Bukefalos 28 år!

Utbetlaningar

Masse

Trådstartare
Jag frågade förra året om hur det fungerade med premier för ens uppfödningar och fick hjälp :)
Men jag trodde då att det som jag får som uppfödare (uppfödarpremie ? ) skulle komma som det gjorde efter premien d v s hästen gick i juni och jag fick pengarna i augusti.
Nu kvalade hästen i juni i år och döm om min förvåning när jag fick min "premie" redan nu i mitten på juli.
Så nu undrar jag hur reglerna är när det gäller "riktiga" lopp, för min lille häst har nu i juli lyckats springa in sina första prispengar också. När kommer dom enligt reglerna? :confused:
 
Sv: Utbetlaningar

Vad fick du för att treåringen kvalade? Trodde det bara var för de födda 09 man fick en bonus på 5000.

Jag tror du får uppfödarpengar från juli i augusti.
 
Sv: Utbetlaningar

Så här står det hos STC:
Kvalbonus 2013
Svensk Travsport satsar på ett prestationsinriktat stimulanspaket för uppfödare till svenskfödda varmblodiga hästar, samt för uppfödare och ägare till svenskfödda kallblodiga hästar.

Kvalbonus 2013 omfattar svenskfödda (ej mockinländare) 3-åriga varm- och kallblod 2013 (född 2010).

Det finns två olika varianter av Kvalbonus. En för 3-åriga svenskfödda varmblod och en för 3-åriga svenskfödda kallblod. Bonusen går till hästens uppfödare (varmbloden) eller till uppfödare samt ägare (kallbloden). Kravet är att hästen klarar att gå godkänt kvalificeringslopp senast 30 juni som 3-åring.
Man det står inget om hur det ska bli nästa år.
 
Sv: Utbetlaningar

Såg nu också att premierna kommer som för premieloppet d v s inte månaden efter utan ytterligare en månad senare. Så det som hästen går in i juli kommer i september, det var bara kvalbonusen som hade så snabb utbetalning.
 
Sv: Utbetlaningar

För 11-orna är det inte bestämt än, brukar vara färdigt i slutet av året om det ska bli kvalbonus eller ej.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
867
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 404
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 317
Senast: __sofia__
·
Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 623
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp