Bukefalos 28 år!

Ursparkad ur vagnen idag!

Sv: Ursparkad ur vagnen idag!

Nu tillhör inte jag de klenaste, men detta har funkat på alla.

Skulle jag slita till i ett litet russ finge jag det nog iknät...:p

Grejen är att de ska tappa balansen. Hästar större än russ kan också tappa balansen.

Haha .. det var just de jag sa .. hon är ju bara ett russ .. :smirk: (Min häst alltså .. :P)
 
Sv: Ursparkad ur vagnen idag!

Jag har varit med om att hästen som jag körde blev skitförbannad på mig och började tokslå. De hela började med att hon blev lite rädd för en traktor och ville dra iväg, men icke sa nicke, de ville inte jag. Så jag höll in henne och hon blev förbannad på mig.
De roliga var, att samma häst hade slagit sönder en vagn året därpå, trots slaggjord!
Men min lärare skrek i all världen att jag skulle dra i en töm bara, så hästen var tungen att gå åt ett håll bara. På så sätt så tappar dem åxå balansen. Och hon slutade slå faktisk. Man kan ju gissa vad mitt hjärta befann sig just då i den situationen...
 
Sv: Ursparkad ur vagnen idag!

Jo jag vet att man ska ta en töm och dra i den allt vad man orkar, men när det inte funkar och hästen lyckas slå vidare med en töm runt benet, så finns det inte mkt annat än att välja och slänga sig ur vagnen... Om man nu inte vill riskera sitt eget liv... Och nej, det vill jag inte göra för en häst :P Trots att den var värd ett par hundra tusen! ;) hehe...

Och detta hände på banan, och x antal erfarna och relativt kända proffstränare som hade sett det kom fram och sa att jag hade gjort ett rätt beslut, för ingen hade lyckats få den där hästen att sluta slå, så då kändes det lite bättre :)
 

Liknande trådar

M
  • Låst
  • Artikel
Dagbok I fredags kväll åkte jag för att rida Aprilia men när jag kom dit visade ägaren att hon slagit sig, och hade ett ganska stort skrapsår...
Svar
0
· Visningar
799
Senast: mooi
·
Katthälsa Jag förstår ingenting av min katt just nu. Hon blir 12 år i april, märks att hon är en senior men enligt en djurskötare jag träffade...
Svar
10
· Visningar
3 599
Senast: Michellan95
·
Äldre Säkert en gammal text iom att 50-öringar finns omnämnt- men ack så aktuell.... "En dag i staden. Jag är sugen på kaffe kände jag en...
Svar
3
· Visningar
1 430
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 249
Senast: Karminnie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp