Bukefalos 28 år!

Uschiamig... *bild

Sv: Uschiamig... *bild

Hur fan har de fått plats i den där lilla fågeln egentligen, SÅ fet var hon ju inte :eek:

4593ea25f5d9bcb0183f0f7510d7f597.JPG
 
Sv: Uschiamig... *bild

Så trevligt, ni kommer att få en alldeles egen konsert att lyssna på:angel:
:p :D
 
Sv: Uschiamig... *bild

öronproppar är faktiskt inte så effektiva när det gäller fågelskrik :crazy: (iaf inte när d gäller 12 undulater å en goja)

Men värt å prova :P
 
Sv: Uschiamig... *bild

gul_zebra skrev:
Hur fan har de fått plats i den där lilla fågeln egentligen, SÅ fet var hon ju inte :eek:

4593ea25f5d9bcb0183f0f7510d7f597.JPG

Det har jag också fudnerat på. Hur får dom plats med alla ägg?! :confused:
 
Sv: Uschiamig... *bild

Haha, alla äggen ligger inte i äggledaren. De startar med ett. De produceras dock snabbt.
 
Sv: Uschiamig... *bild

Men alltså det förstår jag mig inte på. Ett ägg varannan dag ungefär, hur kan de producera ett helt ägg på 2 dagar?! :eek: :crazy:

Och nu är de 6... (fotat igår)
474a3e6a801565aa2ebffffc0ec845df.JPG
 
Sv: Uschiamig... *bild

:rofl: :rofl: :rofl:
Förlåt Zebran, men jag kan se dig kolla in i buren och se fler och fler ägg för varje dag och resten av familjen blir gladare för varje ägg och du gråter en skvätt. Stackare.
:rofl: :rofl: :rofl:
 
Sv: Uschiamig... *bild

Jag får hålla i händerna hårt för att inte krossa äggen kan jag ju säga :angel: :devil:

Hehe närå, SÅ farligt är det inte så jag blir äggkrossare (eller ja, man blir rätt sugen när resten börjar babbla om att behålla de också...:angel: ), men ändå. Lär väl bli intressant att följa hur bebbarna utvecklas, mindre intressant blir det när man får sitta och knapra alvedon för ren överlevnad typ :angel: :crazy:

Jag må vara djurvän men dessa gojor är inte djur, de är odjur :devil:
 
Sv: Uschiamig... *bild

Har kunnat exakt hur många timmar det tar, men det har försvunnit ur min hjärna. Det går snabbt helt enkelt.
 
Sv: Uschiamig... *bild

Helt sjukt ju, typ :crazy:

Men nu är zebran lycklig, för det är fortfarande 6 ägg :D Hellre 6 än 7 :angel:
 
Sv: Uschiamig... *bild

:rofl: tänk på dom stackars råttorna.. Gojjorna kanske attackerar dom när dom vill smaska på äggen. Bättre då att ta ut äggen och lägga in dom hos råttorna :angel:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter En seger på ett försök, det är resultatet hittills för Björsby Ryttarförening i zon Polar i årets upplaga av Folksam Ponnyallsvenska.
Svar
0
· Visningar
99
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Köpet av travhästen Global Agreement blev ett stort auktionsfynd. Resultatet hittills: fyra segrar och nästan 700 000 kronor insprunget...
Svar
0
· Visningar
113
Senast: Gunnar
·
Hundhälsa Orolig matte! Jag röntgade min hund och fick resultatet C/C med subluxation i båda höftlederna. Jag ifrågasätter inte resultatet och ju...
Svar
14
· Visningar
1 228
Senast: Otherside
·
  • Artikel
Hästnyheter I Brasilien har regnet återvänt till det redan svårt översvämningsdrabbade området i södra delen av landet. Bilder visar på ett...
Svar
0
· Visningar
61

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Valp 2024
  • Flämtningar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp