Uppdateringstråd 29

Gick ut på kvällspromenad med vinthundsvännen (herregud, vi är nästan ute på gemensam promenad varje dag nu, ibland två gånger per dag). Då gick vi förbi ett gäng som tränade rallylydnad, och när vi sedan gick förbi på tillbakavägen så höll de på att plocka ihop. Jag pratade lite med en person där, och det visade sig vara en person som håller i rallykurser. Dessutom har jag träffat henne förut, det kom hon minsann ihåg :D Jag ska hålla lite koll på om hon ska ordna fler kurser här, för alltså, det hade onekligen varit smidigt att kunna gå kurs ungefär 2 minuters promenad hemifrån.
 
Sätt Milou bakom kompostgaller eller liknande så att han inte kan stjäla? :)
Jag har koll på Alvins mat så länge Alvin äter så det är innan eller efteråt Milou stjäl maten om jag tappar fokus och inte är snabb nog ifall jag till exempel går till badrummet och glömmer ta bort skålen. Där är det skärpning på mig. Samtidigt kan Milou mycket väl vänta om jag är förberedd på att lämna rummet om jag säger till honom innan att ligga kvar där han är.

Men när Alvin var själv hade han maten framme hela tiden och gick och plockade några då och då. Så gör han nu också, hämtar i skålen och lägger på mattan. Är han hos någon annan kan han matvägra helt så att hundvakten sitter och handmatar en bit i taget vilket jag sagt att dom inte ska utan han kommer äta när han blir tillräckligt hungrig.

Har provat med kompostgaller men märkte ingen skillnad. För Alvin är tryggheten att jag sitter i soffan eller att han ser att jag har koll på situationen.

Jag brukar putta ner Alvin från soffan så han går och äter som en påminnelse o. Att maten finns och då går han oftast till skålen.

Men jag förstår inte hur han kan leva på det han äter. Några små bitar leversnittar Jag delat och tuggben med kyckling på och den lilla mängden mat med uppenbarligen gör han det och jag fick beröm för att han var så fin i kroppen både av veterinären oc djurvårdaren och alla andra så han lider väl inte näringsbrist men det är ju jobbigt för båda om dom är hungriga
 
Senast ändrad:
Varje morgon när jag vimsar runt utan linser och tror diverse horn hundarna har är bajskorvar o smyger fram o sniffar 😂

Det finns knappt nån logik då Knut bajsat innen EN gång när han va dålig i magen och Gry eventuellt 1 gång per år.
 
Var och vallade idag med Bog, två gånger gjorde han superfina (för att vara honom :laugh:) flanker och gick upp i balans, reglerade sin fart själv och balanserade djuren till mig. Han orkar dock inte koncentrera sig länge och är fortfarande inte helt tänd på fåren, men det kommer väl. Så himla kul när man börjar se hundarna tänka till lite.
 
Jag börjar andas ut lite angående reaktivitetsskrämseln jag fick för ett tag sedan, tack och lov. Igår så rörde sig både grannen och främlingar förbi medan vi var ute och han noterade inte ens att de var där. :up: Så jag håller tummarna för att det bara var något tillfälligt sent unghundstrams. Fortsätter med skvallerträningen också, vi har legat av oss under vintern men den har tidigare fungerat bra för att hantera möten.

Kört lite kort lydnadspass idag, fotgåendet börjar ta sig. Sämre med resten. :o Jag måste lägga mer krut på att nöta in att belöningarna kan dröja. Jag har inga tävlingsambitioner så det är inte nödvändigt på så vis, men nyttigt för hunden att utveckla mer tålamod. Han kan fortfarande suga tag i kopplet och börja stöka när han tycker att jag inte langar godis fort nog och det tolkar jag som ren frustration för att jag alltid varit snabb att belöna minsta försök.
 
Men alltså nu förstår inte jag riktigt?

Har anmält Hexa till tre stycken MT och vi har nu hamnar i reserv på två av dem. Den senaste som kom ut med PM idag har det kommit med en hund född 2022 före Hexa. Går de inte utifrån bruksras och ålder när de lottas?

Börjar bli riktigt frustrerad då det kostar 700 kr att anmäla per prov så lagt ut 2100 för tre MT och hoppas jag får tillbaka de 1400 snabbt så jag kan anmäla till andra då.
 
Men alltså nu förstår inte jag riktigt?

Har anmält Hexa till tre stycken MT och vi har nu hamnar i reserv på två av dem. Den senaste som kom ut med PM idag har det kommit med en hund född 2022 före Hexa. Går de inte utifrån bruksras och ålder när de lottas?

Börjar bli riktigt frustrerad då det kostar 700 kr att anmäla per prov så lagt ut 2100 för tre MT och hoppas jag får tillbaka de 1400 snabbt så jag kan anmäla till andra då.
Vad drygt att man måste betala innan man vet om man får plats.
 
Men alltså nu förstår inte jag riktigt?

Har anmält Hexa till tre stycken MT och vi har nu hamnar i reserv på två av dem. Den senaste som kom ut med PM idag har det kommit med en hund född 2022 före Hexa. Går de inte utifrån bruksras och ålder när de lottas?

Börjar bli riktigt frustrerad då det kostar 700 kr att anmäla per prov så lagt ut 2100 för tre MT och hoppas jag får tillbaka de 1400 snabbt så jag kan anmäla till andra då.
Det går efter SBK-klubb så vitt jag vet. Klubbmedlemmar med hundar i brukshundsgruppen, och rätt ålder går före icke-medlemmar i just den klubben, på samma sätt som anmälningar till brukstävlingar i appell-klass till högre klass.
 
Men alltså nu förstår inte jag riktigt?

Har anmält Hexa till tre stycken MT och vi har nu hamnar i reserv på två av dem. Den senaste som kom ut med PM idag har det kommit med en hund född 2022 före Hexa. Går de inte utifrån bruksras och ålder när de lottas?

Börjar bli riktigt frustrerad då det kostar 700 kr att anmäla per prov så lagt ut 2100 för tre MT och hoppas jag får tillbaka de 1400 snabbt så jag kan anmäla till andra då.
Då lokalklubb är arrangör ska i första hand företräde ges för hund:
1. Av SBK-ras som i SKK:s register är ägarregistrerad på medlem i arrangerande klubb
2. Av SBK-ras som i SKK:s register är ägarregistrerad på medlem i annan klubbinom SKK organisationen
3. Av icke SBK-ras som i SKK:s register är ägarregistrerad på medlem i arrangerande klubb
4. Av icke SBK-ras som i SKK:s register är ägarregistrerad på medlem i annan klubb inom SKK organisationen

Så ålder på hunden finns inte med i prioordningen.
 
Det går efter SBK-klubb så vitt jag vet. Klubbmedlemmar med hundar i brukshundsgruppen, och rätt ålder går före icke-medlemmar i just den klubben, på samma sätt som anmälningar till brukstävlingar i appell-klass till högre klass.

Okej för enligt listan var det bara en hund med i klubben som anordnade MT. Men då kan jag bara se vilken klubb deras hund är med i enligt anmälnings listan. Kan ju inte se alla klubbarna som ägaren är med i, så mycket möjligt alla andra är medlemmar.

Blev precis medlem i det sista MT bruksklubb, hoppas det hjälper.

Men ja det är riktigt drygt man måste betala 700 kr per MT och då vet man inte ens om man kommer med. Läste även om en som försökt komma med i ett MT i över 1 år och inte lyckats :eek:. Trodde inte det skulle vara så svårt..Tänkte jag var dum och överdrev som anmälde mig till tre stycken!

Men var samma på MH.. blev första reserv där med, men en jag kände hoppade då av så jag kunde gå.
 
Då lokalklubb är arrangör ska i första hand företräde ges för hund:
1. Av SBK-ras som i SKK:s register är ägarregistrerad på medlem i arrangerande klubb
2. Av SBK-ras som i SKK:s register är ägarregistrerad på medlem i annan klubbinom SKK organisationen
3. Av icke SBK-ras som i SKK:s register är ägarregistrerad på medlem i arrangerande klubb
4. Av icke SBK-ras som i SKK:s register är ägarregistrerad på medlem i annan klubb inom SKK organisationen

Så ålder på hunden finns inte med i prioordningen.

Vi är nu nummer 1 och 2 på nästa MT, så håll tummar och tår för oss. Vi har varit nummer 2 på alla MT men ändå blivit bortlottade och tror inte alla andra varit nummer 1 men vad vet jag.
 
Okej för enligt listan var det bara en hund med i klubben som anordnade MT. Men då kan jag bara se vilken klubb deras hund är med i enligt anmälnings listan. Kan ju inte se alla klubbarna som ägaren är med i, så mycket möjligt alla andra är medlemmar.

Blev precis medlem i det sista MT bruksklubb, hoppas det hjälper.

Men ja det är riktigt drygt man måste betala 700 kr per MT och då vet man inte ens om man kommer med. Läste även om en som försökt komma med i ett MT i över 1 år och inte lyckats :eek:. Trodde inte det skulle vara så svårt..Tänkte jag var dum och överdrev som anmälde mig till tre stycken!

Men var samma på MH.. blev första reserv där med, men en jag kände hoppade då av så jag kunde gå.
Det är bara den klubben som är registrerad på grenen i SBK-tävling vid anmälan som räknas. Vilka klubbar man har i bakgrunden spelar ingen roll. Så om du är anmäld för annan klubb i systemet så känner det inte av att du betalat till arrangörsklubben.
 
Det är bara den klubben som är registrerad på grenen i SBK-tävling vid anmälan som räknas. Vilka klubbar man har i bakgrunden spelar ingen roll. Så om du är anmäld för annan klubb i systemet så känner det inte av att du betalat till arrangörsklubben.

Men då borde vi ha maximal otur. För var en hund av nio som var medlem i klubben som anordnade MT som jag blev första reserv på idag. Alla vi 8 andra hade andra klubbar i anmälan.. Samma med första MT jag också blev första reserv på. Där var nog ingen som hade den anordnade klubben i anmälan.
 
Men då borde vi ha maximal otur. För var en hund av nio som var medlem i klubben som anordnade MT som jag blev första reserv på idag. Alla vi 8 andra hade andra klubbar i anmälan.. Samma med första MT jag också blev första reserv på. Där var nog ingen som hade den anordnade klubben i anmälan.
MT är helt hopplöst att komma med på. Och ännu värre nu med MT2017 eftersom det inte finns på långa vägar tillräckligt med funktionärer med rätt behörighet.
Håller tummarna att du kommer med! Det är ju rätt många som anmäler till alla inom rimligt avstånd och då droppar de ju av om/när de kommer med på något.
 
Men då borde vi ha maximal otur. För var en hund av nio som var medlem i klubben som anordnade MT som jag blev första reserv på idag. Alla vi 8 andra hade andra klubbar i anmälan.. Samma med första MT jag också blev första reserv på. Där var nog ingen som hade den anordnade klubben i anmälan.
Var beredd att bli inkallad kvällen före eller på morgonen MT går. Folk anmäler till flera MT samma dag, och är dessutom sena med att avanmäla sig. Det är inte ovanligt att reserv 1 och 2 får vara med.
 
Okej för enligt listan var det bara en hund med i klubben som anordnade MT. Men då kan jag bara se vilken klubb deras hund är med i enligt anmälnings listan. Kan ju inte se alla klubbarna som ägaren är med i, så mycket möjligt alla andra är medlemmar.

Blev precis medlem i det sista MT bruksklubb, hoppas det hjälper.

Men ja det är riktigt drygt man måste betala 700 kr per MT och då vet man inte ens om man kommer med. Läste även om en som försökt komma med i ett MT i över 1 år och inte lyckats :eek:. Trodde inte det skulle vara så svårt..Tänkte jag var dum och överdrev som anmälde mig till tre stycken!

Men var samma på MH.. blev första reserv där med, men en jag kände hoppade då av så jag kunde gå.
Jag åkte från Stockholm till Falkenberg för MT. Omöjligt att komma med på typ.
Just nu verkar även MH svårt att komma med på, ännu svårare när det inte ens går att anmäla via nya SBK tävling 🤪
 
Var beredd att bli inkallad kvällen före eller på morgonen MT går. Folk anmäler till flera MT samma dag, och är dessutom sena med att avanmäla sig. Det är inte ovanligt att reserv 1 och 2 får vara med.

Ja jag hade anmält mig till ett 3 h 30 min bort men avanmälde mig som reserv på et då jag omöjligt hinner köra ditt om de ringer samma dag. Men ska stå kvar som 1 reserv på det ena som är ca 1-2 h bort. Det borde jag hinna till även om de ringer samma dag :).
 
Jag åkte från Stockholm till Falkenberg för MT. Omöjligt att komma med på typ.
Just nu verkar även MH svårt att komma med på, ännu svårare när det inte ens går att anmäla via nya SBK tävling 🤪

Ja jag börjar väl så smått inse jag kanske får anmäla mig längre bort än 3 h enkel resa. Men bara så drygt man måste betala 700 kr vid varje anmälan, fast man inte ens vet om man kommer med. Blir galet dyrt att anmäla sig till några stycken då.
 
Ja jag börjar väl så smått inse jag kanske får anmäla mig längre bort än 3 h enkel resa. Men bara så drygt man måste betala 700 kr vid varje anmälan, fast man inte ens vet om man kommer med. Blir galet dyrt att anmäla sig till några stycken då.
Påminner mig om när jag åkte från Sthlm till Gbg bara för att få Ebrahs lure coursing-licens klar innan tävlingssäsongen började :rofl: Jag ville SÅ gärna ha med henne redan på första tävlingen för året, och var säker på att hon skulle fixa licensen så tja, vi åkte till det ställe som ordnade träning först... Men så är det å andra sidan hela tiden med lure coursing. Alla tävlingar som är närmare än 50km enkel väg ses som "i närheten"...
 

Liknande trådar

Övr. Hund Blev inspirerad av valpbilderna i uppdateringstråden och tycker att vi borde visa hur våra hundar såg ut som plutte-valpar och sen hur...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
6 904
Senast: Troll
·
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
1
· Visningar
185
Senast: em76
·
Övr. Hund Gamla tråden låst, förhoppningsvis korrekt romerskt tal och som trådstartsbild får det bli bild #2 av de jag hade tänkt lägga in i...
49 50 51
Svar
1 016
· Visningar
67 223
Senast: tanten
·
Trädgård & Växter Jag har tre sekatörer. Ingen är riktigt bra. En av dem är en billig historia från Lidl som jag har fått. Den passar inte mina små händer...
Svar
15
· Visningar
665
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Mat till kräsen liten valp
  • Akvarietråden IV
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp