Bukefalos 28 år!

Utställningstråden 2016

bollen__

Trådstartare
Nytt år, ny tråd! :D
Vad har ni för planer och förhoppningar för året? När blir årets första utställning för er?
 
Jag kan ju starta igång tråden själv :angel:
Som det ser ut blir årets första officiella en dubbel i strängnäs i mitten på mars. Förmodligen en inoff innan, typ i februari.
Vi jagar sista certet. Det vore såklart kul om han tog det redan i mars men vi har ju hela sommaren på oss :D
 
Jag ska till My dog. Det blir hans första utställning, ska bli så kul att få honom bedömd. Jag har inte en aning om "hur han ser ut"...
 
Årets första utställning har vi varit på idag! :D MyDOG. Vi började året starkt med vinst i öppenklass, CK och 3 bhkl. :banana:
Nu laddar vi för morgondagen.

Vårat mål för i år.. Tja, ett Cert vore kul. Men det är kanske att hoppas på för mycket. Men några fler bästa hane-placeringar skulle vara trevligt :up:
 
Jag planerar att ställa ut två gånger i år.
Först blir det i slutet av juli, då är det årets gigantiska rasspecial dit "alla" kommer. Det är kul att kunna titta på många salukis, det är ofta domare som verkligen kan rasen och dessutom får jag ställa Aysu i bruksklass då, om allt går som planerat.
Sedan ska jag ställa ut på Stora Sthlm, men då bara Ebrah, enbart för att hon ska få ett VG till sitt framtida lure coursing-tävlande.

Men vem vet, är det riktigt bra domare på några fler utställningar så kanske jag ställer någon gång till. Att ställa för "fel" domare är bara meningslöst eftersom mina hundar då åker ut en sekund efter att de kommit in i ringen :p
 
Jag kan ju ha samma mål i år som (det icke uppfyllda) i fjol:
Våga oss iväg på ett par ringträningar och kanske en utställning. Vore kul att få en bedömning på henne, och nyttig miljöträning.
 
Årets första utställning har vi varit på idag! :D MyDOG. Vi började året starkt med vinst i öppenklass, CK och 3 bhkl. :banana:
Nu laddar vi för morgondagen.

Vårat mål för i år.. Tja, ett Cert vore kul. Men det är kanske att hoppas på för mycket. Men några fler bästa hane-placeringar skulle vara trevligt :up:
Grattis! :bump:
 
21 feb ska lillpluttan på en inofficiell i Motala. Får se hur det går, blir isf nån mer till hösten om hon inte växer o blir ful.
 
Vi hoppar Strängnäs då den som ska döma cardigan varit i en tvist med vår rasklubb. Har noll förståelse för varför man väljer den domaren och varför han ens ställer upp.

Hursomhelst så blir det ju Norrköping x 2 iaf, något mer har vi ännu inte riktigt planerat in. Kanske ett par inoff för att mjuka upp säsongen.
 
@bollen__ Tack så mycket! :love:

Idag gick det dock ÄNNU bättre, hur det nu är möjligt! Årets mål är redan uppfyllt efter första (andra) utställningen! Alltså jag är så glaaaaaad!! Först valpar, inget HP delades ut. Juniorer och unghundar, bara Very Good och Good delades ut. Och det var alltså FINA hundar som ställdes! Sen var det öppenklass och våran tur. Jag ville typ packa ihop och åka hem, ville inte alls gå in i ringen. Men det gjorde vi, såklart. Hanen framför mig fick Excellent, tänkte att nu är det kört. Men även Zippo fick excellent, och i konkurrensen plockades han fram som 1a! Tänkte att det lär inte bli något CK, eftersom han var så hård. Men jodå, ett CK! Och ja, eftersom det bara var championhanar kvar så var vi alltså garanterade CERTET!! :banana::banana:
I bästa hane blev det bara Zippo och en championhane, som tog hem det. Såklart, det förstod jag. Men det gör inget alls, det var en sjukt fin hane och jag är så jäkla glad över det där certet, speciellt för en så stenhård domare! :heart :heart :heart

dsc_0311_569012e82a6b228147e4576b.jpg

Så! Ni får tyvärr stå ut med en skrytbild på priserna från årets första utställning(-ar) och på en helt slut hund! :love::love::love:
 
@bollen__ Tack så mycket! :love:

Idag gick det dock ÄNNU bättre, hur det nu är möjligt! Årets mål är redan uppfyllt efter första (andra) utställningen! Alltså jag är så glaaaaaad!! Först valpar, inget HP delades ut. Juniorer och unghundar, bara Very Good och Good delades ut. Och det var alltså FINA hundar som ställdes! Sen var det öppenklass och våran tur. Jag ville typ packa ihop och åka hem, ville inte alls gå in i ringen. Men det gjorde vi, såklart. Hanen framför mig fick Excellent, tänkte att nu är det kört. Men även Zippo fick excellent, och i konkurrensen plockades han fram som 1a! Tänkte att det lär inte bli något CK, eftersom han var så hård. Men jodå, ett CK! Och ja, eftersom det bara var championhanar kvar så var vi alltså garanterade CERTET!! :banana::banana:
I bästa hane blev det bara Zippo och en championhane, som tog hem det. Såklart, det förstod jag. Men det gör inget alls, det var en sjukt fin hane och jag är så jäkla glad över det där certet, speciellt för en så stenhård domare! :heart :heart :heart

dsc_0311_569012e82a6b228147e4576b.jpg

Så! Ni får tyvärr stå ut med en skrytbild på priserna från årets första utställning(-ar) och på en helt slut hund! :love::love::love:

Stort grattis!
 
Har inte riktigt planerat utställningarna i år, men troligen värmer vi upp med Strängnäs och sen ett hie inoffar och så åker vi nog på Norrköping*2 och Askersund. Vi tog championatet i somras så vi "behöver" inte åka överallt i år :angel: Men det är ju kul så det blir nog några iaf ändå.
 
Grattis! Vilka fina priser ni fick med :D
Tackar! :D Haha jaa.. Jag har en liten grej att när vi blir placerade i bästa hane så måste jag köpa en rosett, vi är nämligen inte så bortskämda med de placeringarna.. Igår fanns det dock inga små CK-rosetter så fick lov att köpa en stor. Ser lite larvigt ut :angel: Dom där i disken försökte hela tiden, både idag och igår, sälja på mig de största rosetterna. Min eviga fråga var "Har ni ingen mindre?" :rofl: När vi väl tar championatet, DÅ ska jag minsann ha en stor. Men inte vill jag ha en stor för ett ynka CK :angel: Och pokalen.. Jaa :rofl::rofl: Den har jag definitivt inte betalat för om vi säger så! :rofl: Och så fick vi en fäll för CERTet, det var trevligt. :up:
 
Om en hund är IntUCh, kan den bli C.I.B också? Det är ju samma sak bara att dom har bytt namn på det, så det går väl inte? Den som vann bästa hane igår fick CACIB, trots att han är IntUCh. Vi fick ju R-CACIB. Kommer vårat göras om till CACIB då?
 
Om en hund är IntUCh, kan den bli C.I.B också? Det är ju samma sak bara att dom har bytt namn på det, så det går väl inte? Den som vann bästa hane igår fick CACIB, trots att han är IntUCh. Vi fick ju R-CACIB. Kommer vårat göras om till CACIB då?

Ja, det kommer det, grattis till CACIB! Men det kan ta lite tid innan det fixas "i rullorna" så att säga.
 
Ja, det kommer det, grattis till CACIB! Men det kan ta lite tid innan det fixas "i rullorna" så att säga.
Tack för svar, och tack för grattis! :D Ja, jag har hört att FCI är lite långsamma ;) Men det är ingen brådska alls, det är ju ändå vårat första ;)
 
Ladda är fullcertad på så vis att hon har tre st, men hon behöver minst ett CK på rasklubbens egna utställning för att ha chans på SE UCh, så det är målet i år :)
SWKs utställning är i maj, men jag vet inte vilka domare som är aktuella för den ännu. Förra året rök vi ut med ett VG, så vi får väl se hur det går i år :p
Har eventuellt lite planer på att ställa henne utomlands någon gång i år också, för att försöka oss på ett C.I.E.
 
@bollen__ Tack så mycket! :love:

Idag gick det dock ÄNNU bättre, hur det nu är möjligt! Årets mål är redan uppfyllt efter första (andra) utställningen! Alltså jag är så glaaaaaad!! Först valpar, inget HP delades ut. Juniorer och unghundar, bara Very Good och Good delades ut. Och det var alltså FINA hundar som ställdes! Sen var det öppenklass och våran tur. Jag ville typ packa ihop och åka hem, ville inte alls gå in i ringen. Men det gjorde vi, såklart. Hanen framför mig fick Excellent, tänkte att nu är det kört. Men även Zippo fick excellent, och i konkurrensen plockades han fram som 1a! Tänkte att det lär inte bli något CK, eftersom han var så hård. Men jodå, ett CK! Och ja, eftersom det bara var championhanar kvar så var vi alltså garanterade CERTET!! :banana::banana:
I bästa hane blev det bara Zippo och en championhane, som tog hem det. Såklart, det förstod jag. Men det gör inget alls, det var en sjukt fin hane och jag är så jäkla glad över det där certet, speciellt för en så stenhård domare! :heart :heart :heart

dsc_0311_569012e82a6b228147e4576b.jpg

Så! Ni får tyvärr stå ut med en skrytbild på priserna från årets första utställning(-ar) och på en helt slut hund! :love::love::love:
Superkul!! Stort grattis! :D :banana:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Årets sista dag är här och nog borde vi ha formulerat våra mål och planer inför nästa år -2024! Här är tråden -in med allt, stort som...
2
Svar
37
· Visningar
2 367
Senast: Tonto
·
Anläggning Plus 1 grad och lera här nu. Förra året hade hästarna 1/6 av hagen de går i nu. Det var lerkaos då. Min förhoppning var att lerkaoset...
2
Svar
38
· Visningar
1 906
Senast: ameo
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
38
· Visningar
4 714
Juridik & Ekonomi Lite kort: dottern köpte en års-"prenumeration" från Adobe, då hon skulle gå en onlinekurs i digital kommunikation och behövde...
2
Svar
20
· Visningar
1 030
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp