Bukefalos 28 år!

Utbildning av dressyrhäst

sassiball

Trådstartare
Jag har svårt att bestämma mig, och kan behöva lite råd. Jag har ett treårigt gångartssto som jag antingen tänkte visa på 3 års eller betäcka, känns lite stressigt att göra båda.

Men sen till problemet. Hur lägger jag upp resten av hennes utbildning om jag bestämmer mig för att visa henne? Jag har inte kapacitet och kunskap själv som ryttare att ge henne den bästa chansen. Hur får man kontakt med en duktig ryttare, ryttartalang som behöver en bra häst?
 
Sv: Utbildning av dressyrhäst

Det beror ju på HUR bra den är.
Är den visad tidigare?

Om även andra kunniga tycker att den är fin så kan du filma o skicka den till några som du känner kan vara intressanta.

Är den väl inriden?
tycker nog ändå att man hinner med betäckning
Det gör ju inget om den föder lite sent- Juni- om den inte ska ha fler föl sen.
 
Sv: Utbildning av dressyrhäst

Den är visad som föl tidigare. Kommer inte riktigt ihåg vad hon fick, tror 7 på typ, 8 på ben och 8 på gång. Hon är väl inriden. Har tyvärr ingen möjlighet att videofilma. Kanske får köra iväg henne till någon duktig och få en bedömning.

Tack för dina åsikter.
 
Sv: Utbildning av dressyrhäst

Haha, men jag måste låna en kamera man också, det är det som är problemet. Kamera har jag förrestän.
 
Sv: Utbildning av dressyrhäst

Visa henne du och betäck sedan, om du vill. Hon får ju vänta ett år på kvaliten.

Att sedan skicka henne till någon duktig kostar ju i runda slängar ca 6000:- i månaden. Det vill till att hästen verkligen är något att satsa på, fast du kanske har gott om pengar, vad vet jag.:D
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 946
Senast: Solstig
·
Träning Min häst är egentligen allt jag drömt om - brukar säga (eller iaf tänka) att han är precis den hästen jag fantiserade om när jag var 10...
2
Svar
20
· Visningar
2 950
Senast: Roheryn
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 900
Senast: skiesabove
·
  • Låst
Hundhälsa Hejsan Vi är en hundvan familj som haft hund till och från hela livet. För en månad sedan skaffade vi oss en liten blandras på fyra...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
11 133
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp