Bukefalos 28 år!

Utömd som ridhäst?

Sv: Utömd som ridhäst?

Vi har snackat med Vet nu och hon tyckte det var jätte tråkigt hon hade haft nästan samma problem med sin :crazy:

Vi ska till Djursjukhuset på Tisdag den 5 April
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Utömd som ridhäst?

men vad "bra" att vet. också har en häst med sådana här problem! då vet hon ju antagligen mkt om det. :) tur!

vet du inte hur du ska få upp filmen här eller? annars vill jag gärna se den, min msn finns på min profil! :D
 
Sv: Utömd som ridhäst?

Lord Owen skrev:
men vad "bra" att vet. också har en häst med sådana här problem! då vet hon ju antagligen mkt om det. :) tur!

vet du inte hur du ska få upp filmen här eller? annars vill jag gärna se den, min msn finns på min profil! :D


Ja det känns skönt och jag kan lita på vet jag hade henne till min ponny med:)

Nä men jag kan skicka den till din msn ikväll om det är ok?
 
Sv: Utömd som ridhäst?

Fladde skrev:
Ja det känns skönt och jag kan lita på vet jag hade henne till min ponny med:)

Nä men jag kan skicka den till din msn ikväll om det är ok?

Var det hon som "lagade" din ponnypålle också? Då fattar jag att du litar på henne.. :D

Ja, gör det! :) Tror det ligger en nålad tråd på bukehjälp forumet om hur man lägger upp filmer också.
 
Sv: Utömd som ridhäst?

Lord Owen skrev:
Var det hon som "lagade" din ponnypålle också? Då fattar jag att du litar på henne.. :D

Ja, gör det! :) Tror det ligger en nålad tråd på bukehjälp forumet om hur man lägger upp filmer också.


Ja det var hon. Som gjorde det omöjliga:)
Han var utdömd av 3 vetrenärer och en sa han var fult frisk :crazy:
Men hon löste problemet och är evigt skyldig henne ett storttack..

Jo jag ska kolla det men nu slutar jag och ska till Missygumman för en ridtur ut i det finna vårvädret:love:
 
Sv: Utömd som ridhäst?

Fladde skrev:
Ja det var hon. Som gjorde det omöjliga:)
Han var utdömd av 3 vetrenärer och en sa han var fult frisk :crazy:
Men hon löste problemet och är evigt skyldig henne ett storttack..

Jo jag ska kolla det men nu slutar jag och ska till Missygumman för en ridtur ut i det finna vårvädret:love:


Hoppas hon kan göra ett till mirakel med Missy då. :)

Ja, det är verkligen fint väder. Jag har precis slutat jag med och ska och hämta pizza sen rida! :)
 
Sv: Utömd som ridhäst?

Lord Owen skrev:
Hoppas hon kan göra ett till mirakel med Missy då. :)

Ja, det är verkligen fint väder. Jag har precis slutat jag med och ska och hämta pizza sen rida! :)


Hoppas jag med.
Vet ej vad hon tänker göra men vi får se..

Jag kommer snart till datorn där filmen är;)
 
Sv: Utömd som ridhäst?

Ni som vill ha filmen kan skriva ett PM till mig..
 
Sv: Utömd som ridhäst?

Vilken av veterinärerna är det du har nu? Jag har en tjej som heter Lena P som jag varmt kan rekomendera. Hursom haver, jag önskar dig lycka till Fladde!
 
Sv: Utömd som ridhäst?

kristel skrev:
Vilken av veterinärerna är det du har nu? Jag har en tjej som heter Lena P som jag varmt kan rekomendera. Hursom haver, jag önskar dig lycka till Fladde!


Jag har Katja G en dansk vet. Jag gillar henne har haft henne hella tiden..
(utom att hon är JÄTTE svår att få tag i :crazy: )
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Utömd som ridhäst?

Räknade inte men jag stod där en kvart eller nåt och det var bra många språng som de tog. En av dem som hoppade minst 5 språng på räcket (jag har kort på 3 av sprången) var just Roffe....
Vill du veta exakt vilka som hoppade fram kan jag rabbla upp det om du vill....
 
Sv: Utömd som ridhäst?

Självklart så kan de ibland hoppa fler språng, det beror ju på vad som händer och vilken häst, men inte för att vara bessevisser men jag tog upp Roffe just pga att jag har nära erfarenhet av hans framhoppning genom en sådär 14år! Och jag vet att han förespråkar så få språng som möjligt på framhoppningen.

Om du nu inte räknade så var det 5 språng på hög höjd, eller var det två upp mellan??
 
Sv: Utömd som ridhäst?

LillaMy84 skrev:
kan bara påpeka att du misslyckats ganska grovt, för det är precis det du verkar vara :smirk:


Vad vill du att jag skall göra då?? Ljuga om att jag känner honom väldigt nära, eller :confused:

Har trots allt varit med honom i många år och varit med på en hel del tävlingar. Både i Sverige och utomlands. Har själv både tävlat elit tävling i hoppning och ft internationellt. Jag har aldrig någonsin sett att de skulle hoppa fram hästarna runt 10 språng på 160 hinder innan de går in på banan.

Roffes hästar togs dessutom ut ca 15 st innan han skulle rida och började hoppas fram när det var ca 5st kvar.

Jag har ingen anledning att sitta här och ljuga om detta vilket vissa tror :smirk: Och jag har tidigare hänvisat till min hemsida i just denna tråd så jag är knappast anonym. Jag hoppar inte mer än max 5 st språng på ft hästen och då räknar jag inte 2 på det lilla hindret. Om det är en unghäst så kanske jag hoppar fler, men det var väl inte dessa vi råkade diskutera här. :smirk:
 
Sv: Utömd som ridhäst?

nu menade jag inte huruvida du känner roffe eller inte...(det skiter jag faktiskt fullständigt i...) men dina svar överlag i hela tråden klingar ganska mycket besserwisser... och att du själv dessutom känt att du måste gardera dig mer än en gång med att säga att du inte vill verka som en tycker jag säger ganska mkt :crazy:
 
Sv: Utömd som ridhäst?

Eftersom jag kallades det efter det jag nänmt Roffe ett antal ggr så är det väl självklart att jag måste dementera det!!??

och nä jag anser inte att det är att vara en sådan när man faktiskt har kontakter och vetskap om en speciell sak, det vill jag kalla erfarenhet! Annars skulle ju ingen kunna kalla sig kunnig innom ett speciellt område utan bli anklagade för att vara besservissar hela tiden. Jag svarar utifrån mina erfarenheter!

Det är det som är så underligt här att vissa (inklusive du) blir så oerhört stötta när man säger att man känner någon eller kallar sig "elit" ryttare och berättar om sina meriter. Du är inte den första här :angel: och det gör det hela ännu roligare att nämna det. Just endast för att sådana som du blir så oerhört avundsjuka och irriterade över det :devil:

Det var du som började att klanka ner på mig och mitt kunnande och det var du som ville se mig rida mina "elit" hästar, varsegod kom till Strömsholm och SM så kan du få se mig live :smirk: (även om jag hänvisat till min hemsida ett antal ggr :angel: )
 
Sv: Utömd som ridhäst?

överhuvudtaget så är jag inte intresserad av ft... hoppning ger mig inte heller något särskilt rus att titta på... att jag skulle bli avundsjuk på någon som dig finner jag enbart som oerhört skrattretande....
det är skillnad på att dela med sig av sin kunskap och att mästra över andra
anledningen till varför jag ville se dig rida dina svårklasshästar var enbart dina svar angående dressyren och huruvida hästar gick i form på hoppbana... men detta har jag numer förstått att du bara skiljer på att gå i form och att gå på tygeln.. alltså har jag längre inget som helst intresse av att se dig, din hemsida eller dina hästar :devil:
 
Sv: Utömd som ridhäst?

Nu tar jag din knapp och svarar både dig, Olgaklara och en del andra som uttalat sig i den här tråden....

Jag tycker inte att ert ämne hör hemma i Fladdes tråd utan borde tas någon annanstans.

Det kommer alltid att sticka i ögonen på folk om man talar om vem känner i hästvärlden, vilka hästar man har råd att köpa, om man har tävlingsmeriter osv. Jag tror inte alltid att det handlar om avundsjuka utan på hur personer lägger fram sina "meriter" inom hästvärlden.

Sedan är det ju så att människor är olika, en del är mer ödmjuka än andra - och det är säkert lättare att ta tillvara någons åsikter där personen framför dessa på ett inte så "burdust" sätt.

Lägg ner stridsyxan nu:)
 
Sv: Utömd som ridhäst?

olgaklara skrev:
även om jag hänvisat till min hemsida ett antal ggr

Jag har kollat din hemsida och inte på ett enda ställe står ditt/era namn utskrivna. Det står mest "vi" hela tiden. Ska folk som vill lämna hästar hos dig gissa vem du är.....?
 

Liknande trådar

Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 404
Senast: Miiikaela_
·
Ekonomi & Juridik Det är mycket diskussion om att veterinärvårdspriserna är för höga och att det leder till för höga premier. Ja, att riskbolagen tar ut...
8 9 10
Svar
192
· Visningar
7 864
Senast: Sesca
·
Avel Hej! Jag har ett sto som saknar en del av sin stam från hennes pappas sida. Hennes pappa och farfar står med, men alla ston saknas. Dom...
Svar
15
· Visningar
1 376
  • Artikel
Hästnyheter För fyra år sedan diagnostiserades Sanna Frödins ena häst med en cysta i bakbenet. Prognosen som ridhäst var osäker, men i dag har han...
Svar
0
· Visningar
242
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp