vaccinationsintyg

Y

yeeeeah

Jag och min foderhäst ska ut och tävla snart. Han har giltigt vaccinationsintyg, men jag har fått det kopierat. Är det giltigt ändå?
 
Sv: vaccinationsintyg

OM kopian innehåller förstasidan (den med hästens namn) och är vidimerad av veterinär så kan du tävla på kopian.

Vidimerad = veterinären undertecknar kopian och intygar därmed att den stämmer med originalet.

Och så måste kopian förstås precis som originalet innahålla alla vaccineringar ända tillbaks till och med grundvaccineringen (eller de senaste 10 årens årliga vaccineringar om grunden är älde än 10 år)
 

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
832
Hoppning Ja, som rubriken lyder. Jag kanske har missat en viktig poäng med detta eftersom jag själv aldrig tävlat i hoppning annat än på...
Svar
11
· Visningar
994
Senast: co-SMAD4
·
IT & mobiler Har aldrig sysslat med Fotoshop och liknande, men tänkte jag ska ta tag i att lära mig lite grundläggande hantering för husbehov. Klippa...
Svar
11
· Visningar
545
Senast: swemale
·
Dressyr Hej! Nu när tävlingarna drar igång tillkommer också arbetet med att vara funktionär. Jag ska vara speaker men det var ett par år sedan...
Svar
16
· Visningar
1 494
Senast: settis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp