Underlag i ridhus och ridbana

T

Temlan

Är så trött på att rida i ridhus och ridbanor med dåligt underlag... fattar inte hur det kan vara bra att rida på djupt och tungt underlag... tyvärr är alla ridbanor och ridhuset i min närhet för djupa och tunga att rida på, så jag har bestämt mig att leta på alternativ till sågspån/sand underlag...

Är det någon som vet vilket underlag Jan Brink använder? läste en artikel häromdagen om underlaget.. tror det heter softfiber någonting? Någon som vet???

Är det någon som rider/ridit på hyttsten? Hur är det att rida på? Ridhus eller ridbana?
 
Sv: Underlag i ridhus och ridbana

Lägger in en liten bi-fråga:

I en tysk tidning jag prenumererar på gör flera företag reklam för gummimattor som underlag i paddock, tex http://www.sagustu.de/eprod6.htm

Är det meningen att man ska ha bara gummimattan, eller ska man lägga grus över? Blir inte riktigt klok på det, men jag antar att man ska ha grus över?!
 
Sv: Underlag i ridhus och ridbana

JAg red förut i ett ridhus där jag gillade botten, det var tor blandat med grus. Blev alldeles lagom mjukt.
 
Sv: Underlag i ridhus och ridbana

Min ridbana är ordentligt underbyggd med dränering osv. På toppen har jag grus 0-8 blandat med stenmjöl, lika delar av vart material. Den är suverän!
 
Sv: Underlag i ridhus och ridbana

Jag hatar också alla dessa tunga underlag som finns överallt! Inte bra för hästarna! Nu har vi som tur är ett ridhus med mkt bra underlag som är fast och ändå lite sviktande, jag tror att det är någon sorts sand blandat med träflis. ? Även blandning med små filt-bitar är mkt bra, fast och fryståligt!
 
Sv: Underlag i ridhus och ridbana

Vi har ngt med pappbitar.
Bra när det regnar då det inte blir pölar utan mer slafs slafs.
Det försvinner sakta ner i marken o då häller man på mer,
inte skadligt för miljön heller.
 

Liknande trådar

Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
7 213
Senast: Lobelia
·
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 505
Senast: Fiorano
·
Ridning Vilka alternativ till järnskor borde jag titta på? Mitt sto har alltid gått med järnskor, sista åren också med sula. Detta efter en...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
12 576
Hästvård I vårat ridhus är underlaget väldigt tungt och ojämnt. Ibland rider man i lite uppförsbacke och ibland i lite nerförsbacke + tungt...
Svar
4
· Visningar
774
Senast: MayGrace
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp