Uppdatering och snackistråd 4

Vill bara säga till @Voff att vad härligt att kisse kommit hem. Hoppas han kryar på sig snart också för lät ju inte som han var på topp precis :(
 
Vill bara säga till @Voff att vad härligt att kisse kommit hem. Hoppas han kryar på sig snart också för lät ju inte som han var på topp precis :(
Tack!!
Nä han är långt ifrån sig själv. Jag ska ringa kliniken i morgon för jag tycker han är lite för seg av sig. Han är totalt sjövild annars och jag tyckte nog han var både piggare och åt bättre innan helgen. Han kräks lite också ibland när han äter. Han ofta ryggar han baklänges när man räcker fram mat.
Fick i honom lite kokt fisk förut. Ska köpa köttfärs i morgon. Han älskar rått kött. Burkmat har han aldrig varit nått fan av och torrfoder får han inte äta ännu pga stygnen i munnen.
upptäckte nu i kväll att även det andra örat har stelnat under dagen så han tappar nog den örontippen med :(
 
Tack!!
Nä han är långt ifrån sig själv. Jag ska ringa kliniken i morgon för jag tycker han är lite för seg av sig. Han är totalt sjövild annars och jag tyckte nog han var både piggare och åt bättre innan helgen. Han kräks lite också ibland när han äter. Han ofta ryggar han baklänges när man räcker fram mat.
Fick i honom lite kokt fisk förut. Ska köpa köttfärs i morgon. Han älskar rått kött. Burkmat har han aldrig varit nått fan av och torrfoder får han inte äta ännu pga stygnen i munnen.
upptäckte nu i kväll att även det andra örat har stelnat under dagen så han tappar nog den örontippen med :(

Liten kisse då så jobbigt. Katter har ju det problemet att dom lätt får fettlever om dom svultit en tid (även kortare tid), så den kan tom behöva specialkost en tid. Det kan även vara en del i problemet att den inte vill äta och så blir det ännu mer en ond cirkel. Får den antibiotika ? Tänkte med halsen osv.
 
Liten kisse då så jobbigt. Katter har ju det problemet att dom lätt får fettlever om dom svultit en tid (även kortare tid), så den kan tom behöva specialkost en tid. Det kan även vara en del i problemet att den inte vill äta och så blir det ännu mer en ond cirkel. Får den antibiotika ? Tänkte med halsen osv.
Ja han får antibiotika, Ronaxan.
Smärtstillande fick han i flytande form i färdigladdade sprutor som ska läggas på kindens insida. Detta för att skona magen. Metacam vågade de inte ge.
Vi har köpt med skonmat i mjukform från kliniken men den vägrar han äta. Jag har tagit av vårat kött som vi tillagat och finhackat det och gett rått. Har lyckats få i honom lite äggula också.
prio ett just nu känns som att få igång aptiten och matsuget. Nån matsked då och då.
Antibiotikan ska ätas tom tisdag. Smärtstillande fick han sista dosen av i morse. Han blev rätt hög på det och blev "övergisig". Hade noll koll på var soffan tog slut och ramlade ur, stod och kelade med bordsben, fötter, hundarna....helt väck :crazy:
Sambon var väldigt anti till den medicinen och tror att den gjort Alf illamående.
 
Ja han får antibiotika, Ronaxan.
Smärtstillande fick han i flytande form i färdigladdade sprutor som ska läggas på kindens insida. Detta för att skona magen. Metacam vågade de inte ge.
Vi har köpt med skonmat i mjukform från kliniken men den vägrar han äta. Jag har tagit av vårat kött som vi tillagat och finhackat det och gett rått. Har lyckats få i honom lite äggula också.
prio ett just nu känns som att få igång aptiten och matsuget. Nån matsked då och då.
Antibiotikan ska ätas tom tisdag. Smärtstillande fick han sista dosen av i morse. Han blev rätt hög på det och blev "övergisig". Hade noll koll på var soffan tog slut och ramlade ur, stod och kelade med bordsben, fötter, hundarna....helt väck :crazy:
Sambon var väldigt anti till den medicinen och tror att den gjort Alf illamående.

Lilla fnutten då. Antibiotikan kan även ha gett illamående, inte helt ovanligt. Hoppas det vänder så den kryar på sig :heart
 
Lilla fnutten då. Antibiotikan kan även ha gett illamående, inte helt ovanligt. Hoppas det vänder så den kryar på sig :heart
Okej. Det känns lite skönt att veta att det kan finnas en naturlig orsak till illamåendet.
proverna som togs i måndags visade iaf då att levern var ok. Men det kan ju ha ändrats sen dess.
 
Hade tänkt göra något lite vettigt med hundarna idag. Gick långpromenad istället för morgonpromenad och därefter har vi inte fått något gjort alls, delvis pga att jag dör huvudvärksdöden... Nu sitter jag och funderar på om jag kommer våga släppa hundarna imorgon eller om det kommer vara för halt och om jag ska ta långpromenaden innan eller efter jobbet. Tar jag promenaden innan så är det mer troligt att jag tränar rallylydnad med dem efteråt. Det vore inte helt tokigt. Jag är tävlingssugen.
 
@Red_Chili
Var tvungen att testa att stretcha bakbenen på Ladda när hon låg ner idag. Det gick faktiskt att få dem så gott som parallella med ryggen, så att de var i höjd med nosen. Det måste väl vara bra? :D Hon låg emot väggen med ryggen, så hon kunde inte krumma heller. Blev lite förvånad över att hon var så smidig ändå :p
Mailade fysion du tipsade om igår, får se om hon kanske har någon tid i veckan.
 
@Red_Chili
Var tvungen att testa att stretcha bakbenen på Ladda när hon låg ner idag. Det gick faktiskt att få dem så gott som parallella med ryggen, så att de var i höjd med nosen. Det måste väl vara bra? :D Hon låg emot väggen med ryggen, så hon kunde inte krumma heller. Blev lite förvånad över att hon var så smidig ändå :p
Mailade fysion du tipsade om igår, får se om hon kanske har någon tid i veckan.

Det beror på hur resten av kroppen var, gjorde du fel så kan de fuska duktigt ändå. Bäst är att låta bli att stretcha om du inte fått tydliga anvisningar för hur du ska göra :)
 
Det beror på hur resten av kroppen var, gjorde du fel så kan de fuska duktigt ändå. Bäst är att låta bli att stretcha om du inte fått tydliga anvisningar för hur du ska göra :)

Hon låg typ med ryggen längs med en vägg och sov, så då testade jag :p
Jag tog inte i eller så, när det började ta emot så slutade jag. Vill inte göra fel eller skada så klart, men var lite nyfiken :p
Hon öppnade inte ens ögonen, så jag tror inte att det var obehagligt i alla fall :)
 
Vi har inte gjort nått vettigt alls idag. Igår var vovve så trött efter dagen på inoffen att han inte klev upp ens när husse tog på honom halsbandet för att gå ut och kissa :p
Idag är ju han som vanligt men matte är trött..lite köksrallyträning har vi pysslat med iaf!
 
@Voff Så skönt att katten kom hem! Jag har nästan inte orkat läsa inläggen om att han var borta.

Men jag måste fråga, varför fick de dra så många tänder? Visade det sig att han har FORL?
 
@Voff Så skönt att katten kom hem! Jag har nästan inte orkat läsa inläggen om att han var borta.

Men jag måste fråga, varför fick de dra så många tänder? Visade det sig att han har FORL?
En tand saknades, några var av eller hade gått flisor ur. Andra satt jättelöst. De var alla samlade på ett ställe så det är någon form av trauma som orsakat det:(
 
Idag klarade jag o min stora hund vårt besök och kan nu kalla oss besökshundteam :banana:
Vi firar med ben o nya leksaker till stora o cola, chips o ostbågar till mig :D
Grattis, vad roligt! Det är något som jag också skulle vilja testa, men ingen av mina vuxna hundar passar för det.. Kanske valpen när den blir stor :)
 
Hej jag heter Paxa och tycker att valpen är rätt okej att leka med, eller iallafall att valla. Men ibland så försöker den sno mina ben, fast det var ju valpens ben först, och då är det bäst att man låter jättefarlig så den blir rädd och springer iväg. Och ibland vill den leka med mig fast jag inte vill och då är det bäst att man ser ut som att man håller på och dör och försöka springa ifrån den, fast den bara springer efter ?! Och ibland så blir man fast i ett hörn, och då är det bäst att bita den lite..

Hej jag heter Zippo och tycker att valpen är äcklig och jobbig. Det går inte att äta sin mat eller vila för man måste hålla koll på den! Ibland är den i soffan, och då är det synd om mig för då kan inte jag vara i soffan. Eller ibland så kanske man kan offra sig.. Men den äckliga valpen tar alltid platsen närmast matte! Och så klättrar den på mig, och försöker snutta på min snopp. Bäst att se ut som man har sålt smöret men tappat pengarna. Men om den springer på golvet, då kan man ju döda den! Kul! Fast då blir matte sur.. Faaan då. Men idag var vi i skogen och då sökte vi godis tillsammans, det gick bra för den var så dålig så jag fick allt godis. Hejdå!

Mina hundar är sååå perfekta ihop med valpen. Eller inte :meh:
 

Liknande trådar

Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
71
· Visningar
8 789
IT & mobiler Hej! Efter uppdateringen på Apple Watch så har det försvunnit den där symbolen som man trycker på för att en telefon ska plinga till...
Svar
2
· Visningar
561
  • Artikel
Dagbok Jag har skitsvårt få in rutiner, jag har vissa saker jag gör samma varje dag men det har tagit en livstid få till dom :cool::p På jobbet...
Svar
0
· Visningar
323
Senast: cewe
·
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
64 65 66
Svar
1 319
· Visningar
38 050

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Hage
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp