Bukefalos 28 år!

Uppdatering och snackistråd 4

Troligtvis har han varit instängd hela tiden. Han kan ha skadat tänderna när han försökt gräva/bita sig ut eller om han hittat en väg ut på högre höjd och hoppat. Min gamla katt slog ut en tand vid ett högt nedhopp. Jag tror dock på det första eftersom det är sidotänderna som råkat illa ut.

En annan teori är att han blivit påkörd. Det förklarar dock inte att klorna fram är helt nedslitna (även sporrarna) dessutom har han inga skelettskador.
Han har fått smärtstillande tom igår morse. Sen var det slut och bedömningen var att han inte skulle ha den mer.
Han blev ju hög som etr höghus på det. Ramlade ur soffan, kelade med allt och inget. Verkade inte ha koll på nått. Så frågan är om inte det smärtstillande även dödade aptiten en del.
Tänker på det här med nerslitna klor - är det inte att så att katter som blivit påkörda på nåt sätt och blivit släpade en bit, får klorna helt nerslitna ? Har för mig jag sett att det är vanligt om jag inte har helt fel.
 
Malte och Ammo har varit på promenad och Ammo har fått en smaskig djurdel att tugga på :D Malte ligger och vilar sig på ett duntäcke jag tänkte att Ammo skulle kunna ha sitt köttben på, men det var självklart en Maltesäng! Spoilrar för att jag skäms över bildkvalitén och den stökiga bakgrunden :o
xWfA8mt.jpg

Säkerheterna själv, viktigt att vara reflexförsedd nu i mörkret
JXEku93.jpg

Ammo tar paus i slakten
HhiEzhP.jpg

Malte är väldigt konfunderad, vad var det som hände?

VAD bor i dedäringa akvarierna? Och har ammo flyttat hemifrån @Wingates ?
 
Katter är smartare :angel:

Bra att du fick i honom lite, han måste vara vrålhungrig! Gillar han inte tonfisk? Mina kunde gå genom eld för det. Och tonfiskvatten är så praktiskt att slå på annan mat så att den luktar gott.
Bra tips!
Hade glömt tonfisk.
Har testat med räkor, musslor....det mesta ifrån havet. Men inte bläckfisk:sneaky:
 
Tänker på det här med nerslitna klor - är det inte att så att katter som blivit påkörda på nåt sätt och blivit släpade en bit, får klorna helt nerslitna ? Har för mig jag sett att det är vanligt om jag inte har helt fel.
Aha.....ingen aning men det skulle förklara en del. Det var ju en tant som ringde hit och var 100% säker på att Affe var vid hennes hus, 2 km bort. Vi var där och letade och la ut matspår. Kanske var det han ändå som var där och fick sig en törn på landsvägen. Enda sättet att komma hem var att gå över bron ute på den landsväg som går utanför vårt hus.
 
Vad är det då? Kan man ta i dom`? Ta ut en o fota! Finns det fler färger?
Små jirdar från Mongoliet, de är väldigt mysiga och gosiga, väldigt hanterbara! Ska se om jag orkar, måste bara stänga in Ammo först och då måste jag säkra ett rum som han kan vara i :D Ja, det finns supermånga färger! Jag riktar in mig på spottade agoutis och rexburmeser :angel:
 
Små jirdar från Mongoliet, de är väldigt mysiga och gosiga, väldigt hanterbara! Ska se om jag orkar, måste bara stänga in Ammo först och då måste jag säkra ett rum som han kan vara i :D Ja, det finns supermånga färger! Jag riktar in mig på spottade agoutis och rexburmeser :angel:

En vän hade en Såndäringa en gång i forntiden. Den hette Elvis.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
1 559
Senast: Tilly_85
·
Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
71
· Visningar
9 376
IT & mobiler Hej! Efter uppdateringen på Apple Watch så har det försvunnit den där symbolen som man trycker på för att en telefon ska plinga till...
Svar
2
· Visningar
611
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
7 8 9
Svar
168
· Visningar
3 464
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp