Bukefalos 28 år!

Utställningstråden 2011

Sv: Utställningstråden 2011

+ roxer

Kul att ni kommer till ön!:)
Jag ska hålla utkik.
Ser ni en förvirrad människa med en vit herde och/eller en röd husky så är det förmodligen jag;)
Min vita har tydligen för övrigt färgat pälsen grön idag fick jag veta... Staketet håller på att målas och hon hade lagt sig och lutat sig mot det:angel::eek::D
Hoppas jag får bort det i tid;)
 
Sv: Utställningstråden 2011

har nu på senaste tiden börjat ställa ut Beaglen. Mest inofficiella för skoj skull men har blivit några officiella också:) Ska iväg ett par gånger till i år. (Inofficiella) Vet ej hur många:
 
Sv: Utställningstråden 2011

Jaha,, var det DU? :D

Vad roligt, men trist man inte visste det. Då hade jag sagt hej, det lovar jag. Grattis till resultatet, jättefin hund!!!
Jag är supernöjd bra över att stå kvar första rensningen. Har ju en bonn-hund som domarna INTE vill har kvar i BIS-finalerna. Min ras ska ju inte var showig... :angel::bump:
 
Sv: Utställningstråden 2011

KL

Idag har vi varit på rasspecial i Askersund där Alice hade utställningspremiär!
Hon gick i valpklass 4-6 månader och blev placerad två.

Kritik:
4,5 månader gammal tik. Utmärkt typ. Utmärkt kvalitet helt igenom. Feminint huvud. Väl anstatta öron. Mörka fina ögon. Elegant hals. Något mycket halsskinn. Välutvecklad front. Välvinklad. Utmärkt benstomme. Mycket goda tassar. Fortfarande valprörelser. Ska stabiliseras. Trevligt temperament. Korrekt ridge.

6052331-zZbhw.jpg

6052101-APcNr.jpg

6052155-iVWuk.jpg

6052676-880Di.jpg

6052678-yKs04.jpg


Är väldigt nöjd med min lilla känguru :love:
 
Sv: Utställningstråden 2011

Men suck. Fick hem nummerlapparna till Gotland och nu är jag helt förvirrad. Tydligen är det samma domare som dömer både lördag och söndag - jättekul om hon inte gillar min hund. Dessutom verkar det ha skett ett domarbyte som de inte informerat om på hemsidan, men som står om man letar reda på rasen i lapparna de skickat ut (står inte under "domarändringar" heller). I domarlistan på hemsidan står det fortfarande olika domare... Vad ska man lita på? Hemsidan eller den tryckta informationen?

SUCK.

Vi blir inte så svåra att hitta - tydligen är vi två st på lördagen och själva i rasen på söndagen. ;)
 
Sv: Utställningstråden 2011

Fick svar från gotlands kennelklubb - tydligen har något gått fel, det ska vara olika domare lördag och söndag. Få se vad det blir för strul av det här då.. ;)
 
Sv: Utställningstråden 2011

Vi blir inte så svåra att hitta - tydligen är vi två st på lördagen och själva i rasen på söndagen. ;)

Vi kanske kan fråga lite snällt om vi får tävla mot varandra ;) Vi är ensamma på både lördagen och söndagen, lite nervöst faktiskt...
 
Sv: Utställningstråden 2011

Vi ska tydligen vara i ring 9 på lördag och ring 25 på söndagen.

Ja, det vore ju något - så får vi lite konkurrens iaf. ;)
 
Sv: Utställningstråden 2011

Nej vad roligt :D Vi spatserar i ring 24 på söndagen, så då lär vi ses... Du får komma fram och hälsa när du ser två förvirrade människor med en svart hårig spets ;)
 
Sv: Utställningstråden 2011

Jahapp, så blev det lite ändrade planer igen för min del ;)

Hade tänkt skippa Gimo (trots att den skulle vara så nära) men sen när min kompis berättade att anmälningstiden var förlängd så slängde jag in en anmälan för hanen i alla fall :angel: Däremot skippar vi Stora Sthlm, ja jag vet att den kallas för annat numera men för mig kommer den alltid vara SS ;)

Så nu har vi bara 3 utställningar kvar i år, sedan blir det uppehåll till januari, lite trist men skönt med lite "ledighet" för vovvarna också :)
 
Sv: Utställningstråden 2011

Verkar vara väldigt få hundar anmälda...
Huskyn är ensam i rasen på lördagen och på söndagen var det ingen.
De vita är 5 på lördagen och 2 på söndagen (vi går som sagt bara lördag..)
 
Sv: Utställningstråden 2011

Verkar vara väldigt få hundar anmälda...
Huskyn är ensam i rasen på lördagen och på söndagen var det ingen.
De vita är 5 på lördagen och 2 på söndagen (vi går som sagt bara lördag..)

Trodde det bara var du och jag som ställde på söndag. Då får vi se vem den andra är. Tråkigt att det var så få anmälda. Lycka till!
 
Sv: Utställningstråden 2011

Trodde det bara var du och jag som ställde på söndag. Då får vi se vem den andra är. Tråkigt att det var så få anmälda. Lycka till!

Nej tyvärr anmälde jag ju bara till lördagen då hon började fällla, nu i efterhand ångrar jag mig:crazy::)
Men men..
Ställer du båda dagarna?
Helt övertygad om att jag frågat detta förut men vilken hund är det du har?:)
Glömde ju nästan, Lycka till själv :)
 
Sv: Utställningstråden 2011

Nej tyvärr anmälde jag ju bara till lördagen då hon började fällla, nu i efterhand ångrar jag mig:crazy::)
Men men..
Ställer du båda dagarna?
Helt övertygad om att jag frågat detta förut men vilken hund är det du har?:)
Glömde ju nästan, Lycka till själv :)

Japp! Jag ställer båda dagarna, passar på att ta semester 1v på ön. Det är en hane på lite drygt 2år, NOUCH Vallgårdens Fenomenal Fling heter min "lilla" gubbe ;) Han har börjat sätta päls igen, i Ransäter såg han för bedrövlig ut :(
 
Sv: Utställningstråden 2011

Japp! Jag ställer båda dagarna, passar på att ta semester 1v på ön. Det är en hane på lite drygt 2år, NOUCH Vallgårdens Fenomenal Fling heter min "lilla" gubbe ;) Han har börjat sätta päls igen, i Ransäter såg han för bedrövlig ut :(

*pling*
så ramlade poletten ner!
Visst har du en dotter här på buke som äger Bright Blaze of TBB?
Ska bli roligt att se din vovve!
Bli inte förvånad om jag kastar mig över er och babblar som en tok;)
 
Sv: Utställningstråden 2011

*pling*
så ramlade poletten ner!
Visst har du en dotter här på buke som äger Bright Blaze of TBB?
Ska bli roligt att se din vovve!
Bli inte förvånad om jag kastar mig över er och babblar som en tok;)

Visst är det så och Blaze är pappa till min "Smali" :) Det är bara att komma och babbla, alltid kul att träffa nytt hundfolk ;)
 
Sv: Utställningstråden 2011

Visst är det så och Blaze är pappa till min "Smali" :) Det är bara att komma och babbla, alltid kul att träffa nytt hundfolk ;)

Ja just, så var det ja!
Och Blaze ska ju förhoppningsvis bli pappa till valpar med Giza som är kullsyster till min Troja, världen är liten:rofl:
Men vi får prata mer om 1,5vecka så vi inte kapar denna tråd helt:angel::D
 
Sv: Utställningstråden 2011

*KL*

Nu börjar det dra ihop sig för nästa utställning! :o
den 27:e blir det off utst i Sundsvall för brukshundar.
From nu så blir det junkl för Herrn :) Ska blir riktigt kul att se hur det kommer att gå då han kommer att ställas mot sin halvbror som är 7 mån äldre.
 
Sv: Utställningstråden 2011

*kl*
Grattis till allas fina resultat! :D
Vi ska på en inoff den 3/9 och sen dubutera med lillis i den 5/11 i nov.

Jag har ett litet dilemma. Fick sms av uppfödaren till andra hunden; "ska du ställa i växjö, då får jag kanske ihop en avelsgrupp". Tilläggas ska att vi inte haft så bra kontakt på senare, inte så bra relation så att säga. Hunden i fråga är i min mening inte mogen för att gå i grupp, varken psykiskt (väldigt ung i huvudet) eller kroppsligt, dock ska vi prova och ställa honom själv samma helg, så vi ska ju ändå dit, men tror inte han pallar att gå tillsammans med sina "bus-syskon". Min sambo vill inte alls att vi ska ställa honom i avelsgruppen, och jag vill egentligen inte heller men känner skuld mot uppfödaren då det liksom faller lite på om vi är med då det nog inte är så många som ska dit av "hennes".
Tycker ni att det är dumt att säga nej eller kan kan göra det med gott samvete?

Anmäler hon innan anmälningstid eller hon gör det på plats?

Känns jobbigt då vi egentligen inte vill ha med honom där..
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
10 741
Senast: Hedinn
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
2 373
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 567
Senast: Hazel
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 146
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp