Uschiamig... *bild

gul_zebra

Trådstartare
Jahopp, här är resultatet hittills då:

c311d6e6b5944cad6d525d7a0e2b591b.JPG


SUCK! :crazy:
 
Sv: Uschiamig... *bild

Ägg. Från mammas och syrrans lessons sparvpapegojor, aka "gojorna från helvetet". Dvs de som skriker så det skär i öronen... Det är 2 nere nu, tänk bara när de är ÄNNU fler när de här drar igång :eek: :crazy:
 
Sv: Uschiamig... *bild

Oh yes!

Jag får skaffa balja och stormkök så jag kan bo uppe på rummet :crazy:
 
Sv: Uschiamig... *bild

Haha, du ska veta hur fågelungar låter när de tigger mat :devil:
 
Sv: Uschiamig... *bild

Jag ber till gud att de låter som gråsparvsungar som vill ha mat... Snääääälla säg att mina böner besannas :angel:

Jahopp, nu ser det ut såhär, alldeles nyss fotat:
d84db9c0608a0a5dae30d13273805d52.JPG
 
Sv: Uschiamig... *bild

Ingen aning, jag har ingen koll på sånt där.
Men brukar de inte bli det som nya? Ägget kom idag nämnligen.
 
Sv: Uschiamig... *bild

Jepp, och mamma och syrran har fått för sig att de ska behålla allihopa nu också. Glöm sånt säger jag bara! :eek: Nu sätter jag ner foten ordentligt här, lite får de väl tänka efter innan liksom.

Dels har vi folk (jag och båda syrrorna...) som inte klarar av ljudnivån som är nu utan att ständigt ha ont i huvudet, och dels gnäller mamma som fan hela tiden över att hon inte har pengar. Liksom jaha, är det verkligen läge att fördubbla antalet fåglar då då och bli tvungen att köpa fler burar vi inte har någon plats för, och tänk om alla behöver veterinärvård då?! Hon har ju inga besparingar alls till sånt och hon ska då fan inte gå och nalla på mina veterinärpengar, de lånar jag inte ens ut om jag så får dubbelt så mycket tillbaka ifall något händer mina djur under tiden :mad:

Liksom okej, jag hade också velat behålla nån om det var mina fåglar, är ju lite speciellt med egenuppfödda djur som levt här precis hela livet. Men man måste ju tänka praktiskt också och den biten verkar ha ramlat ur skallen på de helt och hållet... :crazy:
 
Sv: Uschiamig... *bild

jisses.. jag vet hur det är. Min morsa hade 12 undulater som max ett tag plus en goja, och det var alltid nån av fågelj*vlarna (ursäkta uttrycket) som satte igång å skrika. Speciellt gojan som satt å tjötade/härmade brandbilar/skrek som bebisar/visslade på hundarna konstant hela tiden!
Kan ju säga att jag är glad att alla fåglarna är döda nu :angel:
 
Sv: Uschiamig... *bild

Här härmas det inte (utom Mongo som härmar lite ljud här och var. Bla sängnissel som han lärde sig när han bodde på syrrans rum... :angel: :D) men de skriker förjävligt, det skär i öronen hela tiden :crazy:

Cocco är den enda jag gillar. Anledningen? För han skriker inte. Jag HATAR när fåglar ska skrika... :crazy:
 
Sv: Uschiamig... *bild

Men vilken härlig djurfamilj du har. Har för mig att du har lite oxå.

En annan fick en kanin efter många års tjatande, förutom familjen katt då.
 
Sv: Uschiamig... *bild

Ja visst är den :crazy:

Yess, jag har djur, men till skillnad från de andra här hemma kan jag iaf använda hjärnan och tänker på djurens bästa och inte mitt ego... Djuren är mitt allt :love:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter En seger på ett försök, det är resultatet hittills för Björsby Ryttarförening i zon Polar i årets upplaga av Folksam Ponnyallsvenska.
Svar
0
· Visningar
81
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Köpet av travhästen Global Agreement blev ett stort auktionsfynd. Resultatet hittills: fyra segrar och nästan 700 000 kronor insprunget...
Svar
0
· Visningar
109
Senast: Gunnar
·
Tjatter Hur sparar ni era bilder som är viktiga för er? Brukar ni framkalla bilder? Gör ni fotoböcker eller beställer ni andra fotoprodukter? I...
Svar
3
· Visningar
370
Hundhälsa Jag har nyligen höftledsröntgat Slyngeln. Jag fick titta rätt noga på röntgenbilderna tillsammans med veterinären på kliniken och hon...
2
Svar
26
· Visningar
2 158
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp