Uppdatera vidare, del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad skönt att det inte regnat massor på ett tag :idea::D
Hon är verkligen jätte fin! Och verkar var en käck liten krabat,I like!

Hon har fixat tillräckligt många pölar av utvällt vattenskål i köket för att sabba parketten helt.

Den överlevde 4 valpkullar och en en lång radda hundar. Ska bli spännande att se hur mycket som kommer behövas renoveras när hon växt upp. Känns som ny dator inte är aktuellt på ett tag :grin:
 
Jarla. Eller Jala som hon kallas.
Hon har sin faders teckning och färger bortsett från att han var brun i ansiktet med masken över pannan som man ofta såg förr. Mamman är helsvart.

18664134_474135276266507_3112505489088352447_n.jpg

18620145_474135236266511_4428227671631456853_n.jpg
Kan man typ ställa sig i kö för en tikvalp ur hennes andra kull redan nu?
 
Dags för en "riktig" uppdatering... Imorgon är det två veckor sedan Riley fick somna in och just nu blickar jag mest framåt, planerar framtida hund och tränar ihop med mina föräldrars collie. Det är inte riktigt samma sak :( Men det känns skönt att ha en hund i sin närhet ändå. :heart

Det där med rasval är dock en djungel (av diverse anledningar blir det inte en collie just nu) och det känns som att jag inte kan hitta "rätt" alls. Krav har jag massor av :p och raser som jag finner intressanta, men det är minst sagt svårt!
:heartheart Du gjorde verkligen allt för honom
 
  • Gilla
Reactions: Nux
Någon som provat eller hört talas om fästingmedlet Simparica?
Har inte provat, men tänker be om det nästa sommar :) Närbesläktat ämne som i Bravecto och Nexgard. Anledningen till att jag kommer prova det är att jag gillar ge månadsvis som man gör med Nexgard, men det har lika snabb verkningstid som Bravecto när det gäller att ta död på ev fastbiten fästing :)
 
Är det någon som har koll på om Frontline dödar fästingar på samma sätt som Bravecto? Dvs att de krullar ihop benen och dör?
 
Är det någon som har koll på om Frontline dödar fästingar på samma sätt som Bravecto? Dvs att de krullar ihop benen och dör?
Nej det gör det inte.
Vi har alltid fått fästingar med frontline, även sådana som har växt. Det var en av våra huvudanledningar till att vi bytte till Bravecto. Plus att Skägget fick klåda och blev slö på Frontline.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna
  • HusdjursGPS

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp