Bukefalos 28 år!

Undersköterska på vårdcentral

Widerberg

Trådstartare
Jag håller på att se mig om efter nytt jobb, i brist på annan spänning i tillvaron :D
I dagsläget jobbar jag som undersköterska inom äldrevården, och har gjort sen...2007 sisådär. Nu har det dykt upp en vårdcentral som söker just undersköterskor och jag är egentligen bra sugen på att söka, men jag tvivlar något helt sjukt på min egen kompetens och har väldigt svårt att se att jag skulle fixa det jobbet. Som om det nu skulle vara så himla svårt liksom... ;) Men det gör att jag drar mig för att skicka iväg den där ansökan, tyvärr.

Men hur som helst, någon som jobbat/praktiserat som undersköterska (eller annat) på just en vårdcentral och som skulle kunna upplysa mig lite om vad arbetet egentligen innebär lite mer specifikt än vad annonsen beskriver?
Och framför allt, vad tyckte ni om jobbet?

Mvh Fjantig 26-åring :p
 
Jag håller på att se mig om efter nytt jobb, i brist på annan spänning i tillvaron :D
I dagsläget jobbar jag som undersköterska inom äldrevården, och har gjort sen...2007 sisådär. Nu har det dykt upp en vårdcentral som söker just undersköterskor och jag är egentligen bra sugen på att söka, men jag tvivlar något helt sjukt på min egen kompetens och har väldigt svårt att se att jag skulle fixa det jobbet. Som om det nu skulle vara så himla svårt liksom... ;) Men det gör att jag drar mig för att skicka iväg den där ansökan, tyvärr.

Men hur som helst, någon som jobbat/praktiserat som undersköterska (eller annat) på just en vårdcentral och som skulle kunna upplysa mig lite om vad arbetet egentligen innebär lite mer specifikt än vad annonsen beskriver?
Och framför allt, vad tyckte ni om jobbet?

Mvh Fjantig 26-åring :p

Jag säger bara - SÖK! Klart du inte kommer kunna allt från start, det kan ingen! Men du har erfarenheten och det kommer nog inte dröja länge innan du kommer in i rutinerna och lär dig hur allting fungerar. Alla är nya i början :)
 
Sök, men vänta dig inte för mycket. VC-jobb är populära, mkt pga arbetstiderna. När ett(1) USK-jobb på "min" vårdcentral annonserades ut fick de över hundra sökande.
 
Jag håller på att se mig om efter nytt jobb, i brist på annan spänning i tillvaron :D
I dagsläget jobbar jag som undersköterska inom äldrevården, och har gjort sen...2007 sisådär. Nu har det dykt upp en vårdcentral som söker just undersköterskor och jag är egentligen bra sugen på att söka, men jag tvivlar något helt sjukt på min egen kompetens och har väldigt svårt att se att jag skulle fixa det jobbet. Som om det nu skulle vara så himla svårt liksom... ;) Men det gör att jag drar mig för att skicka iväg den där ansökan, tyvärr.

Men hur som helst, någon som jobbat/praktiserat som undersköterska (eller annat) på just en vårdcentral och som skulle kunna upplysa mig lite om vad arbetet egentligen innebär lite mer specifikt än vad annonsen beskriver?
Och framför allt, vad tyckte ni om jobbet?

Mvh Fjantig 26-åring :p

Jag är inte undersköterska, men jobbar däremot på en vårdcentral. Undersköterskorna här är på lab och tar prover, sitter i receptionen, assisterar vid småoperationer (såsom borttagning av hudförändringar). En del är också en del i hemsjukvården och går alltså hem till patienter. Det beror väl dock på vilket landsting och vårdcentral det gäller om den har hand om hemsjukvården. I landstinget jag jobbade tidigare hade vi inte hand om hemsjukvården från vårdcentralerna.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu har jag funderat sedan i tisdags på om jag ska skapa den här tråden eller ej. Jag vill inte vältra mig i problemet men jag kan behöva...
2
Svar
21
· Visningar
2 928
Senast: Cattis_E
·
Skola & Jobb Har ju skrivit lite i andra trådar om att jag blivit reserv på en del utbildningar. Nu har jag klättrat upp så att jag är reserv 1, 9...
2
Svar
20
· Visningar
2 579
Senast: Lightzone
·
Skola & Jobb Någon här på Buke som gjort det, och hur får man livet och ekonomin att gå ihop? Jag har en kandidatexamen sedan fem år tillbaks och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
7 486
Senast: lil-sis
·
Kropp & Själ Jag insåg att jag har blivit bitter. Vad gör man åt det? Jag har varit trött i många år, men kämpat på så gott det går med tungt...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 520

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp