Bukefalos 28 år!

Utömd som ridhäst?

Sv: Utömd som ridhäst?

olgaklara skrev:
Eftersom jag kallades det efter det jag nänmt Roffe ett antal ggr så är det väl självklart att jag måste dementera det!!??

och nä jag anser inte att det är att vara en sådan när man faktiskt har kontakter och vetskap om en speciell sak, det vill jag kalla erfarenhet! Annars skulle ju ingen kunna kalla sig kunnig innom ett speciellt område utan bli anklagade för att vara besservissar hela tiden. Jag svarar utifrån mina erfarenheter!

Det är det som är så underligt här att vissa (inklusive du) blir så oerhört stötta när man säger att man känner någon eller kallar sig "elit" ryttare och berättar om sina meriter. Du är inte den första här :angel: och det gör det hela ännu roligare att nämna det. Just endast för att sådana som du blir så oerhört avundsjuka och irriterade över det :devil:

Det var du som började att klanka ner på mig och mitt kunnande och det var du som ville se mig rida mina "elit" hästar, varsegod kom till Strömsholm och SM så kan du få se mig live :smirk: (även om jag hänvisat till min hemsida ett antal ggr :angel: )

Jag måste bara...denna tråd är så urspårad ändå så det gör nog varken till eller från... :p

Jag tycker att det är jättekul att vi har duktiga ryttare här på Buke, och att dessa dessutom har en inblick i de ännu bättre ryttarnas vardag och träningsmetoder är ju kanon. Snacka om att kunna få insideinfo... :p

Tycker också att det är kanon att det finns så många här på Buke som är experter inom sitt område, och som dessutom har erfarenheter att dela med sig inom även andra områden. Det enda jag invände mot var när det lät på dig som om du visste bättre än veterinärerna (men som jag förstod på dig sen så var det ju inte riktigt så du menade). Och kanske att du tyvärr (kanske omedvetet?)bidrar till att göra en klyfta mellan elit och oss gräsrötter, som jag tycker är rätt tråkigt, vi kan nog alla lära oss något av varandra.

Men i diskussionen om antal hinder man hoppar på framhoppningen håller jag med, redan när jag tävlade ponny var praxis att man tog ett par tre uppvärmningssprång på det låga, och sen kanske ett på varje av de andra. Så mycket mer än så ska inte behövas.
 
Sv: Utömd som ridhäst?

San Q skrev:
Jag har kollat din hemsida och inte på ett enda ställe står ditt/era namn utskrivna. Det står mest "vi" hela tiden. Ska folk som vill lämna hästar hos dig gissa vem du är.....?


Det kan nog stämma att jag inte skrivit ut namn direkt, men trots allt finns det telefonnummer och resultat så det är ganska lätt att se vem det är :angel:

Jag har tom länkat resultaten till resultatlistor :smirk:

Dessutom är inte hemsidan klar ännu där pres. skall stå etc
 
Sv: Utömd som ridhäst?

LillaMy84 skrev:
överhuvudtaget så är jag inte intresserad av ft... hoppning ger mig inte heller något särskilt rus att titta på... att jag skulle bli avundsjuk på någon som dig finner jag enbart som oerhört skrattretande....
det är skillnad på att dela med sig av sin kunskap och att mästra över andra
anledningen till varför jag ville se dig rida dina svårklasshästar var enbart dina svar angående dressyren och huruvida hästar gick i form på hoppbana... men detta har jag numer förstått att du bara skiljer på att gå i form och att gå på tygeln.. alltså har jag längre inget som helst intresse av att se dig, din hemsida eller dina hästar :devil:


Jag mästrar hellre än har den tonen DU använder dig av :mad: Jag tycker inte du har speciellt bra etik eller sätt att uttrycka dig och att du går till personangrepp är något som bara bevisar detta.

jag skulle gärna villja veta vad DU menar med din kommentar ovan angående vad jag menar med att gå i form eller på tygel???

Jag har INTE på något sätt varit elak vid dig eller ifrågasatt DINA kunskaper, men ditt sätt att svara mig gör mig bara ännu mer övertygad om att du är en väldigt avundsjuk och missunsam person :smirk:
 
Sv: Utömd som ridhäst?

Väl talat Break-a-leg.... :bow:

Har hållt mig på avstånd sedan denna tråd totalt ballat ur samtals ämnes mässigt, men när nu detta uttal kom måste jag faktiskt uttrycka hur mycket jag håller med.
När trådar spårar ur så pass att samma 2 eller 3 personer fortsätter posta inlägg efter inlägg för att "bevisa" för den andra att den har rätt och det kommer längre och längre från ursprungs tråden osv osv så är det dags att iallafall börja PM:a istället om fortsatt diskussion känns nödvändig....
 
Sv: Utömd som ridhäst?

jag svarar nu (sista inlägget i tråden... lovar lovar lovar)... enbart för frågan du ställde......

vad jag menade med att du skilde mellan gå på tygel och gå i form kom från diskussionen angående huruvida hästar inne på hoppbanan gick på tygeln eller inte.... jag menade på att det gör dom eftersom de måste vara lydiga, trampa under sig osv, och eftersom jag ser de två orden som i princip samma sak, du menade på att de inte går på tygeln men går i form... därav min slutsats att du skiljer på dessa två ord, inte jag.... inget fel i det, har jag inte sagt så nu fick man det sagt....

min ton i denna tråd beror helt och enbart på din (enligt mitt tycke) tråkiga "jag-vet-allt-attityd" redan från början.... (lånar citat från Bubbla...) "Och kanske att du tyvärr (kanske omedvetet?)bidrar till att göra en klyfta mellan elit och oss gräsrötter,"
 
Sv: Utömd som ridhäst?

Knapplån

Hur har det gått med Fladdes försök att få fatt i veterinären, har de diskuterat klart (veterinärerna) och vad fick Fladde egentligen för besked, när fick hon tid igen osv?

Jag sitter på modem och har varken tid, lust eller råd att harva igenom pajkastningen för att hitta svaret på det tråden egentligen handlar om, så kan någon snäll upplysa mig?
 
Sv: Utömd som ridhäst?

hon är hos vet nu.... som i just nu tid klockan 9 om jag inte minns helt fel........ finns en egen tråd om det.... tror den heter nåt i stil med "håll tummarna för mig imorgon" ;)
 
Sv: Utömd som ridhäst?

Triangel märkt. Ska inte tävla. En utdömd häst kan inte bli frisk och bör inte utsättas för förmycket ansträngning. Det brukar resultera i en promenad häst.
 
Sv: Utömd som ridhäst?

http://www.alyose.se/

sidan är inte uppe nu, men den kommer väl upp snart igen...
Nu vet inte jag vad problemet är, men jag kände en häst som var halt på alla fyra och var sned. Finns nån gubbe som säljer produkter pån den här sidan som är superbra som kan få hästen att bli bra (tog ett par behandlingar så var hästen frisk. )
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik är det nån som vet hur detta funkar? Jag har en uppfödning som blev T-märkt och såld som avelssto - nu har hon sålts två gånger till och...
Svar
16
· Visningar
2 274
Senast: MalanMjöl
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 436
Senast: Miiikaela_
·
Ekonomi & Juridik Det är mycket diskussion om att veterinärvårdspriserna är för höga och att det leder till för höga premier. Ja, att riskbolagen tar ut...
8 9 10
Svar
192
· Visningar
8 286
Senast: Sesca
·
Avel Hej! Jag har ett sto som saknar en del av sin stam från hennes pappas sida. Hennes pappa och farfar står med, men alla ston saknas. Dom...
Svar
15
· Visningar
1 485
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp