Utställningstråden 2017

Ja idag så sa domaren att Nessie fick VG med plus överlag rätt trevlig kritik men han tyckte Nessie behövde massa och mogna till sig. Kollade på de hundar han rankade högt och de var ganska stora och massiva och lite åt det trubbigare hållet i ansiktet, den han satte etta skulle jag nog säga var i överhull. Sen såg jag inte vilken som blev BIR för jag var ute och strosade. Jag tyckte dock domaren verkade väldigt trevlig men kanske förkärlek för den tyngre varianten av det jag såg.

20246309_10212405172998626_3697724351187093602_n.jpg


20246108_10212405173678643_454186095175721082_n.jpg


Lite synd att få plus då det inte finns på skalan, hade ju sett trevligare ut med bara excellent i datan :D.
 
Någon som ska till Ransäter? :) Jag ska hem till Värmland nästa helg och tänkte åka dit och kolla en sväng...
 
Min fick bästa hanvalp med HP för pembroke men förlorade BIR valp till tiken, för "lösa" öron än men annars fin kritik, domaren tyckte han skulle bli väldigt fin när han var klar, så det var kul!
 
  • Gilla
Reactions: Laa
Aldrig öppenklass förrän hunden är 2 år och måste gå där. I min ras är det flest öppenklass-hundar, vilket gör att man blir en i mängden. Junior eller unghund beror lite på hur utvecklad hunden är, och vad det är för typ av utställning. Juniorer tävlar inte om cacib, så är det en internationell utställning där din junior kanske vinner får den bara cert och cacib går vidare till nästa som är berättigad. Om du däremot ställer i unghund får den då både cert och cacib. På en nationell utställning tävlas det bara om cert, så där kan du själv känna efter hur "färdig" din hund är och välja junior eller unghund därefter.
Det är "fördelen" med att ha en ras där vi inte får CACIB förrän om 10 år typ - man behöver inte tänka på den biten när man väljer klass ;)
 
Är det någon som har koll på att ställa Amstaff? Har lovat att hjälpa en kompis med henns tik..
Vad har man för halsband etc?
Så litet som möjligt typ. Inte som på Staffe där man har läderhalsband med klinker eller liknande.
Så snakekedjor med tunt läderkoppel, tunna kedjor med tunt läderkoppel, nylonkoppel med bling/stenar/pärlor till antingen ett tunt kedjehalsband eller ett sånt där kopplet och halsbandet är allt i ett, osv. :) Så man tar nåt smalt som passar ens hund i färg och utförande.

Min hane hade jag nylonstryp som var fastflätat på ett kort läderkoppel då han behövde ett rejält koppel men som inte drog nån uppmärksamhet till sig.
Till tiken har jag ett jättesmalt brunt läderkoppel som är fastflätat på en smal mörkbronsfärgad kedja eller ett svart nylonkoppel med halsband som allt i ett med lila och silver blingstenar.

Så det mesta passar men inte riktiga halsband eller långa grova koppel typ ;)

Typ dessa utförande är väldigt inne i amstaffringen nu. Både som detta som har hake till en kedja eller ett där halsbanet är i samma material som kopplet.
3739503.jpg
 
Någon som ska ställa på gotland?
Valpen ska debuteravilket blir spännande. 6 månader blir hon samma dag :) Hon är tyvärr inte bra i pälsen just nu men annars så ser hon riktigt fin ut och har härliga rörelser.
 
Någon som ska ställa på gotland?
Valpen ska debuteravilket blir spännande. 6 månader blir hon samma dag :) Hon är tyvärr inte bra i pälsen just nu men annars så ser hon riktigt fin ut och har härliga rörelser.
Inte gotland (orkar inte med färjor) men min lilla ska debutera i Odense samma helg 3,5 mån gammal (älskar danmark :up:)! Ska bli väldigt spännande att se vad domaren tycker om henne och om hon kan springa lika fint som hemma. :D
 
Inte gotland (orkar inte med färjor) men min lilla ska debutera i Odense samma helg 3,5 mån gammal (älskar danmark :up:)! Ska bli väldigt spännande att se vad domaren tycker om henne och om hon kan springa lika fint som hemma. :D

Åh vad spännande!
Jag har inte ens tränat en enda gång med Klura :p Men uppfödaren tränade lite stå när hon var där på trim senast och det var tydligen inga problem.
 
Inte gotland (orkar inte med färjor) men min lilla ska debutera i Odense samma helg 3,5 mån gammal (älskar danmark :up:)! Ska bli väldigt spännande att se vad domaren tycker om henne och om hon kan springa lika fint som hemma. :D
När är den? Min är ju nästan 4mån nu,eller nä det är hon ju inte hon är 3,5 nu
 
Åh vad spännande!
Jag har inte ens tränat en enda gång med Klura :p Men uppfödaren tränade lite stå när hon var där på trim senast och det var tydligen inga problem.
Tanken var att bara lära henne stå och inte sitt som en riktig show dog. Nu kan hon bara sitt och inte stå. Vet inte vad som gick fel där.. :cautious::laugh:

Men vi har ju nästan två veckor på oss att träna så det ska nog bli bra! :D
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras 2017, när jag hade planer på förra kullen, vet jag att vi var flera uppfödare på forumet som hade en tråd om våra kullar. Planerandet...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
16 795
Senast: bollen__
·
Hundhälsa Min lilla PK har blivit mjällig i pälsen och upplever honom lite torr i huden. Han har bara badats inför utställning och senast är en...
Svar
5
· Visningar
485
Senast: Fiorano
·
Övr. Hund Årets sista dag är här och nog borde vi ha formulerat våra mål och planer inför nästa år -2024! Här är tråden -in med allt, stort som...
2
Svar
37
· Visningar
2 196
Senast: Tonto
·
Hundavel & Ras Vilken hundras hade ni rekommenderat för räddningsarbete/personsök om ni fick välja? Några kriterier är: hunden måste gilla sökarbete...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 916
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp