Utställningstråden 2011

Sv: Utställningstråden 2011

KL

Vi har varit i Borås!
Plusgraderna kändes som att de var lika många som hundarna, dvs drygt 2000 stycken :angel:
Se bara hur många tält :eek:

271505_10150689575190504_557960503_19345791_2724382_o_155616282.jpg


Billys kritik:

2011-07-02 | Excellent | Svenska Schnauzer-Pinscherklubben, Borås

Utmärkt typ, benstomme och proportioner, men tyvär alltför stor. Vackert huvud, utmärkt hals och överlinje. Tillräckligt vinklad fram och bak. Rör sig typiskt. Utmärkt temperament.

Mätresultat: 32 cm
Domare: Teija Urpelainen



2011-07-03 | Excellent | Södra Älvsborgs Kennelklubb, Borås

Top size male, strong head, dark eyes. Ears could be a bit better. Strong neck. Good topline. Good tailset. Well carried on the move. Good coat and colour. Moved very well behind and in front.

Domare: John Watson


Jag är jättenöjd.
Även om han är stor så har han 100% excellent efter alla utställningar hittills. Han är verkligen skitsnygg, den där Billy :D :love:
 
Sv: Utställningstråden 2011

O vad kul att de gick så bra!

Jackpot fick också excellent! Har inte hans kritik här dock. Men den var super bra, de han föll på var han något svaga öron!

Jag kan nog inte vara stoltare över min fina hund än jag är :love:
 
Sv: Utställningstråden 2011

Vi hade vår BISS-11 i helgen. Camaro ställdes fredag och söndag, fick Very Good båda dagarna.

Kritik fredag:
Nice bitch. Ear set a little bit low. Correct bite. Nice reach of neck. Correct front. Crowns could be a bit more symmetrical. Would like more angulation behind. A bit heavy in type.
Domare: José Homem De Mello, Portugal.

Kritik söndag:
22 months, light wheaten. Slightly offset ridge. Neads more angulation front and rear. Pleasant head.
Domare: Lynne Harwood, Australien.

Jag är inte så peppad på att ställa henne längre, så husse kommer ta över. Han är övertygad om att han kommer kunna visa fram henne till bättre resultat, vi får väl hoppas på det :laugh:
Jag kommer snart börja ställa lilla Alice istället, hon blir 4 mån 23 juli och kommer gå på sina två första utställningar i augusti.

Bilder från helgen:
5531707-bH9rK.jpg

5530975-yD0YZ.jpg

5530987-ey8XE.jpg

5530996-u8BGs.jpg

5531019-y61NH.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Utställningstråden 2011

Knapp

Nån som ska till utställningen i Piteå i helgen? Jag och Devon tar oss från Luleå till Piteå och vi far bara på söndagen, då jag jobbar lördag. Plats finns i bilen om nån vill dela på bensinen :)
 
Sv: Utställningstråden 2011

ska "på besök" dit med gammeltanten, träffa hela griffon-gänget och ha det allmänt trevligt (och helst bli lite solbränd :) ), har lagoma 5 km till utställningen, så... :) synd bara att jag inte har någon hund att ställa... men men, nästa år har jag förhoppningsvis två istället :D
 
Sv: Utställningstråden 2011

*KL*


Jag kom på en sak. Jag har inte ställt ut det här året och har absolut noll koll på de nya reglerna. Är det någonting jag behöver ha koll på när jag ställer ut nu mer än att det är exc, vg osv istället för 1, 2 osv i kvalitetsbedömningen?
 
Sv: Utställningstråden 2011

Nej, det är ingen skillnad.
Men det ska vara lite svårare att få Excellent än 1:

nyttsystem_mindre.png
 
Sv: Utställningstråden 2011

Jag ska till Piteå till helgen :D ställer på lördagen först i ringen -.- visserligen skönt att få det gjort, men ja, bli lite extra nervöst ^^
 
Sv: Utställningstråden 2011

*kl*

Det börjar dra ihop sig till Tvååker för våran del, Vi ska ställa båda dagarna så vi drar med oss en husvagn å campar där. Kan ju bli intressant med två stora Rottweilers :P
 
Sv: Utställningstråden 2011

*KL*

Ja nu har vi även varit i Alfta, kanonväder hade vi hela dagen nästan så det blev lite för varmt =) Det var bara min hane (+ mina föräldrars tik då) som ställdes där och det gick bra, jag är supernöjd med resultatet då han var näst intill totalt urfälld (perfekt tajmat som vanligt).

Han fick excellent och slutade på 3:e plats i öppenklassen, inget ck men det hade han fått om han inte hade varit i sommarkostym sa domaren så henne ska jag ställa för igen någon gång när han har mer päls :)

Kritiken:
En maskulin hane med välformat huvud, mycket bra nosparti, saknar incisiver i underkäken, mörka ögon och välplacerade öron. Ger ett bra uttryck. Utmärkt överlinje, härligt förbröst, välvinklad. Rör sig med typiska "bråttomrörelser", kunde vara stramare framifrån. Idag i sommarkostym men av rätt kvalitet.

Nästa utställning är vinnarutställningen i Norrköping för lillskruttans del, senast hon ställdes var i april så det ska bli kul att testa henne igen :)
 
Sv: Utställningstråden 2011

KL.
Vilja är anmäld till sin första utställning. Det blir den 14 augusti i Hölö, valpklass 4-6 månader. Hon är 15 veckor nu och här är en bild från idag när vi tränade lite!

270398_10150231618140588_588725587_7669353_2227308_n.jpg
 
Sv: Utställningstråden 2011

KL

Är det någon som ska ställa i Köping söndag 24/7 ? Jag ska dit med Doris med åker ensam så det hade varit kul att kika på någon!
 
Sv: Utställningstråden 2011

*kl*

Jag har ju glömt tala om hur det gick för oss i Avesta!!:eek::D

Storm, huskyn, fick Very Good med följande kritik;
Mycket god typ. Tik med utmärkt huvud och feminin prägel. Stark hals och rygg. För kort och flat kors. För stramt rullad svans. Stark benstomme. Tillräckligt vinklad. Bra rörelser. Bra pälskvalitet.
Domare: Ralph Campbell

Jag är mycket nöjd med det resultatet då det visade sig vara en, vad de i huskyvärlden kallar, racerdomare som prioriterar "den andra typen av husky" om man säger så:laugh:
Storm som gjorde utställningsdebut skötte sig exemplariskt! Hon var nog också gladaste hunden på hela utställningen som överöste domaren med pussar och hela hennes lilla kropp vibrerade av glädje! Domaren skrattade gott åt henne och säger till mig att så HÄR ska en husky vara!:D

Troja, min vita herde fick Excellent CK 2btkl championklass med kritiken;
Nice in type. Needs a bit more bone. Nice in seize. Long elegant head. Good earset. Nice eye. Good pigmentation. Excellent front and rear. Level topline. Good croup. Excellent colour and coat. Good moves.
Domare: Hans van der Berg

Hon fick se sig slagen av sin mamma än en gång. Mamma Bianca hade lite mer kroppsmassa annars hade det nog blivit annat resultat:angel:
Domaren tyckte att båda två var utmärkta representanter för sin ras!

Planen nu närmast var att vi skulle till Norrköping och svensk vinnare, men får se hur det blir då hundskrället bestämt sig för att tappa vad som verkar vara ALL päls:eek::crazy:
 
Sv: Utställningstråden 2011

Ska du ställa ut i Norrköping den 20-21 augusti?

Nu först såg jag det här, men nix, det blir inget Norrköping för oss. Sitter och funderar lite på vad nästa utställning ska bli, men det kanske bara blir Stora Sthlm för oss.



Idag har vi varit på årets största vinthundsutställning! ca 160 salukis var med (jämfört med ca 40 som det är på de vanliga). 82 tikar var det om jag inte minns tokigt.

Wahidah ställdes i öppenklass, 20 hundar i den klassen och hon åkte ut med rent exellent.
På kritiklappen stod det:
"I like this bitch but for me she is carrying a bit to much weight. Nice head, well balanced, good shape of eye and expression. Laching a bit of underjaw. Good neck + laid back of shoulder. I prefer more return of upper arm. Lovely balance body. Deep chest. Length of ribcage + loin. Exc bent of stifle – moderate on the move. She lached a bit of reach + drive but moved correctly front + rear."

Det i första meningen tolkar jag som att han tyckte att hon var för välmusklad, då flera tjockare hundar inte fick någon anmärkning på något sådant och han dessutom klämde och kände mycket på Wahidahs muskler, framförallt låren.. Nåja.

För tant Zala gick det bättre. Min älskade tant som i mina ögon är så nära en perfekt saluki man kan komma på alla sätt och vis.
Hon blev bästa veterantik (5 i klassen) och sedan BT-4 :D

Efter utställningen när jag skulle hämta min kritiklapp så var domaren vid tältet. Han kom då fram och sa att Zala är en hund som gick rakt in i hjärtat på honom, att hon var SÅ fin, att hon var fin för att hon INTE var showig (som många andra salukis blivit), att hon var så sund och rörde sig så bra osv. Trodde nästan att han aldrig skulle sluta ösa beröm över henne :D

Bilder finns såklart också!
Wahidah:
dsc_5324-c.jpg


dsc_5338-c.jpg


dsc_5405c.jpg


Zala:
dsc_5537-c.jpg


dsc_5619-c.jpg


dsc_5711-c.jpg
 
Sv: Utställningstråden 2011

*KL*
Ska nån till svenstavik på söndag?
och ska ta vägen förbi kramfors? :p
Nån som möjligtvis har plats för mig o min rottiskille?
Min bil har halvt gett upp :(
 
Sv: Utställningstråden 2011

*KL*
Ska nån till svenstavik på söndag?
och ska ta vägen förbi kramfors? :p
Nån som möjligtvis har plats för mig o min rottiskille?
Min bil har halvt gett upp :(

Jag ska dit ihopa med mina kusins fru, hon kör från Ullånger och ska plocka upp mig i Ånge, men jag vet inte om du o en rottis får plats =0 vi ska ha 3 hundar med oss, men kan fråga!
 
Sv: Utställningstråden 2011

Det har ordnat sig :) Men tack så mkt ändå :D

btw .. Ullånger sa du .. är det Linda tro du ska åka med? ha 2 Amstaffs?
 
Sv: Utställningstråden 2011

Det har ordnat sig :) Men tack så mkt ändå :D

btw .. Ullånger sa du .. är det Linda tro du ska åka med? ha 2 Amstaffs?

Stämmer bra det, man får ju hålla ihop med släkten!

Bra att det ordnat sig för det var, som jag misstänkte, inte plats i vår bil =)

Syns kanske där, om inte så lycka till!
 
Sv: Utställningstråden 2011

Hej.
ja har en fråga vad är det för skillnad på Junior klass och unghundsklass ?
Dom går ju i varandra
Junior = 9-18
Unghund = 15-24
Kan någon svara på det till en nybörjare?
Tack
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
9 271
Senast: Hedinn
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
16
· Visningar
1 718
Senast: YlvaG
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 326
Senast: Hazel
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 615
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Aktivering/leksaker
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp