatt för experiment av Umbrella och har på så sätt fått superkrafter. Hon kan varje natt rädda en annan från att dödas eller bli zombifierad.

Jill Valentine - Även Jill Valentine har blivit utsatt för experiment av Umbrella och har fått superkrafter. Om Alice skulle dö kommer Jill ta över de nattliga beskydden till viss del, hon kan då skydda någon varannan natt. Jill har även möjlighet till att få reda på om en annans roll två gånger under lekens gång.

Becky - Becky är en liten tjej som Alice har skapat ett starkt band med. Hon kan inte göra så mycket då hon bara är ett barn, men hon lyckas klara sig undan döden vid ett enda tillfälle. Vid nästa attack har hon inte lika stor tur.

Leon S. Kennedy - Är i team med ett par mannar som hjälper Alice och resten av de överlevande människorna. Han gör så gott han kan utan superkrafter.

Barry Burton - Är med i Leon S. Kennedys team och gör allt för att förgöra zombies. Har inga superkrafter.

Ada Wong - Ada liksom de andra hjälper Alice i kampen om livet. Ada kan under ett tillfälle få reda på om en person är ond eller inte. Vid ett lynchtillfälle får Adas röst räknas två gånger, en röst skrivs i leken och den andra i PM till LL.

Carlos Olivera - Carlos mötte Alice för länge sedan och de har sedan dess kämpat sida vid sida större delen av tiden. Tyvärr gick Carlos döden till mötes efter ett bett, men Umbrella lyckades göra en klon av hans kropp. Hans nya superkrafter (förutom att vara hiskeligt duktig på att döda zombies) är att han varje natt får information om vad som hänt.

Luther West - Luther är en riktigt hårdhudad man och klarar sig ur de allra flesta situationer. Han kan under ett tillfälle lura döden.

Claire Redfield - Claire kämpar för de goda och kan varje natt ta reda på om en person är god eller ond.

Albert Wesker - Wesker jobbar för Umbrella. Han har injicerat sig själv med T-viruset och har på det sättet fått superkrafter. Han kan vid varje natt ta del av information om vad som hänt. Jobbar för att Zombiesen ska ta över världen, men vet eller bryr sig inte om vilka de är.

De odöda- De odöda (eller zombies) är de som hotar världen till undergång. De rör sig måhända långsamt, men ett enda bett är tillräckligt för att döda. De kan varje natt ta kol på en människa och PMar deras val till LL.


(Två stycken av ovanstående människor (eller zombies) har funnit kärleken till varandra i detta kaos. Eftersom det är just kaos är det inte så mycket tid för intima stunder, vilket betyder att kärleksparet inte vet så mycket om varandra, men det som är klart är ändå att de inte kan leva utan varandra och dör den ena så dör den andra också)
 
Sv: Ulvleken!

Deltagarlista

Shaggy
cirkus
glömmerallt
Hedinn
bumpo
vår_vinter
Lenis
Lillgrådis
Gravinda
Paddington
Lillelorden
Niyama
Karamelldrottningen
Mammas


Regler:

LL (dvs undertecknad) är allsmäktig.

Hintar är förbjudet och kan straffa den egna sidan!

Aktivitetskrav: någon form av teori ska levereras varje dag, liksom en röst.

Om man upprepade gånger låter bli kan man kickas från leken. PMa mig om ni vet om att ni kan få förhinder!

Jag tillåter inte BOPar, jag vet att det kan vara svårt första dagen men jag välkomnar hellre vansinnigt långsökta teorier, använd er fantasi... Aktivitet!!

Pm från specialroller ska in till mig INNAN DL. Kommer de efter räknas de inte för den dagens DL.
Frågor om rollen, pma gärna.

Röster läggs i fetstil i form av ”Mammas röstar på Sasse
 
Sv: Ulvleken!

Hmm, visar du att jag borde rösta på LL här nu eller?! O_o

Jag skrev först "Sasse röstar på Mammas", men tänkte då att någon kunde få för sig något :p

*kl*

Vad säger ni om att ta en DL senare idag (vid 22.00)? Om det är många som inte hittar leken så kan det hända att jag skjuter på DL till morgondagen dock.
 
Sv: Ulvleken!

Jag tycker att det är bra med dl ikväll. Och det har ju varit tydligt att leken skulle ha första dl ikväll i anmälningstråden, så det borde inte komma som en överraskning? :)
 
Sv: Ulvleken!

Jag tycker att det är bra med dl ikväll. Och det har ju varit tydligt att leken skulle ha första dl ikväll i anmälningstråden, så det borde inte komma som en överraskning? :)

Kanske för de som inte läst leken sedan det diskuterades? ;)
 
Sv: Ulvleken!

Jag är här! Och jag gillar temat och jag gillar även sena DL rent allmänt. Mycket nöjd alltså. Än så länge. :)
 
Sv: Ulvleken!

haha, ja det är bra med sena DL för att man hinner alltid slänga iväg en röst, men för mig som är kvällstrött så är det ganska stor chans att jag ligger medvetslös med pannan i tangentbordet vid den tiden :P
 
Sv: Ulvleken!

Jag har också hittat leken! Såhär en liten stund före läggdags. :D Tänker nog dock försöka vänta så länge jag kan med att rösta. :p
 
Sv: Ulvleken!

Nä, får rösta nu. Kändes ju nödvändigt att vänta, med tanke på aktiviteten efter mitt senaste inlägg... :p

Mammas verkade ju vara väldigt ivrig med att ha DL ikväll. En förhoppning om att så få goda som möjligt ska hitta leken i tid? :cautious:

Hedinn röstar på Mammas
 
Sv: Ulvleken!

Då ska vi se.

lården inleder med att hålla med både mig och grådis.... grådis kastar sig direkt över Lården.... gravinda inleder med att säga att hon absolut inte kommer att vara aktiv vid dl, kanske för att kunna svära sig fri från ev käkningar?



Med det sagt är det väl inte direkt något jag misstänker någon för....
 
Sv: Ulvleken!

Mammas inleder med ett okaraktäristiskt inlägg rent språkligt. Visserligen utan att kasta några direkta misstankar, men jag noterar det ändå...

Grådis tycker att jag luktar zombie. Hmpf, där fick jag för att jag var snäll och gav bifall! ;)

Hedinn kommer med en tidig röst. Möjligen pga tidsskillnad... Eller en ulvig förstaröst på en ulvkollega - ett tilltänkt alibi?

:cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 318
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Har blivit fasonerad av zoombier, läst på en del och sett på serier som walking dead. Vad tror ni? Kan det bli en zoombie invasion...
8 9 10
Svar
199
· Visningar
9 338
Senast: Exile
·
Tjatter Nu fick det vara nog enligt Tiffany. Nu var det inte bara troll i bäcken (där det verkligen inte hade att göra), men nu hade feerna...
24 25 26
Svar
516
· Visningar
21 181
Senast: qitis
·
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
36 640
Senast: Intejag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp