Bukefalos 28 år!

Utställningstråden 2016

Blir det inte väldigt trångt i tälten med hagar i stället för vanliga burar? Tänker att hagarna tar ju väldigt mycket mer plats än en vanlig bur och man vill ju inte alltid ha hundar tillsammans. Dessutom vill man ju rymma trimbord inne i tältet om det regnar.
Eller är det bara för att jag alltid brukar klämma in mig i andras tält jag tänker på det :p

Jag har sett att det är flera (typ @Red_Chili och @russinbulle va?) som har hagar så blir lite nyfiken
Vi använder inte trimbord men det blir inte mycket trängre än med två vanliga burar och är enklare att släpa med sig!
 
Vi använder inte trimbord men det blir inte mycket trängre än med två vanliga burar och är enklare att släpa med sig!


Jag såg att @Red_Chili också skriver att dom är enkla att ta med sig. Är det jämfört med rektangulära canvasburar eller metallburar? Vad är det som gör att dom är enklare att släpa på? :)
 
Jag har nyligen köpt en "valphage" men den ska användas till just valp.
På utställning kör vi bur på hjul o draghandtag.

Nu är jag nog lite puckad men jag har ju sett att många har hagar om man har en kull valpar eller liknande, varför har man hellre en rund än en rektangulär?

Jag ser att jag verkar väldigt skeptisk mot hagarna men jag är bara nyfiken!
 
Jag såg att @Red_Chili också skriver att dom är enkla att ta med sig. Är det jämfört med rektangulära canvasburar eller metallburar? Vad är det som gör att dom är enklare att släpa på? :)
Jag har canvasbur annars, men den måste jag bära i handtaget och den är så stor att jag måste hålla upp armen annars tar den i backen. Hagen är i ett fodral med längre bärremmar så den går att bära på axeln. Den tar mindre plats ihopfälld också!
 
Jag såg att @Red_Chili också skriver att dom är enkla att ta med sig. Är det jämfört med rektangulära canvasburar eller metallburar? Vad är det som gör att dom är enklare att släpa på? :)
De tar mycket mindre plats. De blir ju så små som en av de där "sidorna" är, och det är mycket(!) mindre än sidorna på en vanlig rektangulär bur. Finns garanterat många olika varianter på bur, men min stoppas ner i en väska som gör den extra smidig att bära med sig.

(@bollen__ beskrev det bättre...)
 
Nu är jag nog lite puckad men jag har ju sett att många har hagar om man har en kull valpar eller liknande, varför har man hellre en rund än en rektangulär?

Jag ser att jag verkar väldigt skeptisk mot hagarna men jag är bara nyfiken!
jag lessnade på den :devil: komposthagen,otymplig,ful och svårt för någon med diskbråck att få tag i valpen utan att välta allt ihop.
 
Blir det inte väldigt trångt i tälten med hagar i stället för vanliga burar? Tänker att hagarna tar ju väldigt mycket mer plats än en vanlig bur och man vill ju inte alltid ha hundar tillsammans. Dessutom vill man ju rymma trimbord inne i tältet om det regnar.
Eller är det bara för att jag alltid brukar klämma in mig i andras tält jag tänker på det :p

Jag har sett att det är flera (typ @Red_Chili och @russinbulle va?) som har hagar så blir lite nyfiken

Jag har inget tält :angel: och ingen trimras heller. Canvashagen är betydligt lättare än en vanlig canvasbur då den saknar själva stålramen. Går att vika ihop mer också! Är sjukt nöjd med hagen efter två dagar på mydog :) har en likadan som @Red_Chili
 
De tar mycket mindre plats. De blir ju så små som en av de där "sidorna" är, och det är mycket(!) mindre än sidorna på en vanlig rektangulär bur. Finns garanterat många olika varianter på bur, men min stoppas ner i en väska som gör den extra smidig att bära med sig.

(@bollen__ beskrev det bättre...)

Aha, då förstår jag! Det brukar ju vara nog att släpa på när man ska på utställning så allt som underlättar brukar vara skönt :)
 
Igår slätt excellent och idag excellent med CK (hennes första), BIR junior med biljett till Crufts, bästa tik med CERT och till slut BIM! :love:

Helt sjukt! :heart

7ECD3933-5508-43D3-AD38-2B2CBC1ED00C_zpsw3gtmecq.jpg

EFADB95E-D00F-4720-A0C7-FF596C5BBD4B_zpsyxnltnnm.jpg

78E1D00B-5654-4B71-ACA9-1A7531E331BE_zpsmrvzksit.jpg


Hon kan konsten att slappna av mellan allt ståhej.. :laugh:
E536BEDA-45AB-48D2-877A-BEEB679C0AC5_zpsvzdmgbux.jpg


Nu är hon helt slut och ligger brevid mig och snarkar i sängen. :love:
 
Igår slätt excellent och idag excellent med CK (hennes första), BIR junior med biljett till Crufts, bästa tik med CERT och till slut BIM! :love:

Helt sjukt! :heart

7ECD3933-5508-43D3-AD38-2B2CBC1ED00C_zpsw3gtmecq.jpg

EFADB95E-D00F-4720-A0C7-FF596C5BBD4B_zpsyxnltnnm.jpg

78E1D00B-5654-4B71-ACA9-1A7531E331BE_zpsmrvzksit.jpg


Hon kan konsten att slappna av mellan allt ståhej.. :laugh:
E536BEDA-45AB-48D2-877A-BEEB679C0AC5_zpsvzdmgbux.jpg


Nu är hon helt slut och ligger brevid mig och snarkar i sängen. :love:
GRATTIS!! Fantastiskt :love:
 
Ska vi fortsätta harva i denna tråd eller behöver vi en ny för 2017? ;) EDIT: Såg tråden nu.

MyDOG idag var snäppet bättre än igår. Zippo blev BIM med CACIB o crufts-kvalifikation såklart. Vinna fick excellent och blev 4a med fin kritik i en relativt stor och stark konkurrens. Bilder kommer imorgon när jag har vaknat och orkar slå på datorn.

Norrköping, endast söndag för min del som det ser ut nu.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Hund Årets sista dag är här och nog borde vi ha formulerat våra mål och planer inför nästa år -2024! Här är tråden -in med allt, stort som...
2
Svar
37
· Visningar
2 341
Senast: Tonto
·
Anläggning Plus 1 grad och lera här nu. Förra året hade hästarna 1/6 av hagen de går i nu. Det var lerkaos då. Min förhoppning var att lerkaoset...
2
Svar
38
· Visningar
1 858
Senast: ameo
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
31
· Visningar
3 858
Senast: Valle
·
Juridik & Ekonomi Lite kort: dottern köpte en års-"prenumeration" från Adobe, då hon skulle gå en onlinekurs i digital kommunikation och behövde...
2
Svar
20
· Visningar
983
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp