Umgås med chefen på fritiden?

finapina

Trådstartare
Hmmm....Hur ställer ni er till det? Big no-no?Tänker då enskilt, inte på grupp- AW eller dyl.Blev lite småobekväm då min chef undrade om jag kanske ville följa med på en dagsresa ( ej jobbrelaterat). Jag tycker hon är rolig och lättsam och resan kunde säkert bli kul men det känns ändå konstigt att umgås med just sin chef! Vi är sammanlagt 6 pers i arbetsgruppen.
 
Hmmm....Hur ställer ni er till det? Big no-no?Tänker då enskilt, inte på grupp- AW eller dyl.Blev lite småobekväm då min chef undrade om jag kanske ville följa med på en dagsresa ( ej jobbrelaterat). Jag tycker hon är rolig och lättsam och resan kunde säkert bli kul men det känns ändå konstigt att umgås med just sin chef! Vi är sammanlagt 6 pers i arbetsgruppen.
Det borde man väl kunna men det kan ju också bli lite konstigt, jag hade nog inte velat ha den vänrelationen med en chef.
 
Hmmm....Hur ställer ni er till det? Big no-no?Tänker då enskilt, inte på grupp- AW eller dyl.Blev lite småobekväm då min chef undrade om jag kanske ville följa med på en dagsresa ( ej jobbrelaterat). Jag tycker hon är rolig och lättsam och resan kunde säkert bli kul men det känns ändå konstigt att umgås med just sin chef! Vi är sammanlagt 6 pers i arbetsgruppen.
Skulle personligen högst troligt undvika det. Tycker att jobb och privatliv får vara åtskilda, framförallt gällande chefer. Många tänker säkert tvärtom, men för mig känns det fel.
 
Det kan bli så att de andra tycker att du blir favoriserad om du umgås privat med chefen.
Fast chefen kanske kommer bjuda med de andra också en och en, längre fram (eller har gjort det tidigare)?
 
Big no-no för mig. A) man är i beroendeställning till individen. B) Hur blir det att jobba i en grupp på 6 där de andra garanterat kommer få reda på att man umgås privat med chefen? Det kan bli sådant onödigt baktal. Jag separerar jobb och privatliv, men kan för den delen vara vän med kollegor och chef utan att umgås privat.
 
Utifrån chefens personlighet skulle jag känna mig bekväm, men hon är ändå min chef så nej....Har känt henne många år, har sett mindre trevliga sidor även om hon har förändrats/utvecklats till en bra chef under åren.Dock har jag personligen inte haft problem med henne. Nu blir det nog inte aktuellt med ngn resa, men reflektera kan man ju göra.🙂
 
Lite trist att vara chef? Verkar överlag som om övriga i arbetsgrupper har en viss spärr att umgås privat med chefen? Upplever inte att folk annars har en sån spärr att umgås utanför jobbet med annan i arbetsgruppen om personkemi/ gemensamma intressen finns.
 
Lite trist att vara chef? Verkar överlag som om övriga i arbetsgrupper har en viss spärr att umgås privat med chefen? Upplever inte att folk annars har en sån spärr att umgås utanför jobbet med annan i arbetsgruppen om personkemi/ gemensamma intressen finns.
Jag tänker att det är ganska normalt ändå, att folk överväger vad en privat relation kan kosta om det går snett eller om andra personer på arbetsplatsen ser snett på relationen. Jag lägger till exempel inte ens till mina övre chefer på facebook, så tramsig är jag. 😅 Sedan umgås jag inte privat med kollegorna heller i och för sig. Jag tycker det är skönt att ha en arbetsplats och en fritid.
 
Lite trist att vara chef? Verkar överlag som om övriga i arbetsgrupper har en viss spärr att umgås privat med chefen? Upplever inte att folk annars har en sån spärr att umgås utanför jobbet med annan i arbetsgruppen om personkemi/ gemensamma intressen finns.
Jag tror det är för att det oftast inte är ett jämlikt förhållande - den ena är i beroendeställning till den andra. Det är ju bara så det är tyvärr. Men chefer har ofta vänner utanför jobbet, precis som alla andra. Kollegor emellan kan det naturligt kännas mer likställt.
 
Hmmm....Hur ställer ni er till det? Big no-no?Tänker då enskilt, inte på grupp- AW eller dyl.Blev lite småobekväm då min chef undrade om jag kanske ville följa med på en dagsresa ( ej jobbrelaterat). Jag tycker hon är rolig och lättsam och resan kunde säkert bli kul men det känns ändå konstigt att umgås med just sin chef! Vi är sammanlagt 6 pers i arbetsgruppen.
Jag hade inte haft några problem med det alls om det var en trevligt person och det inte bara blev att vi pratade jobb på fritiden. Jag ser nog mest chefer som kollegor med andra ansvar än vad jag har och har inte en superstrikt gräns mellan privat umgänge och jobbumgänge. De flesta av mina vänner har jag träffat på olika jobb jag haft under livet, träffar man trevliga roliga människor är det ju bara att samla på sig dom.
 
Lite trist att vara chef? Verkar överlag som om övriga i arbetsgrupper har en viss spärr att umgås privat med chefen? Upplever inte att folk annars har en sån spärr att umgås utanför jobbet med annan i arbetsgruppen om personkemi/ gemensamma intressen finns.

Mina kollegor verkar ha utmärkt givande fritid utan att vi umgås direkt mycket utanför jobbet. Vi har jättetrevligt ihop och tar en AW då och då.

När jag haft kollegor jag rest mycket tillsammans med har vi haft våra gemensamma reserutiner med lite sevärdheter, promenader och middagar, men på min helt egna fritid umgås jag med mina "egna" vänner.

Mina chefer har varit likadana; sociala människor med familj, egna intressen och andra vänner än oss de råkar jobba med.
 
Hmmm....Hur ställer ni er till det? Big no-no?Tänker då enskilt, inte på grupp- AW eller dyl.Blev lite småobekväm då min chef undrade om jag kanske ville följa med på en dagsresa ( ej jobbrelaterat). Jag tycker hon är rolig och lättsam och resan kunde säkert bli kul men det känns ändå konstigt att umgås med just sin chef! Vi är sammanlagt 6 pers i arbetsgruppen.
Jag hade nog tackat nej till något planerat med chefen. Känns som några andra säger att det kan vara upplagt för missförstånd och osämja i arbetsgruppen framgent.
 
Jag har hängt med två chefer när jag jobbade på ett litet företag med 3 anställda och en extrajobbare. Vi hade mycket skoj ihop.
Såg inget problem i det.
På en stor arbetsplats kanske det blir mer komplicerat och kan leda till misstänksamhet om extra favörer.

Sambon är svintajt med sina chefer. De har varit bästisar i 20 år ca.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp