Unghunds kurs

B

Bopplan

Måste bara skriva av mig lite.
I onsdags var vi på kurs för första gången. det är en unghundskurs där vi ska träna vardags lydnad och lite sök och spår.
Det var riktigt kul i onsdags, så jag längtar till i morgon :D

Min plutt som är en liten Jack Ruussel är minst, dom flesta hundarna (eller alla uton en) är jätte stora!! men det fixade han hur bra som helst.

Visst är det kul och gå kurs? Jag tror att Wille tyckte det var lika kul som jag!
 
Sv: Unghunds kurs

Jag och min lilla terrorist har varit två gånger på valpkurs, och det är nog mer givande än jag först trodde.... Jag hade varit lite smått irriterad på Herr Trots i ett par dagar, och hade inte ens någon större lust att överhuvudtaget åka till kursen nu sist. Men när vi väl kom dit så uppförde han sig exemplariskt och gick som en liten stjärna med tindrande ögon och gjorde allt jag bad om! :love: Så nu är han inte till salu längre (det är nog väldigt bra för speciellt mig att gå på kurs tror jag)! ;) :D
 
Sv: Unghunds kurs

Jag och lagotton går på unghundskurs!
Hon (och jag) tycker det är jättekul. Bättre än valpkursen, den tyckte hon det hände för lite saker på - nu får hon tänka mer!
Hon är näst yngst med sina 5 månader, nästan alla andra är 8-12 månader.
 
Sv: Unghunds kurs

Jag håller kurser :crazy: , så då blir det svårt att gå med sina egna, men jag brukar försöka ta med dem ändå...

Med Loka har jag gått valpkurs, sen gick vi direkt in i tävlingslydnad :D Så nu går vi inte kurs pga många missöden med andra hundar och för att tiden räcker inte till... Men vi är ju på klubben minst 3 dagar i veckan och tränar väldigt mycket annars. Min terrier tränade jag på klubben 2 dagar i veckan från 1997 till 2002, sen blev det bara en gång i veckan, sen kom Loka och jag gick utbildning... men vi tränade bara agility.

//E
 
Sv: Unghunds kurs

Det var lika kul i går med!
Jag tror jag ska fortsätte med en fortsättnings kurs till hösten. Är det någon som har gått nån sådan? är säkert lite olika från ställe till ställe, men vad fick ni lära er då?

Vill också börja träna agility sen, verkar super kul!
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Går som många före mig i tankarna på val av hundras... vi är en familj på fyra med två vuxna och två tonårsbarn. Vi har även två...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 541
Senast: Krumben
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag brukar inte skriva så jätte mycket om min valp här för att jag har fått så mycket neggativa svar och kritik och massa på pekanden om...
2
Svar
36
· Visningar
2 444
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Hund Hej, Ytterliggare ännu en vilken ras tråd men tänkte kika med experterna ;) Jag har gått ganske länge nu i hundtankar och funderar på...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 277
Senast: Praefatio
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 162
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp