Bukefalos 28 år!

Utställningstråden 2014

Hur har det gått för alla i Stockholm i helgen?
Jag har ju inte deltagit här tidigare (hittade tråden först nu...) men tänkte att det kanske är ok ändå? Känner mig fortfarande rätt mör och förvirrad över om det kan anses ha gått bra eller ej :)

Min tjej fick ett VG och blev andraplacerad i öppen klass (och slog därmed både sin kullsyster och sin moster) för en domare som, enligt de flesta, är väldigt hård och "speciell". Så det känns ju kul (även om ett exc. och ev. CK hade suttit riktigt fint). det gick inte så mycket bättre för uppfödarens hundar, bara en av de fyra hon hade med sig fick ett exc. Övriga VG. Däremot gick det finfint för uppfödarens grupper (jag var med och handlade en av hennes valpar i avelsgruppen). Både avels- och uppfödargrupp blev BIS-3 på lördagen! Skitkul!

Nu siktar vi mot Svensk vinnar-utställningen i april och fortsätter hoppas på åtminstone ett första cert... (känns som att det är på tiden)
 
Här nådde vi inte heller upp till det vi hoppades på. Grabben fick VG och blev trea i klassen, med kritiken:
9 months. Totally untrained dog. Very nice head. Masc. expression. Dark eyes. Good stoop and ear carriage. Good neck and well built body. Nice lines and angulation. Moves quite well but must learn to present himself better. Good coat and temperament.

Det var tråkigt att få det där om otränad, då vi har tränat ganska så mycket, han har skött sig fint för det mesta och han är trots allt bara 9 månader.
Han var fjantig när domaren skulle känna på bollarna vilket han inte varit tidigare, samt att han hade lite svårt att stå stilla. Och när han skulle trava så sprang han och kikade efter mig (uppfödaren visade honom). Men hans bror som också var med var också kanske flamsig, fast där fick domaren ta på bollarna. Brorsan fick Exc.

Vi är ändå ganska nöjda det var roligt att få vara där för första gången och det är vovves första officiella också. :)
 
@LittleJohn Jag har stålbur men ställer den på hjul. Skönt och köra hunden när de är FULLT med hundar, upplever det som lugnast för hunden och jag slipper oroa mig för massa kennelhosta osv för folk inte har koll på sina hundar så de kommer åt att hälsa.

Nu har ju jag jakthundar och som är vana vid bur och älskar sina burar. Tygbur tror jag de skulle äta sig ur faktiskt. Men till nästa Stora Sthlm kommer jag ta tåget och köra med tygbur.
 
@jerseyko Stålbur på hjul vart ju en smart idé! Måste vara super skönt att som du säger, att kunna köra genom all trängsel.
Tyvärr är vår stålbur något för liten för hamlet då den är inköpt till vår labbe som är mindre, men något jag ska ha i baktanke om vi planerar att åka på sådana här tillställningar lite oftare i framtiden:)

En tygbur är i alla fall beställd, tog en lite extra stor så han ska få ordentligt med plats, så bara hoppas den hinner dyka upp innan MyDog! Sen fick han ett nytt utställningskoppel igår också, blev ett svart. Finns knappt några fina i hans färg och i o m att jag inte vill ha helstryp som är det enda som brukar finnas i hans nyans fick det bli ett svart, får hoppas domaren inte stör sig allt för mycket på det utan kan se helheten ändå :p Så, nu är vi redo och börjar smått få en blandning av nervositet och längtan tills det är dags:D
 
Efter att min rymt 2 ggr (!!!!!) Köpte jag helstryp. Han fick in tekniken att kasta sig bakåt och ruska på huvudet!

Men inte kollar de på kopplet? De är väl mer vi som bryr oss om sånt.
Min kompis visade min hund, i jeans, stickad tröja och gympaskor

Men jag ska köpa mig ett par finskor och byxor sen nån fin kavaj.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 005
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 767
Senast: Juli0a
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
Svar
11
· Visningar
1 959
Senast: Pilot
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
486
Senast: hamilton1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp