Bukefalos 28 år!

Uppdatering och snackistråd 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Då var vi på väg till Göteborg och UL av tiken.
Klump i magen.
Hoppas det är små puppisar där inne denna gången. Andra gången gillt? Tydligen en tik till som gått tom innan med hanen.
Glöm inte att andas! :eek:

Håller tummar och tår att det blir puppisar! :D:heart
 
Livet med uttrycksfulla hundar... :banghead:
Vi är anmälda till kurs två dagar denna veckan. Glatt gick jag upp tidigt i morse och fixade fikakorg, packade lånebilen med saker och klädde på hundarna. Bara för att inse att det är imorgon första kursdagen är, inte idag. Fridolf som är rutinerad i gemet hade då hunnit vara jätteglad och förväntansfull i över en timme. Blicken jag fick när han insåg mitt misstag var inte nådig! :crazy:
14666098_10154118868098666_8113376654994101001_n.jpg


Några timmar senare kapitulerar jag för regnet och lägger utejobbet på hyllan, för att åka in till stan och göra lite ärenden. Byter alltså från arbetskläderna till "civilkläder", vilket Frodo omedelbart noterade och kopplade ihop med att bli lämnad ensam hemma. När den bedjande blicken inte räckte för att hindra mig gick han och hämtade sin gamla Kong, i ett desperat försök att locka matte att stanna hemma.
14691128_10154118859828666_1459965991109294642_n.jpg


Är det konstigt att jag aldrig får nått klokt gjort här hemma, när allt utom hundgos och vallning leder till såna här blickar?!
 
Tacksam att labben hittills inte varit den som backat trots att saker varit läskiga, han klarar liksom att lösa problem på egen tass. Hoppas det även gäller om vi stöter på nån clown :crazy:. Glad att jag bor i en liten by och inte i stan, känns som risken är mindre att de dyker upp här än i stan (där de redan synts till i helgen :rage:).

Tillägg: för att hålla oss till topic så har vi slödag idag :p.
 
:banana::banana::banana::banana::banana::banana::banana:

6 st gick att se. Fler kan ju finnas.

Runt 17 nov kommer det puppisar igen och Mamma Mu blir mormor.
Vår första kull på egen uppföding :p
Grattis till goda nyheter!

Själv har jag och min lilla svarta varit hos fysioterapeuten och bara fått lovord. En trevlig hund, i bra hull, fint musklad och känns allt igenom tipp topp. Väldigt lycklig matte som kom ut genom dörren.

Sen gick vi förbi en rastgård och blev för första gången nekade inträde på grund av min hunds ras, kanske borde frågat om det var frallan de syftade på. :angel: Nej, men bevisligen var de rädda och det kan jag respektera, jag blev bara ärligt talat så förvånad.
 
:banana::banana::banana::banana::banana::banana::banana:

6 st gick att se. Fler kan ju finnas.

Runt 17 nov kommer det puppisar igen och Mamma Mu blir mormor.
Vår första kull på egen uppföding :p
Åh vad roligt!! :banana::D:D:heart
När Milla ultraljudades för att kolla valpar så kunde de se 6 st. Det blev 10 friska valpar ;)

SÅÅÅ när får man komma och gulla med Schäfervalpar? :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
71
· Visningar
9 112
Hundhälsa Hej. Min hund äter brit care sen han kom hem för 6 månader sen och magen mår bra, avföringen är lagom fast och fin men han bajsar ca...
Svar
7
· Visningar
571
Senast: Hellhound
·
IT & mobiler Hej! Efter uppdateringen på Apple Watch så har det försvunnit den där symbolen som man trycker på för att en telefon ska plinga till...
Svar
2
· Visningar
583
Övr. Katt Inspirerad av tråden på hundsidan, vore kul att se era kissar som ungar och sen vuxna! 😻 Vår Carsten vid ca 8 veckor (hos uppfödaren)...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 568

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp