Bukefalos 28 år!

Utbilda unghäst själv

Pottery

Trådstartare
Jag har nyligen köpt en unghäst (shire) som precis blivit klar med inridningen, och lättare utbildning inom Nh, men han är inte utbildad i övrigt så det måste jag fixa själv. Jag undrar om ni har några tips med hur man lär hästen allt. Och hur det var för er om ni utbildade unghäst, och hur ni löste problem som kom upp?
Jag har hyfsad unghäst vana, och min mamma har utbildat unghästar förut, men inte så stora hästar ;)
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag skulle behöva lite tips och råd från er kunniga. Jag har en tvåårig valack som är mer vild än tam och i stort sätt omöjligt...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 852
Senast: co-SMAD4
·
Ekonomi & Juridik Idag noteras att det finns 186 svenska halvblod mellan två och tre år till salu på den stora hästförsäljarsajten. Tittar man på alla...
Svar
6
· Visningar
1 025
Senast: Blyger
·
Hästhantering Hej! Jag behöver nu tips och råd från er som är mer erfarna med bråkiga unghästar. Jag har en valack född juni 21. Han va som föl...
2
Svar
25
· Visningar
3 959
Senast: Lavinia
·
Träning Jag har en stor valack född 2018 där vi har stora problem med att få till galoppen. Han är stor, närmre 180 och ganska tung. Mentalt en...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 179
Senast: banani
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp