Bukefalos 28 år!

Utmattningssyndrom - hur lever ni med det?

Åh tack för att du svarade! Drömmen hade ju varit att vara helt sjukskriven ett tag för att verkligen VILA. Jag var ledig hela sommaren och första månaden låg jag bara i sängen, men sen orkade jag med lite mer, lite i taget. Sen började jag jobba och det blev genast mycket värre.
Och sedan gå tillbaka till jobbet med anpassade förutsättningar. Vi har flera trygghetsanställda (det är nog liknanande som din kod och SIUS antar jag??) på mitt jobb (gissa vilka jag jobbar bäst med haha!) så det är nog egentligen inga problem. Det hade säkert tillochmed varit uppskattat (att få en utbildad till ett minimum av kostnader hade nog ingen arbetsgivare sagt nej till). Men det är en lång och osäker väg dit! Och svår. Mina arbetskamrater har ingen aning. Mer än att jag har svårt för vissa saker.

Är du helt sjukskriven nu? Vad säger din arbetsgivare om att rehabilitera dig? Vilka arbetsuppgifter passar dig? (bara nyfiken, du behöver inte svara om du inte vill!)


Det låter ju som att du själv vet vad du vill göra, det är bara det där lilla steget som måste tas... ;)
Ja alltså med min "kod" så funkar det med ett ny anställning, till mig sa dom att man inte kunde få det i efterhand i en redan befintlig anställning. Men pratar du med en läkare i första hand så kan hen säkerligen ge dig bra råd till att börja med, det finns ju alltid tillvägagångssätt och kryphål.

Jag är inte sjukskriven just nu, jag hade ett väldigt stressigt jobb som jag sa upp mig ifrån tidigt i höstas pga stressen. Jag är inskriven på AF och står i kö för att få SIUS-stöd med en ny anställning, dom tror att jag är framme i kön i februari, jag ska ha barn i maj... så det känns rätt kört att hinna få något gjort innan jag går hem på mammaledighet O_o
Just nu tar jag det ganska lugnt och försöker fokusera på bebben så länge :love:
 
Det låter ju som att du själv vet vad du vill göra, det är bara det där lilla steget som måste tas... ;)
Ja alltså med min "kod" så funkar det med ett ny anställning, till mig sa dom att man inte kunde få det i efterhand i en redan befintlig anställning. Men pratar du med en läkare i första hand så kan hen säkerligen ge dig bra råd till att börja med, det finns ju alltid tillvägagångssätt och kryphål.

Jag är inte sjukskriven just nu, jag hade ett väldigt stressigt jobb som jag sa upp mig ifrån tidigt i höstas pga stressen. Jag är inskriven på AF och står i kö för att få SIUS-stöd med en ny anställning, dom tror att jag är framme i kön i februari, jag ska ha barn i maj... så det känns rätt kört att hinna få något gjort innan jag går hem på mammaledighet O_o
Just nu tar jag det ganska lugnt och försöker fokusera på bebben så länge :love:

Ja, men samtidigt har jag vissa bra dagar där jobbet förser mig med otroligt mycket energi och jag känner att hade jag slutat där eller ändrat arbetsuppgifter hade jag nog blivit nere... Jättesvårt!
Vi ska se hur det utvecklar sig innan semestern. Det kan ju vara mörkret och allt som gör att en är extra deppig och orkelös såhär års.
Jag funderar på att läsa en påbyggnadsutbildning så att jag lättare kan få ett jobb med tider osv som passar mig. Men först ska jag ge det här jobbet & sjukskrivning en chans. Har precis börjat med medicin och olika behandlingar så det kanske blir lättare allteftersom!

Jag har också gjort så många gånger - bara sagt upp mig för att jag inte pallat. Det innebär ju att man kommer lite "utanför" systemet för man är ju inte klockren arbetssökande hos AF heller. "Hej, jag behöver tydliga rutiner, enkla arbetsuppgifter och kan inte hantera stress alls, ANSTÄLL MIG!!!". ;) Vad skönt att det har löst sig för dig, iaf tillfälligt! Får du tillräckligt med pengar föratt få ut en vettig föräldrapenning?
 
Ja, men samtidigt har jag vissa bra dagar där jobbet förser mig med otroligt mycket energi och jag känner att hade jag slutat där eller ändrat arbetsuppgifter hade jag nog blivit nere... Jättesvårt!
Vi ska se hur det utvecklar sig innan semestern. Det kan ju vara mörkret och allt som gör att en är extra deppig och orkelös såhär års.
Jag funderar på att läsa en påbyggnadsutbildning så att jag lättare kan få ett jobb med tider osv som passar mig. Men först ska jag ge det här jobbet & sjukskrivning en chans. Har precis börjat med medicin och olika behandlingar så det kanske blir lättare allteftersom!

Jag har också gjort så många gånger - bara sagt upp mig för att jag inte pallat. Det innebär ju att man kommer lite "utanför" systemet för man är ju inte klockren arbetssökande hos AF heller. "Hej, jag behöver tydliga rutiner, enkla arbetsuppgifter och kan inte hantera stress alls, ANSTÄLL MIG!!!". ;) Vad skönt att det har löst sig för dig, iaf tillfälligt! Får du tillräckligt med pengar föratt få ut en vettig föräldrapenning?

Mörkret gör jättemycket på humöret! Kanske känns det lättare nu när det blir ljusare :) En påbyggnadsutbildning låter roligt! Och skiter det sig helt så får du väl ta och prata med en läkare då, det finns ju alltid lösningar för det låter ju ändå som du trivs!

Föräldrapeng ja... :eek: Jag kommer få ut lägstanivå så får försöka leva fett på 5500:- blir intressant att se hur det blir, det är ju tur att jag har sambon iaf, det får gå på något vis...
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 781
Senast: MML
·
Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
1 019
Senast: Crossline
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 196
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 101
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp