Bukefalos 28 år!

Uppdatering och snackistråd 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh vad roligt!! :banana::D:D:heart
När Milla ultraljudades för att kolla valpar så kunde de se 6 st. Det blev 10 friska valpar ;)

SÅÅÅ när får man komma och gulla med Schäfervalpar? :angel:
Strax innan jul är de redo att kelas med. Leverans blir v 2 :)
 
Grattis @Voff, skit kul :banana::banana:

Själv förundras jag av hur mycket energi en luddboll har och så en fråga till er med luddbollar, det fastnat skit i rumpan på henne,kan jag raka runt hålet?? Och nej hon är inte utställningshund än.
 
Grattis @Voff, skit kul :banana::banana:

Själv förundras jag av hur mycket energi en luddboll har och så en fråga till er med luddbollar, det fastnat skit i rumpan på henne,kan jag raka runt hålet?? Och nej hon är inte utställningshund än.
Fastnar skit? Är hon dålig i magen?
Har aldrig haft det problemet på någon. Vist kan du klippa, men det tar lång tid innan det växer ut. Ca 5 mån är inte ovanligt på en vuxen hund om man har behövt raka lite någon stanns.
 
Massa grattisar @Voff

Det har regnar hinkar idag och jag skulle sitta barnvakt till dotterns kusin idag så jag tänkte ta hundaktivering lite tidigare idag. I vanliga fall så räcker det att rassla.med kopplet så kommer han flygande men.inte idag. Så jag ropar, ff ingen hund. Går och letar, hittar inte hunden. Börjar få lite halv panik att någon kanske glömde släppa in honom imorse och att han drog genom den öppna grinden, inte för att han gör det, men ändå.
Så jag tar en noggrannare titt inne och hittar honom inrullad i vårt extra duntäcke I GARDEROBEN!!! Han var visst inte alls sugen på att gå ut i regnet :rofl:
 
Grattis @Voff, skit kul :banana::banana:

Själv förundras jag av hur mycket energi en luddboll har och så en fråga till er med luddbollar, det fastnat skit i rumpan på henne,kan jag raka runt hålet?? Och nej hon är inte utställningshund än.

Tönto har världens fluffigaste bakdel och har inte problem med skit. Men om hon har problem med att skit fastnar så är det väl bara att ansa lite med en sax.
 
Hon skiter korvar men dom känns lite kletiga ,kanske har hon varit lös innan,ja jag sätter väl saxen i henne istället för hästklipparen.:idea::D
Hon är ju vit i baken o har svansen uppåt så det syns tydligt o ser bläääääääää ut.
Tacka vet jag korthår !
 
Efter 10 km i skogen i regn var både jag och hunden genomblöta. Nu har vi myst ner oss i soffan, det är nog det bästa med dessa regniga dagar :love:
 
Hon skiter korvar men dom känns lite kletiga ,kanske har hon varit lös innan,ja jag sätter väl saxen i henne istället för hästklipparen.:idea::D
Hon är ju vit i baken o har svansen uppåt så det syns tydligt o ser bläääääääää ut.
Tacka vet jag korthår !
Är det en långhårig en, inte normalpälsad?
För aldrig att de normalpälsade har fått skit i pälsen om det inte har varit frivilligt. Men då har det suttit på ryggen :cautious:
 
Grattis @Voff, skit kul :banana::banana:

Själv förundras jag av hur mycket energi en luddboll har och så en fråga till er med luddbollar, det fastnat skit i rumpan på henne,kan jag raka runt hålet?? Och nej hon är inte utställningshund än.
Luddbollar tar ofta gräsligt lång tid på sig att få pälsen att växa ut igen efter klippning, så ska hunden ställas ut inom närmaste halvåret eller lite till så inte klippa ;) Ta en kam och kamma bort eländet som fastnar
 
Är det en långhårig en, inte normalpälsad?
För aldrig att de normalpälsade har fått skit i pälsen om det inte har varit frivilligt. Men då har det suttit på ryggen :cautious:
Som fullvuxen ska pälsen släpa i backen,så ja låååååååååååååång hårig :D:yuck:
 
Luddbollar tar ofta gräsligt lång tid på sig att få pälsen att växa ut igen efter klippning, så ska hunden ställas ut inom närmaste halvåret eller lite till så inte klippa ;) Ta en kam och kamma bort eländet som fastnar
Ja jag får studera det närmare i morgon när dagsljuset kommit tillbaka,men :devil: ska ta det lilla "kräket" om den biter mig om jag använder kam.
Tur att jag har mina collie kammar o borstar kvar :up: Ibland är der bra att spara saker i typ 20 är :o:)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
71
· Visningar
9 365
Hundhälsa Hej. Min hund äter brit care sen han kom hem för 6 månader sen och magen mår bra, avföringen är lagom fast och fin men han bajsar ca...
Svar
7
· Visningar
581
Senast: Hellhound
·
IT & mobiler Hej! Efter uppdateringen på Apple Watch så har det försvunnit den där symbolen som man trycker på för att en telefon ska plinga till...
Svar
2
· Visningar
611
Övr. Katt Inspirerad av tråden på hundsidan, vore kul att se era kissar som ungar och sen vuxna! 😻 Vår Carsten vid ca 8 veckor (hos uppfödaren)...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 721

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Optimala foderrutiner?
  • Ny valp med katt
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp