Lillan är pigg på dagarna, hostar på nätterna men sover okej och feberfri i 4 dagar nu..men äter ju knappt nåt fortfarande?! Skulle typ kunna gå till förskolan snart men hon måste ju äta först? Hon är rätt glad i mat annars. Hur länge kan dom matstrejka? Står ju för nåt förstås men svårt när man inte förstår varför.
 
Lillan är pigg på dagarna, hostar på nätterna men sover okej och feberfri i 4 dagar nu..men äter ju knappt nåt fortfarande?! Skulle typ kunna gå till förskolan snart men hon måste ju äta först? Hon är rätt glad i mat annars. Hur länge kan dom matstrejka? Står ju för nåt förstås men svårt när man inte förstår varför.
Min treåring tappar aptiten länge vid sjukdom. Inte ens glass eller saft går ner när han är sjuk (flytande medicin ska vi inte ens prata om), och efter en sjukdom är han ibland hemma 3-4 dagar extra just för att han inte ätit en enda normal portion mat ännu. Det vill vi gärna att han gjort innan för att orka med förskolan. Men sedan släpper det ju till slut, och då äter han upp sig igen :laugh:
 
Min treåring tappar aptiten länge vid sjukdom. Inte ens glass eller saft går ner när han är sjuk (flytande medicin ska vi inte ens prata om), och efter en sjukdom är han ibland hemma 3-4 dagar extra just för att han inte ätit en enda normal portion mat ännu. Det vill vi gärna att han gjort innan för att orka med förskolan. Men sedan släpper det ju till slut, och då äter han upp sig igen :laugh:
Skönt att höra..just nu känns det ju som att hon aldrig kommer äta igen. 😫 Sitter just nu och matar henne med naturella cashewnötter, det enda hon gick med på att äta till lunch..
 
Lillan är pigg på dagarna, hostar på nätterna men sover okej och feberfri i 4 dagar nu..men äter ju knappt nåt fortfarande?! Skulle typ kunna gå till förskolan snart men hon måste ju äta först? Hon är rätt glad i mat annars. Hur länge kan dom matstrejka? Står ju för nåt förstås men svårt när man inte förstår varför.
Vår dotter är likadan, hon har dålig aptit i flera dagar efter att hon blivit frisk. Vi har hållit henne hemma tills aptiten är tillbaka och hittills har den kommit tillbaka efter kanske 4-5 dagar. Håller tummarna att er tjej får tillbaka sin matlust snart!

Hur gick det att ge hostmedicinen?
 
Vår dotter är likadan, hon har dålig aptit i flera dagar efter att hon blivit frisk. Vi har hållit henne hemma tills aptiten är tillbaka och hittills har den kommit tillbaka efter kanske 4-5 dagar. Håller tummarna att er tjej får tillbaka sin matlust snart!

Hur gick det att ge hostmedicinen?
Skönt att höra, känns ju så jobbigt när de inte vill ha nåt!

Jodå, gick bra att spruta in men hon är ju inte glad precis..hon hade nån hostattack på kvällen men sen sov hon. Bästa natten på länge, men är ju svårt att veta om det var medicinen eller inte.
 
Hur går det för er?
Hyffsat, dock tänder på g på båda också! Folk kommer ofta fram till mig och säger att de alltid drömt om tvillingar, de vet inte vad de drömmer om 😂 först feber i omgångar, sedan magsjuka och så lite nya tänder på det!
(Obs, älskar och avgudar mina barn, så ingen tror något annat, men både utv språng och tänder kommer ungefär samtidigt, och så lite utdragen sjukdom på det 😅)
 
Jag orkar inte! Barnet började plötsligt hosta i natt. Från ingenstans. Snorade också. Han kunde inte somna och tillslut kräktes han av hostan. Bara en gång, men rätt mycket ändå. Sen inget mer. Vi somnade väl om efter 2-tiden någon gång…

Nu försöker jag se hur han mår men han orkar knappt hålla ögonen öppna. Dock inte mycket hosta och har inte kräkts något mer.

Så vi blir hemma idag :grin:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min 10-åriga dvärgpinscher hanterar inte sitt nya liv i småbarnsfamilj så väl, utan visar tecken på stress. Han är skrälligare än...
2
Svar
23
· Visningar
2 823
Senast: Lingon
·
  • Artikel
Dagbok Har svårt att klura ut vad som är bra för mig och vad som är rimligt, så jag skriver ned mina funderingar för att se om det blir...
2 3
Svar
44
· Visningar
8 039
Senast: Dimmoln
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 411
Senast: alazzi
·
Kropp & Själ Jag håller på att bli tokig... I torsdags var jag i stallet och det fullkomligt kryllade av knott, kände att de va i håret och kröp...
Svar
19
· Visningar
2 051

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Flämtningar
  • Guldfasanerna
  • Ultraljud

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp