Bukefalos 28 år!

Uppdatera vidare, del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har Ebrah fått träffa sin bror för första gången sedan de var små valpar :D Det var så kul, för redan när jag såg bror + matte på håll så tänkte jag "Haha, det ser ut som att Ebrah står där!".

Jag kan konstatera att de gör exakt likadana lekinviter, hoppar på samma sätt när de hälsar, låter likadant och har likadana beteenden när de springer. Faktum är att de är så lika att både jag och matte tog fel på vilken hund som var vilken flera gånger när de sprang. Vi såg för sjutton inte skillnad på egna hunden och syskonet :o :rofl:

Då kan tilläggas att Ebrah är en normalstor tik (åt det mindre hållet) och brorsan är stor hane. Troligen skiljer det åtminstone 7-8cm i mankhöjd och en hel del i kroppsmassa. Men när de springer.. de är lika!
 
Det är bara att ringa din vette. Det skrivs ut över telefon mot avgift.
Det har blivit rätt hårt på många håll, så har veterinären inte träffat hunden inom senaste året krävs ett besök - fast det brukar dom inte ta ut avgift för (förutom receptarvode då)
 
Tittar på hundraser på skks hemsida. Hittade manchesterterrier, skitsöt ju! Meen enligt rasbeskrivningen låter det ungefär som en grinig vinthund :angel:

Är det någon bukefalist som har erfarenhet av manchesterterrier? Jag vill veta mer om den där rasen.
 
Tittar på hundraser på skks hemsida. Hittade manchesterterrier, skitsöt ju! Meen enligt rasbeskrivningen låter det ungefär som en grinig vinthund :angel:

Är det någon bukefalist som har erfarenhet av manchesterterrier? Jag vill veta mer om den där rasen.
Har endast träffat en Manchester, en väldigt glad och allert hund, jättetrevlig var den. Påminde mig en del om Mellanpinscher. :)
 
Var nyss ute och gick på min dagliga eftermiddagstur när jag kommer till ett gärde i närheten av där jag bor. Desto närmare jag kommer gärdet hör jag hur det är en samling av hundar där, och massvis av bilar står parkerade på parkeringen bredvid. När jag kommer närmare ser jag att de ringtränar och har även med sig bord. Var tvungen att fråga om vad för spännande sällskap det var. Visade sig att det är Norra Älvsborgs kennelklubb, såklart. :p

Verkade vara ett riktigt trevligt gäng i alla fall. Massor av olika typer av hundar. Görläckra Salukis, en häftig Grönländare etc etc. Jag hade ingen aning om att de tränar i Vänersborg, men tydligen. Tyvärr var ikväll sista normala träningstillfället och nästa vecka skulle de köra en uppvisning, utställning på skoj dvs. Jag jobbar även nästa vecka när de kör, så missar oavsett. :(

Aja, det var i alla fall häftigt att på sin vanliga promenad stöta på ett gäng häftiga hundar av olika raser. Jag insåg verkligen att jag måste ha en ras till. Klarar mig inte med en hund av en ras, vill ha flera hundar av olika raser. Finns ju så många otroligt häftiga raser att välja på:o
 
Aja, det var i alla fall häftigt att på sin vanliga promenad stöta på ett gäng häftiga hundar av olika raser. Jag insåg verkligen att jag måste ha en ras till. Klarar mig inte med en hund av en ras, vill ha flera hundar av olika raser. Finns ju så många otroligt häftiga raser att välja på:o

Haha jag känner tvärt om. Många intressanta möjligen men vill inte ha de själv :angel: nervös inför nästa hund. Jag velar mellan kooiker och jaktlabbe men båda två verkar kluriga att hitta bra :grin:
 
Haha jag känner tvärt om. Många intressanta möjligen men vill inte ha de själv :angel: nervös inför nästa hund. Jag velar mellan kooiker och jaktlabbe men båda två verkar kluriga att hitta bra :grin:

Ja jo, det ligger något i det du säger. Många intressanta men svårt att hitta en jag faktiskt skulle vilja ha. Tycker inte riktigt att jag hittat någon ras med "allt" eller i närheten av det. :angel:
 
Det verkar som att Gripa börjat löpa! Hon är ju bara 6,5 månader, skulle ju vara valp liiiite till :D

Känns ovanligt tidigt, men såg en lätt rosa flytning och Viggo säger att hon luktar gott. Han har ju även snuskat sig i hennes kiss i ett par dagar men jag trodde ändå det skulle dröja en 3-4 v till iaf. Kommer nog vilja strypa honom om någon vecka när hon kommer igång ordentligt :angel:

Hon hade idag även lagt min sko, sitt halsband, vattenskålen (hon hällde ut allt vatten över hela golvet innan :meh:) och en pappersförpackning (lite smått strimlad) i sängen idag när de var själva i 2 timmar. Hon har inte tagit någon grej på jag vet inte hur länge, men detta förklarar ju varför :D

I övrigt är hon något lugnare, men lika busig och pigg ändå. Vi hade ändå vilodag igår och idag har dom inte heller gjort mycket alls.

Lilla damen :love:
 
Ja jo, det ligger något i det du säger. Många intressanta men svårt att hitta en jag faktiskt skulle vilja ha. Tycker inte riktigt att jag hittat någon ras med "allt" eller i närheten av det. :angel:

Precis! Och sen när man hittat rätt ras ska man hitta en uppfödare man gillar och en kombination man tycker om och sen ska det bli valpar också.

Längtar inte :nailbiting: Bettys uppfödare blev min bästa kompis, kommer kännas konstigt att inte ha lika mycket kontakt med nästa uppfödare :rofl:

Vad är du sugen på för raser?
 
Precis! Och sen när man hittat rätt ras ska man hitta en uppfödare man gillar och en kombination man tycker om och sen ska det bli valpar också.

Längtar inte :nailbiting: Bettys uppfödare blev min bästa kompis, kommer kännas konstigt att inte ha lika mycket kontakt med nästa uppfödare :rofl:

Vad är du sugen på för raser?

Skaffar vi ny hund om sisådär några år och intresset ser lika ut idag så blir det nog någon ras som är betydligt mer aktiv än den vi har. Sambon har varit sugen på någon drivande jakthund eller eventuellt någon typ av retriever. Men eftersom den huvudsakliga aktivering sker av mig så blir mycket upp till mig och just nu är jag jäkligt sugen på en vettig tollare. :o

Det har väl egentligen varit en dröm sedan barnsben men har vänt ryggen mot rasen för att jag hört så många skräckhistorier.Nu när jag träffat några själv är jag lite lockad igen. :angel:

Vad för ras har du ögonen på?
 
Skaffar vi ny hund om sisådär några år och intresset ser lika ut idag så blir det nog någon ras som är betydligt mer aktiv än den vi har. Sambon har varit sugen på någon drivande jakthund eller eventuellt någon typ av retriever. Men eftersom den huvudsakliga aktivering sker av mig så blir mycket upp till mig och just nu är jag jäkligt sugen på en vettig tollare. :o

Det har väl egentligen varit en dröm sedan barnsben men har vänt ryggen mot rasen för att jag hört så många skräckhistorier.Nu när jag träffat några själv är jag lite lockad igen. :angel:

Vad för ras har du ögonen på?

Tränar med en kanonfin tollare som ska paras om 1-2 år. Hon är en dröm :love: :D Känner lite andra personer med tollare, en brukar jag tävla mot och den är också jättefin och trevlig. Förarveka båda två men jobbar fint i apporteringen (båda kör tolling). Du får åka på deras rasspecial och spana :D

Jaktlabbe eller Kooiker. Vet inte riktigt vad jag ska välja, beror nog mycket på vad jag hittar för linjer. Ska spana lite extra på dessa två när jag ska på utställningen i Norrköping :D
 
Tränar med en kanonfin tollare som ska paras om 1-2 år. Hon är en dröm :love: :D Känner lite andra personer med tollare, en brukar jag tävla mot och den är också jättefin och trevlig. Förarveka båda två men jobbar fint i apporteringen (båda kör tolling). Du får åka på deras rasspecial och spana :D

Jaktlabbe eller Kooiker. Vet inte riktigt vad jag ska välja, beror nog mycket på vad jag hittar för linjer. Ska spana lite extra på dessa två när jag ska på utställningen i Norrköping :D

Åh, skicka gärna ett pm med namn på trevliga tollare. :D
Just nu är jag bara i drömstadiet, har ju nyss fått hem en hund. Men känner att hon verkligen behöver en kompis(:angel:) så vore trevligt med en valp om några år.

Det här med att hitta trevliga linjer........
 
Åhh, jag skulle behöva lite råd känner jag. Har varit inne på finsk lapphund ett bra tag men nu har jag börjat vela mellan det och mittelspitz. :( Har tänkt att köra agility och möjligtvis rallylydnad eller någon annan sport utöver att ställa ut. Sedan har jag ju en samojed så det blir säkert lite dragträning också. :p Det jag funderar mest över är vilken av dem som egentligen blir bäst för agility då det är det som jag är mest intresserad av, skulle gärna vilja tävla på låg nivå för skojs skull sådär.. :banghead: help haha
 
Sollvet funkar klockrent, betala receptet via swisch och det finns om e-recept blixtsnabbt.
Dom funkar fortfarande alltså? Jag fick fram den där länken när jag googlade men inte när jag gick via deraes hemsida. Kontaktade dom på fb och frågade om det fortfarande gällde. men har inte fått svar. De har ju för NexGuard också!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Brukshundar och könsbunden aggressivitet
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp