Bukefalos 28 år!

Uppdatering- och snackistråd 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Efter hårdträning två dagar i sträck (iförsig blandat med hundbus, bad och lek) så blir det nu bara flams och rolig trickträning genom lek här ute på landet.

Jag har så härliga hundar :love:
13880401_10206447105044487_478367853976132895_n.jpg
 
Vi råkade ut för vår första hund-"attack" igår. Men som tur var så lät den värre än den bet så vi kom undan med blotta förskräckelsen! Matte bad om ursäkt men va fan! Håll din aggressiva hund kopplad istället! :rage:
 
Sista kvällen på vår lilla tour i Dalarna. Måste ge samtliga hundar en stor eloge för hur fint de skött sig. De har varit med vid Helvetesfallet och gått på hängbroar högt över dånande forsar, gått i gallertrappor, campat blad folk och hundar, åkt hundkärra på guppiga slingringa grusvägar mmm. Allt utan en protest eller skall.
Lilla S tycker broar är något jobbigt men "ställer upp".
Vi har en Dalmatiner i stugan till höger och några små fluff till vänster. Fluffen stimmar som f*n men inte ett knyst från de övriga hundarna.
Nu är vi supertaggade att åka iväg mer nu när vi har kärran så allt blev smidigt och när vi ser att även de unga hundarna är så okomplicerade :)
 
Vi råkade ut för vår första hund-"attack" igår. Men som tur var så lät den värre än den bet så vi kom undan med blotta förskräckelsen! Matte bad om ursäkt men va fan! Håll din aggressiva hund kopplad istället! :rage:

Men jisses. :eek: Hoppas att allt gick bra.

Häromdagen fick jag säga till en man om lät in okopplade hund springa fram till oss. När den lägger sig och ålar framför Rollo så säger han "Ja hon löper." Men inte fan är det väl vettigt att låta sin löptik springa fram till mina okastrerade hanhundar som är kopplade. :banghead: Tydligen så var det ok för att hon var så liten. Ja men då så, vad bra, då kan jag släppa lös Tonto och Rollo då. :banghead::banghead::banghead:
 
Anmälningstiden till utställningar stänger 12 på DAGEN. Anmälningstiden till utställningar stänger 12 på DAGEN. Anmälningstiden till utställningar stänger 12 på DAGEN. Anmälningstiden till utställningar stänger 12 på DAGEN.

Så nu kanske jag lärt mig.

Bitter.
 
Cyklade 5km med hundarna nu på kvällen. Svärmors hund drog större delen av tiden så jag ska nog tipsa dem om att börja med drag med henne. Bobber tycker bättre om att trava bredvid mig så han kan titta på mig ibland. Jätte duktiga var dem, och nu sover dem gott :love:
 
Suck. Insåg precis att jag räknat fel på Ebrahs ålder. Hur sjutton det nu är möjligt. Jag har tänkt att hon skulle ställas i unghundsklass på stora Sthlm, för att ha blivit ställd på internationell utställning och ha varit gammal nog för att det ska räknas till lure coursingen.

Meeen så pratade jag med @Tonto och kom fram till att Ebrah blir 18 månader i januari :banghead: Så ja, vi skippar utställningen i år och tar det nästa år istället, tänker inte lägga 400kr på en utställning som "inte räknas".. Hade det varit billigare hade jag kunnat ställa för att få komma dit och gå bland alla montrar men det är inte värt det nu.
 
Suck. Insåg precis att jag räknat fel på Ebrahs ålder. Hur sjutton det nu är möjligt. Jag har tänkt att hon skulle ställas i unghundsklass på stora Sthlm, för att ha blivit ställd på internationell utställning och ha varit gammal nog för att det ska räknas till lure coursingen.

Meeen så pratade jag med @Tonto och kom fram till att Ebrah blir 18 månader i januari :banghead: Så ja, vi skippar utställningen i år och tar det nästa år istället, tänker inte lägga 400kr på en utställning som "inte räknas".. Hade det varit billigare hade jag kunnat ställa för att få komma dit och gå bland alla montrar men det är inte värt det nu.
Du får väl ställa i unghundsklass när hon är 15 mån? Eller måste hon vara över 18 för att det ska räknas i lure coursingen?
 
Du får väl ställa i unghundsklass när hon är 15 mån? Eller måste hon vara över 18 för att det ska räknas i lure coursingen?
Jag måste kolla det där, men jag tror att hon måste vara 18 månader. Hon måste vara 18 månader för att få ta licens, men jag har något vagt minne av att det är någon 15-månadersgräns när det gällde utställningen, för jag minns nu att jag tittat på en tidigare utställning. Kanske var så att det var olika beroende på om det var nationell eller internationell... Äh, jag har ingen aning! Får läsa reglerna imorgon...
 
Men jisses. :eek: Hoppas att allt gick bra.

Häromdagen fick jag säga till en man om lät in okopplade hund springa fram till oss. När den lägger sig och ålar framför Rollo så säger han "Ja hon löper." Men inte fan är det väl vettigt att låta sin löptik springa fram till mina okastrerade hanhundar som är kopplade. :banghead: Tydligen så var det ok för att hon var så liten. Ja men då så, vad bra, då kan jag släppa lös Tonto och Rollo då. :banghead::banghead::banghead:
Allt gick bra men hade den verkligen velat bita så hade jag varit chanslös! :nailbiting: Nu hade dessutom matte en skällande dalmatiner i andra handen så hon kunde inte bara gå fram och fånga odågan heller. Hoppas nu bara att Alpina inte får några psykiska men efter detta.. :cautious: Men hon var lika glad som vanligt efteråt så det går nog ingen nöd på henne. :up:

Att folk inte bara kan ha sina äckliga hundar kopplade! Annars kan jag lika gärna ha Alpina lös oxå för hon är ju iaf snäll. :meh:
 
Fodertips önskas!
Hunden behöver gå upp i vikt.
Hunden vill inte äta så mycket..
Finns det något väldigt energitätt foder som han kan äta lite av men ändå få i sig tillräckligt?
Helst ett torrfoder då det är lättast att få i honom. Han äter färskfoder men oftast inte så bra av det heller.
Han äter dåligt i perioder, men även när han äter bra så vill han inte äta så mycket som jag tycker så han går upp dit han behöver vara..
 
Fodertips önskas!
Hunden behöver gå upp i vikt.
Hunden vill inte äta så mycket..
Finns det något väldigt energitätt foder som han kan äta lite av men ändå få i sig tillräckligt?
Helst ett torrfoder då det är lättast att få i honom. Han äter färskfoder men oftast inte så bra av det heller.
Han äter dåligt i perioder, men även när han äter bra så vill han inte äta så mycket som jag tycker så han går upp dit han behöver vara..
Vilka torrfoder har du testat?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
845
Senast: Trassel12
·
Tjatter Tydligen cirkulerar något stort drama på sociala medier nu med en känd youtubeprofils bror och hans sambo som håller på bråkar med...
Svar
14
· Visningar
1 362
Senast: _Elly_
·
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 237
Senast: iNTOHiMO
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
746
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp