Uppdatera ännu mera, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mina hundar tar det här med ledig helg på stort allvar.. :heart

HuWx5Hc.jpg

tnyQMUb.jpg
 
Idag blev Gissa påhoppad av en sådan hund som @Takire har på avataren,Belgiska turister som bara släppte ut sitt kräk ur bilen och vips så gav den sig på lilla pisse :wtf:
Men hon är ingen fegskit så hon svarade rask upp medans jag vrålade AFFFFFFFFF så större delen av campingen stod i givakt (af är ligg på flamländska) + att belgarna var raska med att hugga tag i sin liggande hund,så ingen skada skedd.Och ja båda hundarna var lösa.
 
Tack, jag hoppas det också. Det räcker gott med att ha honom med tratt i flera veckor, vi vill inte brottas med infektioner också...

Men herregud :eek: Zvante är ju värre än Otis :laugh:
Otis har faktiskt bara varit hos vet typ 10-15 gånger med denna, plus när han kastrerades :p förgiftning x2 (påsklilja som 12 veckors och råttgift förra sommaren), sydd efter att ha blivit sprättad av vildsvin i halsen, sydd efter att ha fått ner en pinne i svalget som nästan trängde ut under örat och så nu klon då. Plus återbesök :p
Rätt bra jobbat för en hund som är 2,5 år gammal....
Ja det krävs mycket för att slå Zvante :p Han är, precis som @Killaloe skriver, en allergihund så många besök är kopplade dit. Sen är han också otursdrabbad som tusan, trots att han alltid varit en stillsam hund och inte lika galen som Otis :D Men det har hjälpt föga i hans 11-åriga liv tyvärr... Jag har ju bytt ras nu, och Zvantes sjukdomshistorik var en stor bidragande faktor till det ;)
 
Har varit dålig på att skriva på ett tag, men läser slaviskt ska ni veta ;)

Har varit ute en del med vargarna de senaste dagarna. Härligt de det inte blivit så mycket det senaste då Prins varit dålig i nacken. Nu mår han mycket bättre så kul att börja promenera igen :D
 
Ja det krävs mycket för att slå Zvante :p Han är, precis som @Killaloe skriver, en allergihund så många besök är kopplade dit. Sen är han också otursdrabbad som tusan, trots att han alltid varit en stillsam hund och inte lika galen som Otis :D Men det har hjälpt föga i hans 11-åriga liv tyvärr... Jag har ju bytt ras nu, och Zvantes sjukdomshistorik var en stor bidragande faktor till det ;)

Stackars Zvante :(
Hellre en oturshund än en som är sjuk, stackaren!
 
Pysslingen har ett nytt knä. Det gick länge inte att diagnosticera problemet, för det saknades profil i benet, bara väldigt spända muskler som höll ihop och en knäskål som red på brosket (dvs betedde sig inte som en vanlig luxation). Men hur gör man när man jobbar och har en långtidskonvalicent?

(Det läskiga är att han är 'friröntgad' i knäna - ett sådant problem skulle alltså kunnat komma in i aveln:crazy:)
 
kul!! Hur ställer du dig till det då?
Vet inte om han kmr bli lämplig för avel än så säger varken ja eller nej just nu. Ska ju göra korningen först och fler hälsotester plus kolla höfterna igen innan jag tar ett beslut.
Handlar ju om vilken tik hen skulle vilja använda med.
Kommer inte använda Ammo på tikar som inte C tkr är ok heller.
 
Vet inte om han kmr bli lämplig för avel än så säger varken ja eller nej just nu. Ska ju göra korningen först och fler hälsotester plus kolla höfterna igen innan jag tar ett beslut.
Handlar ju om vilken tik hen skulle vilja använda med.
Kommer inte använda Ammo på tikar som inte C tkr är ok heller.
Men hade inte han hd fel? Eller har jag drömt det?
 
I EM har vi tid till vet. Santo har fått en knöl på öronlappen som växt, läste något om att just den sorten var vanlig på unga hundar. Vi får se vad de säger!
 
Idag har vi åkt in till stan med buss och t-bana och brunchat med en kompis. Alla tre hundarna fick följa med in. 2/3 skötte sig exemplariskt. Valpen var dampig men lugnade sig faktiskt fort och la sig ned.
Dock skulle hon skälla till om det kom in nya gäster på fiket :mad:
På buss och t-bana var hon pipig till en början men inga skall och efter en stund la hon sig ned som de andra. Bussen hemåt var dock jobbigare för där var det också fruktansvärt varmt.
Blir bra för henne med en hel vecka på Gotland och Visby för där blir det mycket restaurangbesök där hon helt enkelt får lära sig den hårda vägen :devil:
Nä men det ska nog bli bra det här. Sjukt rolig är hon ju men ibland vill jag knyta fast henne i ett träd och gå där ifrån :angel:
Hennes mamma Dahlia var ju världens A-barn och kunde allt från dag ett så hade kanske inte förväntat mig en klurig Klura :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
1
· Visningar
191
Senast: em76
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 648
Senast: orkide
·
  • Låst
Dressyr Startar en ny tråd eftersom den förra blev full :)
100 101 102
Svar
2 022
· Visningar
178 301
Senast: Ninnurur
·
Hundhälsa ...kring avlivning. Behöver egentligen lite bollande av tankar. Vet att det är dags alldeles snart, tyvärr. Har en äldre tik, 13 år...
Svar
2
· Visningar
702

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp