utan sadel o träns?

sussne

Trådstartare
Hur tränar man bäst för att kunna rida utan sadel och träns? När jag har testat har det inte riktigt gått som planerat, hehe. Har annars en mycket bra kontakt med mina hästar! :) Finns det någon man kan träna för? Helst någon som har en häst man kan få låna och träna på (befinner mig på Ekerö/Stockholm). Tacksam för svar! :)
 
Hur tränar man bäst för att kunna rida utan sadel och träns? När jag har testat har det inte riktigt gått som planerat, hehe. Har annars en mycket bra kontakt med mina hästar! :) Finns det någon man kan träna för? Helst någon som har en häst man kan få låna och träna på (befinner mig på Ekerö/Stockholm). Tacksam för svar! :)
Att jobba med sina vikthjälper är en bra blrja5
 
Man ser till att grunderna sitter (utbildningsfråga), rider med vikthjälper och har bra kroppskontroll. :)
 
Börja gärna på mindre område och där det inte finns saker (gräs, kompisar osv) som kan locka mer för tillfället ;)
 
Träna mycket med att använda rösten och vikthjälperna när du rider.
Sen kan du testa att börja rida med endast halsring och sen när du känner att de funkar utan den så är de bara att ta bort den.
Så gjorde jag med mina hästar iaf.
Hoppas de går bra
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 306
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 395
  • Artikel
Dagbok Hej! Jag har fått veta en sak som kommer göra denhär sommaren till den bästa på flera flera år! Och jag ville verkligen få ha en dagboks...
2
Svar
25
· Visningar
1 909
Senast: Nox
·
Ridning Jag är fortfarande relativt ny till det här med att få hästen att arbeta i form men känner att jag börjar få greppet om det. Jag rider...
Svar
1
· Visningar
808
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp