Bukefalos 28 år!

Utställningstråden 2014

Aaah missade att det inte var i Sverige.. Det borde väl finnas någon rasklubb för din ras, om det är renrasig d.v.s.? I Sverige iallafall är Club Shows ofta väldigt trevliga och opretentiösa, och jag har svårt att tro att det inte är liknande i de flesta andra länder. Annars kan du ju alltid fråga någon på rasklubben som kan tipsa :)

Jo visst finns det en rasklubb, men nästa rasspecial ordnas först nästa sommar och jag är ju utställningssugen nuuu så det känns ju som en hel evighet bort. ;)
 
Någon som ska till SKK i Gimo i helgen? Själv hänger jag i flatringen med mamma på lördag och hejar fram juniorhane samt öppentik som jagar sista certet för championat! Var där förra året, fantastiskt trevlig utställning. Håller tummarna för vädret - som vanligt :)

Lördag grupp 1, 4, 5, 6, 8, 10
Söndag grupp 2, 3, 7, 9

Ställer på lördag, grupp 5. Har aldrig varit på den utställningen. :D Vi ställer i valpklass ;)
 
Någon som ska till SKK i Gimo i helgen? Själv hänger jag i flatringen med mamma på lördag och hejar fram juniorhane samt öppentik som jagar sista certet för championat! Var där förra året, fantastiskt trevlig utställning. Håller tummarna för vädret - som vanligt :)

Lördag grupp 1, 4, 5, 6, 8, 10
Söndag grupp 2, 3, 7, 9

Jag ska ställa min laika (grupp 5 ring 12), han har precis fyllt 9 månader. Är i lite spökålder, "glömmer bort" hur man går i koppel, osv osv. Jag är redan svettig!
Kommer åka dit rätt tidigt, så vi hinner gå runt ordentligt.
 
Jag funderar på att anmäla till Växjö sista helgen i oktober. Är det någon mer som ska ställa där? :)

Jag tror jag ska åka med Wissla, en kelpie. Har bara ställt henne en gång innan, då som 9 mån, med ett sådär bra resultat. Åker mest för att det är hyffsat nära :)
Vilken dag ställer ni i så fall?
 
Jag ska ställa min laika (grupp 5 ring 12), han har precis fyllt 9 månader. Är i lite spökålder, "glömmer bort" hur man går i koppel, osv osv. Jag är redan svettig!
Kommer åka dit rätt tidigt, så vi hinner gå runt ordentligt.

Som misstänkt så var de väl den sämsta visningen jag gjort. Han var stark, inte alls intresserad av mej. Domaren kunde inte mäta honom för han satte sej ner. Ville inte visa traven utan stanna hos domaren för hon hade ju en pipleksak!
Men ett excellent så jag ska ju inte klaga. Han är ju bara 9 månader.
 
Jag tror jag ska åka med Wissla, en kelpie. Har bara ställt henne en gång innan, då som 9 mån, med ett sådär bra resultat. Åker mest för att det är hyffsat nära :)
Vilken dag ställer ni i så fall?

Kul!
Ja, det är lite samma här.
Ladda (wachtel) går på söndagen i så fall. Hon är 16 månader och ska ställas i jaktklass. Första gången i jaktklass, hon har ett excellent i junior och ett excellent i unghund sedan tidigare. Konkurrensen lär vara i princip obefintlig, men jag hoppas att domaren kommer tycka att hon är färdig nog. Det är dessutom en tysk domare, så det är ju lite kul :)
 
Snart ska jag och heelern iväg på match show (inofficiell träningsutställning), ska bli spännande att se hur han uppför sig! :nailbiting: :) Antagligen helt perfekt, om jag känner honom rätt. ;)
 
Nu har jag fått lite bilder från rasspecialen för några veckor sedan.
Är fortfarande väldigt stolt över Billy, han är så jäkla vettig att ha att göra med. Här är han inte ställd på tre år och är ändå stenkool i situationen och passar på att charma båda domarna rejält.

2014-09-13-1756_5414692eddf2b37a0b0b4a88.jpg


2014-09-13-1756_541469432a6b22b89954dc66.jpg


2014-09-13-1757_54146954e087c35111107119.jpg
 
Som misstänkt så var de väl den sämsta visningen jag gjort. Han var stark, inte alls intresserad av mej. Domaren kunde inte mäta honom för han satte sej ner. Ville inte visa traven utan stanna hos domaren för hon hade ju en pipleksak!
Men ett excellent så jag ska ju inte klaga. Han är ju bara 9 månader.

Men lilla vännen! :( Ja det är ju inte så mycket att göra än att åka hem och träna. Exc ändå verkar ju väldigt lovande!! :)

I flatringen, som jag hängde i, var det tuff konkurrens med många fina hundar. Exc och placering på bägge som var med och jättefina kritiker, men räckte inte till denna gång. Kanonväder och bra tempo på finalerna, bra utställning helt enkelt!
 
Men lilla vännen! :( Ja det är ju inte så mycket att göra än att åka hem och träna. Exc ändå verkar ju väldigt lovande!! :)

I flatringen, som jag hängde i, var det tuff konkurrens med många fina hundar. Exc och placering på bägge som var med och jättefina kritiker, men räckte inte till denna gång. Kanonväder och bra tempo på finalerna, bra utställning helt enkelt!

Han är ju bara "bäbis" så de är väl okey, var ju ändå lite förberedd på att han skulle vara dryg.

Nu väntar jag med spänning på ringfördelningen till älghundsklubbens utställning om 2 veckor för att se om vi får mera motstånd då. Jag kommer att ställa 4 av mina hundar. Gråhundsvalp och 3 västsibiriska laikor. Sjukt spännande, den ena laikan är fortfarande i hemlandet och kommer till oss på fredag ;)
 
@Nominous Tack! :)

Nästa helg kör vi match show igen, då får corgin följa med också. Målet med honom är väl mest att han ska lyckas hålla käft i ringen, det är utmaning nog! :D
 
Rio har varit på utställning idag och det gick väldigt bra. Cert och BIR! Kanske var det för att jag inte visade själv också ;). Domaren hade gillat hans typ, han är ju en liten köttbulle jämfört med många andra kelpies (och nej han är inte fet, han har bara inte så uppdragen underlinje ;) ).

Kritiken löd Maskulin vältypad hane. Fina ögon. Något brett mellan öronen. Bra överlinje. Passande benstomme. Välutvecklad kropp. Rör sig med tillräckligt steg. Goda pälsanlag

10687459_10152855686622150_3625193554821508539_o.jpg
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 276
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
10 679
Senast: Juli0a
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
Svar
11
· Visningar
2 056
Senast: Pilot
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
596
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp