Uppdatera ännu mera, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åååh vilken bra träning vi hade idag! Och Flöjten höll ihop fint hela dagen :love: först kaffe och catch up när folket kom, sedan 2,5h träning vid lunch, sedan åt vi korv, sedan sköt vi lerduvor, sedan tränade vi hund i 1,5h till :D
Markeringar, närsök, fotgående, linjer, närsök igen, passivitet genomgående under dagen och så avslutade vi med lite vatten. Har en så trött och nöjd labrador nu :D
Tror det kommer bli riktigt bra det här, han gör verkligen allt för att lyckas där ute. Självständig men otroligt styrbar och lyhörd, mycket fart under tassarna men utan att glömma näsan. Sänker farten så himla fint när han kommer in i området för markeringar eller närsök och jobbar sig igenom och nyttjar vinden så klokt.
Min guldgosse :love:

De andra guldhundarna har fått en vilodag idag med bara lite godissök i trädgården, och de verkar rätt nöjda med det också :D Otis klo ser fin ut, men jag vågar inte anstränga den för mycket ännu.
 
Tvättar hundarna (och oss människor) med schampo (och tvål) speciellt framtaget för att användas i sjöar och hav :)

Åh, det visste jag inte att det fanns! Måste genast kollas upp. Eller så småningom i alla fall.

Inte för att jag tänkt bada min lilla valp ute men det händer ju att man tvättar sig själv i naturvatten om sommaren.

:-)
 
Åh, det visste jag inte att det fanns! Måste genast kollas upp. Eller så småningom i alla fall.

Inte för att jag tänkt bada min lilla valp ute men det händer ju att man tvättar sig själv i naturvatten om sommaren.

:-)
Finns säkert en del olika sorter. Vi har haft det i alla år eftersom vi har sjötomt, då är det onödigt att slösa vatten i dusch när man kan tvätta sig i sjön :D
 
Långpromenad och lek med salukikompis på morgonen (lek bara för Ebrah såklart), nu har både jag och hundar sovit en stund och det känns som en ny dag :p

Meeen om jag får till lite rallylydnadsträning i eftermiddag så blir det ju faktiskt en ganska komplett dag. Funderar på om vi ska ta oss iväg och bada imorgon...
 
Jag och Otis är hos veterinären. Under natten/morgonen har han fläkt upp hela klon, in till fästet :(
Vi fick ett trevligt bemötande här i alla fall, all personal har hälsat glatt på honom och frågat vad han hittat på för något den här gången :p vi borde fasen ha stammisrabatt här.
 
@AraSlei Trist, hoppas det läker utan infektioner och sånt...
När jag var hos veterinären med Zvante i början av sommaren var det en ny veterinär och hon bad lite om ursäkt för att hon inte hunnit läsa igenom hela hans journal. Jag sa att det var inte så konstigt med tanke på hur många gånger han varit där och då sa hon att han varit där... alltså jag tror det var typ 49 gånger (mitt sifferminne är kasst) - och då har jag ändå åkt till en annan veterinär när han hade urinsten samt när han bröt två klor på en månad förra året (och fick infektion båda gångerna....) :cautious: Så han har säkert varit hos veterinär 60 gånger :crazy::arghh:
 
@AraSlei Trist, hoppas det läker utan infektioner och sånt...
När jag var hos veterinären med Zvante i början av sommaren var det en ny veterinär och hon bad lite om ursäkt för att hon inte hunnit läsa igenom hela hans journal. Jag sa att det var inte så konstigt med tanke på hur många gånger han varit där och då sa hon att han varit där... alltså jag tror det var typ 49 gånger (mitt sifferminne är kasst) - och då har jag ändå åkt till en annan veterinär när han hade urinsten samt när han bröt två klor på en månad förra året (och fick infektion båda gångerna....) :cautious: Så han har säkert varit hos veterinär 60 gånger :crazy::arghh:

Tack, jag hoppas det också. Det räcker gott med att ha honom med tratt i flera veckor, vi vill inte brottas med infektioner också...

Men herregud :eek: Zvante är ju värre än Otis :laugh:
Otis har faktiskt bara varit hos vet typ 10-15 gånger med denna, plus när han kastrerades :p förgiftning x2 (påsklilja som 12 veckors och råttgift förra sommaren), sydd efter att ha blivit sprättad av vildsvin i halsen, sydd efter att ha fått ner en pinne i svalget som nästan trängde ut under örat och så nu klon då. Plus återbesök :p
Rätt bra jobbat för en hund som är 2,5 år gammal....
 
Tack, jag hoppas det också. Det räcker gott med att ha honom med tratt i flera veckor, vi vill inte brottas med infektioner också...

Men herregud :eek: Zvante är ju värre än Otis :laugh:
Otis har faktiskt bara varit hos vet typ 10-15 gånger med denna, plus när han kastrerades :p förgiftning x2 (påsklilja som 12 veckors och råttgift förra sommaren), sydd efter att ha blivit sprättad av vildsvin i halsen, sydd efter att ha fått ner en pinne i svalget som nästan trängde ut under örat och så nu klon då. Plus återbesök :p
Rätt bra jobbat för en hund som är 2,5 år gammal....

Jag blir matt bara jag läser om det, Fritte har varit hos veterinären för en mjölktand som inte ville lossna, en trasig klo, något som hans hypokondriker till matte trodde var magont men inte var nått alls och för hälsokontroller (återigen hypokondrisk matte), kontroll av en avslagen tand, ögonlysning och höftledsröntgen. På snart 6 år med jävla slitjobb :eek:
 
Labben är trött och nöjd efter dagens närmare 6 timmars vandring (med småpauser). Renbajs var dock inte så bra för hans mage, han kräktes upp tre högar med mat/gräs/renbajs på väg ner från toppen :cautious:. Därefter lugnade det sig, tack och lov.
 
Visst är Zvante också allergihund @McFlurry ? Jag tycker inte att jag och Svansson gör annat än hänger hos veterinären eller har telefonkonsultation just pga den där jävliga allergin :down:
 
Jag blir matt bara jag läser om det, Fritte har varit hos veterinären för en mjölktand som inte ville lossna, en trasig klo, något som hans hypokondriker till matte trodde var magont men inte var nått alls och för hälsokontroller (återigen hypokondrisk matte), kontroll av en avslagen tand, ögonlysning och höftledsröntgen. På snart 6 år med jävla slitjobb :eek:

Tro mig, det är inte mindre utmattande i verkligheten :p
Det är ju främst otursgrejer, förutom det där med hans hjärntumör (som jag glömde skriva med :p). Han är ju en yvig och impulsiv hund som gör först och tänker sen, det blir inte alltid så bra tyvärr. Kastar man sig huvudlöst in bland vildsvinsflockar och utför stup på typ 3m så blir man skadad. Önskar bara att han kunde få lite självbevarelsedrift nån jäkla gång :p
I morse, efter att jag upptäckt att klon var helt fläkt, kom han nedför trappan i 200 knyck med en filt i munnen - som han så klart trampade på så han voltade ner de sista trappstegen.
Jag kände igenom honom noga efteråt och det gick bra, men det kunde ju lika gärna gått åt skogen.
Det är både bra och dåligt att han är oberörd och ruskar av sig det mesta, han gnäller inte i onödan men säger heller sällan till när han faktiskt har ont.

Ladda har bara varit hos veterinären för vaccinationer och skk-röntgen, på 4,5 år, det känns skönt som omväxling :D
 
Dahlia har svarat jättebra på smärtis och muskelavslappnande som tur är. Fortsätter med vila från träning och bara smärtis från och med imorgon, i 14 dagar och sen kör vi sakta igång igen.
Tävlingskarens har vi ju ändå ett bra tag till och agilityn tänker jag inte alls starta något mer i år efter det här eftersom det påverkar ryggen mest av alla sporter vi håller på med. Säsongen är ju ändå så kort och tävla i kalla ridhus långt bort har jag ingen lust med :p
Mer tid till lydnadsträningen ;)
 
Jag blir matt bara jag läser om det, Fritte har varit hos veterinären för en mjölktand som inte ville lossna, en trasig klo, något som hans hypokondriker till matte trodde var magont men inte var nått alls och för hälsokontroller (återigen hypokondrisk matte), kontroll av en avslagen tand, ögonlysning och höftledsröntgen. På snart 6 år med jävla slitjobb :eek:

Mamma Mu har varit inne på höftledsröntgen, 1 ultraljud, 1 besiktning inför parning samt vaccinationer på 9,5 år :up:
 
Nu på tåget hem efter att ha varit med några tollarfolk och sett på när de tränat på tollingjaktprov. Känns som att det inte är omöjligt för mig att klara en tollare och uppfödare som jag förstått är väldigt seriös verkade positiv till att jag kan skaffa en.

Vi får väl se vad det blir av allt det här... är helt förvirrad. :o:D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
1
· Visningar
191
Senast: em76
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 648
Senast: orkide
·
  • Låst
Dressyr Startar en ny tråd eftersom den förra blev full :)
100 101 102
Svar
2 022
· Visningar
178 288
Senast: Ninnurur
·
Hundhälsa ...kring avlivning. Behöver egentligen lite bollande av tankar. Vet att det är dags alldeles snart, tyvärr. Har en äldre tik, 13 år...
Svar
2
· Visningar
702

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp