Midsommarblomster

Trådstartare
Hur mår ni ute i stugorna?

Här har alla blivit sjuka nu. Det känns tufft att ta hand om små när man är så sjuk själv. Ingen sömn. Uppe vid 5. Jag funderar på hur vi ska fördriva dagen. Vad gör ni när barnen är sjuka? Vi tittar mer på barnprogram än vanligt men det kan heller inte bli allt för mycket, eftersom de är så små. Själv funderar jag om jag måste uppsöka vården för mitt öra. Det känns som att trumhinnan spricker då och då när jag sväljer eller snyter mig. Hemskt ont, och har hållit i sig sedan i torsdags morse nu.

Hur mår ni? Vad gör ni? Jag tänkte att en tråd för lite gnäll och tröst kan vara på sin plats. Förstår att många har kräksjuka. Ni är i mina tankar!
 
Vi gick ut hårt i slutet av januari. Sonen har varit hemma två veckor. Maken gick ner för räkning i onsdags så då blev det en TV dag för sonen. Han hade sååå tråkigt. Blev glad när han fick åka till förskolan igår och hade noll planer på att följa med mig hem därifrån.❤️
Tror vi alla tagit två sjukor nu :p
 
Feber och förkylning hos barnen här med, sambon åkte på det igår. Jag har haft lite förhöjd temp och snor men inte mer än så peppar peppar! Verkar dock vara en lättare variant här!
 
Dottern gjorde comeback på förskolan igår efter 2 veckor hemma. Kräksjuka, vattkoppor och 3 dagarsfeber i ett svep. :cautious: Och nu en envis hosta kvar. Vi föräldrar åkte på kräksjukan, annars har vi klarat oss.

Här blev det alldeles för mycket TV vissa dagar, men hon orkade inget annat än att läsa bok eller TV vissa dagar. Vi varvade alla avsnitt av "Barnsånger med Vanja" på Youtube..höll på att bli knäpp haha

Annars play-doh, rita, pussel, läsa, försöka komma ut och få frisk luft osv.

Nu får vi se hur länge det dröjer innan vi är där igen..magsjukan härjar fortfarande på förskolan tex..:nailbiting:
 
Barnet åkte på öroninflammation och penicillinkur. Är fortfarande inte helt på topp efter nästan tre veckor och tror nu han kan ha åkt på en form av svinkoppor :arghh:
Ser med skräck fram emot en hel vecka med antibiotika och vab. Ska ringa 1177 idag och se om vi kan få hjälp under helgen eller om vi ska vänta till måndag.

Det kan ju vara något annat. Men jag gillar ju att ta ut problem i förskott :grin:
 
Ett barn har haft 40 graders feber i 4 dagar med sen hosta så han varit hemma två veckor från förskolan nu . Ettåringen och jag hade samtidigt lite höjd temp,snor å hosta. Nu är vi alla skapligt på banan igen och hela familjen var med på storas discokalas igår.

Pappan åker till Frankrike i morgon så hoppas verkligen han klarar sig och att inga fler blir sjuka när han är borta 😅
 
Barnet åkte på öroninflammation och penicillinkur. Är fortfarande inte helt på topp efter nästan tre veckor och tror nu han kan ha åkt på en form av svinkoppor :arghh:
Ser med skräck fram emot en hel vecka med antibiotika och vab. Ska ringa 1177 idag och se om vi kan få hjälp under helgen eller om vi ska vänta till måndag.

Det kan ju vara något annat. Men jag gillar ju att ta ut problem i förskott :grin:
Fick tid till vc idag 14:30. Får återkomma med rapport efteråt.
 
Hur mår ni ute i stugorna?

Här har alla blivit sjuka nu. Det känns tufft att ta hand om små när man är så sjuk själv. Ingen sömn. Uppe vid 5. Jag funderar på hur vi ska fördriva dagen. Vad gör ni när barnen är sjuka? Vi tittar mer på barnprogram än vanligt men det kan heller inte bli allt för mycket, eftersom de är så små. Själv funderar jag om jag måste uppsöka vården för mitt öra. Det känns som att trumhinnan spricker då och då när jag sväljer eller snyter mig. Hemskt ont, och har hållit i sig sedan i torsdags morse nu.

Hur mår ni? Vad gör ni? Jag tänkte att en tråd för lite gnäll och tröst kan vara på sin plats. Förstår att många har kräksjuka. Ni är i mina tankar!
Jag lyckades bli sjukare än jag varit som vuxen strax efter nyår och hade över 39 graders feber 10 dagar i sträck, två antibiotikakurer och 2,5 veckas sjukskrivning. Nu börjar krafterna återvända. De andra hade feber 2 dagar var (typ 38,1). Däremot har det suttit lappar om magsjuka på förskolan i två veckor nu, men hoppas barnet ärvt min ”immunitet” mot de vanligaste virusen. Det verkar vara gå runt runt..
 
Vi är friska men våra dagar är räknade. Den 1 mars börjar jag jobba igen, gissar att infektionsstormen inte lagt sig då. Jobbar med sjuka barn så jag antar att jag kommer att släpa hem både det ena och det andra. (Mins med fasa när jag började jobba med detta för många år sedan och inte hade en hel lön på säkert sex månader pga diverse sjukdomar som jobbet "bjöd" på.) Kanske har sonen redan gått igenom allt när han börjar förskolan i augusti?

Oavsett, ni är grymma som orkar, det är fruktansvärt att vara sjuk med sjuka barn.
 
Vi valde att pyssla med lite hemmaprojekt idag. Vi har egentligen bestämt oss för att spara pengar fram tills att vi båda är i arbete igen. Men ärligt talat, hur trist blir inte sjukhelger om man dessutom inte får spendera pengar? 😅 Inga projekt att pyssla med hemma och ingen guldkant i form av att köpa pizza i stället för att laga mat. Nej fy tusan. Så nu är maken iväg och köper Stokke-stolar från Marketplace, vi har även beställt bokhyllor till barnens koja och några nya korgar till deras leksaker. Jag har även tvättat en matta i snön, och tvättat kläder. Jag vet, jag borde vara nedbäddad men fasen vad tråkigt det är. Jag får i varje fall lite gnista av att få fixa och göra fint här hemma.
 
Har en skruttig plutt (2 år) här hemma som fick hög feber och kräktes natten till igår. Sen mådde han bättre igår men sen steg febern igen på kvällen. Nu är det soffläge, han har sovit en bra stund på mig och ätit en isglass. Ingen annan har blivit sjuk än så länge men innan det gått 48 timmar vågar jag inte hoppas att vi slipper (det KAN ju varit pga febern som han kräktes men man utgår ju från magsjuka).

När det är så här står teven på hela dagen dessvärre. Det betyder inte att vi sitter framför den hela tiden men det finns inga restriktioner. Om ork finns så kan vi rita, pärla pärlplattor, spela något spel, gå ut en stund, bygga med duplo eller vad barnen nu känner för.
 
Vi valde att pyssla med lite hemmaprojekt idag. Vi har egentligen bestämt oss för att spara pengar fram tills att vi båda är i arbete igen. Men ärligt talat, hur trist blir inte sjukhelger om man dessutom inte får spendera pengar? 😅 Inga projekt att pyssla med hemma och ingen guldkant i form av att köpa pizza i stället för att laga mat. Nej fy tusan. Så nu är maken iväg och köper Stokke-stolar från Marketplace, vi har även beställt bokhyllor till barnens koja och några nya korgar till deras leksaker. Jag har även tvättat en matta i snön, och tvättat kläder. Jag vet, jag borde vara nedbäddad men fasen vad tråkigt det är. Jag får i varje fall lite gnista av att få fixa och göra fint här hemma.
Här gör vi mindre typer av pyssel när vi behöver underhålla oss inomhus med stillsamma saker. T.ex klipper jag gubbar eller andra figurer av (tomma) toapappersrullar som barnet får måla med vattenfärg. Så kan de stå som prydnader sen. :)
 
Hur mår ni ute i stugorna?

Här har alla blivit sjuka nu. Det känns tufft att ta hand om små när man är så sjuk själv. Ingen sömn. Uppe vid 5. Jag funderar på hur vi ska fördriva dagen. Vad gör ni när barnen är sjuka? Vi tittar mer på barnprogram än vanligt men det kan heller inte bli allt för mycket, eftersom de är så små. Själv funderar jag om jag måste uppsöka vården för mitt öra. Det känns som att trumhinnan spricker då och då när jag sväljer eller snyter mig. Hemskt ont, och har hållit i sig sedan i torsdags morse nu.

Hur mår ni? Vad gör ni? Jag tänkte att en tråd för lite gnäll och tröst kan vara på sin plats. Förstår att många har kräksjuka. Ni är i mina tankar!

Skolade in yngsta i jan, nu är vi inne på tredje sjukvecka...

Först var barnen förkylda under v. 4 och hann gå till förskolan på fredag. Till vecka 5 blev jag och lillebror magsjuka, övriga drabbades av influensa. De hann gå på förskola fredag.

Vecka 6 hann de med mån-tis, sen var det magsjuka hos ena barnet. Idag vaknade jag upp magsjuk. Alltså jag orkar inte.

Repar jag mig snabbt så lär väl vi väl hinna jobba/vara på förskolan mån-ons och sen spyr väl minst en igen. De hinner aldrig vara på förskolan mer än en inkubationstid pga magsjuka som cirkulerar runt.

Vi har fri tillgång till paddor och tv, äldsta älskar youtube så hon är mer än nöjd. Yngsta vill leka, mycket vattenlek blir det, skönt att bara slänga ner i badet och sitta bredvid. Nära att spy också😄
 
Här gör vi mindre typer av pyssel när vi behöver underhålla oss inomhus med stillsamma saker. T.ex klipper jag gubbar eller andra figurer av (tomma) toapappersrullar som barnet får måla med vattenfärg. Så kan de stå som prydnader sen. :)

Det låter mysigt! Våra är lite för små för pyssel, men ser fram emot det när de blir äldre!
 
. Själv funderar jag om jag måste uppsöka vården för mitt öra. Det känns som att trumhinnan spricker då och då när jag sväljer eller snyter mig. Hemskt ont, och har hållit i sig sedan i torsdags morse nu.

Vuxna ska söka vård direkt vid brusten trumhinna pga risk för hjärnhinneinflammation. Å andra sida brukar smärtan försvinna när trumhinnan spricker men ring 1177 om du är osäker.

Jag väntade 24 timmar när min trumhinna sprack och läkaren på vc var sådär nöjd. Jag tyckte ju att jag mådde bra när smärtan försvann men märkte redan på väg till apoteket efter läkarbesöket hur febern steg.
 
Det låter mysigt! Våra är lite för små för pyssel, men ser fram emot det när de blir äldre!
Din äldsta är väl lika gammal som min? :) Men såklart svårare om ni vill göra samma sak med båda. Själva figurskapandet stod dock jag för, så målade sonen bara med vattenfärg. Lite roligare än att bara måla på papper. :)
 
Din äldsta är väl lika gammal som min? :) Men såklart svårare om ni vill göra samma sak med båda. Själva figurskapandet stod dock jag för, så målade sonen bara med vattenfärg. Lite roligare än att bara måla på papper. :)

Det kanske är personlighetsdrag då. Det är lite svårt att få henne att sitta still 😅
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min 10-åriga dvärgpinscher hanterar inte sitt nya liv i småbarnsfamilj så väl, utan visar tecken på stress. Han är skrälligare än...
2
Svar
23
· Visningar
2 758
Senast: Lingon
·
  • Artikel
Dagbok Har svårt att klura ut vad som är bra för mig och vad som är rimligt, så jag skriver ned mina funderingar för att se om det blir...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 977
Senast: Dimmoln
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 138
Senast: alazzi
·
Kropp & Själ Jag håller på att bli tokig... I torsdags var jag i stallet och det fullkomligt kryllade av knott, kände att de va i håret och kröp...
Svar
19
· Visningar
2 022

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp