Bukefalos 28 år!

Vaccinering

Sv: Vaccinering

vuxna hundar grundvaccineras ju inte alls på samma sätt som valpar, men man vaccinerar väl på samma sätt med en 16 v valp som man gör med en 8 v?
 
Sv: Vaccinering

nej precis vuxna hundar grundvaccinerar man ju ofta inte. Om du vaccinerar en 8 v valp så skall nästa spruta ske efter 3-4 v. sedan vi ett års ålder. Vaccinerar du en 16 v valp skall nästa spruta ske vid ett års ålder.
 
Sv: Vaccinering

Jag pratade med veterinären och han tyckte att Leo skulle ha en spruta till, så han blev vaccinerad vid 16 v (valpsjuka&parvo) och vid 20 v (parvo). Sen disskuterade vi en stund om hur vi skulle göra med hans tredje men vet kom fram till att det var bäst att han fick den vid 1 år.
 
Sv: Vaccinering

Så eg var det alltså onödigt att vaccinera honom igen? Han fick som du säger trippelsprutan vid 16v (DHP) och bara parvo vid 20v. Jag lät vet bestämma och han tycke vi skulle göra så, litar på att det blev bra.
 
Sv: Vaccinering

onödigt vet jag inte men det hade räckt att vaccinera andra sprutan vid ett års ålder ,men hunden tar ju inte skada av att han fick den redan vid 16 veckors ålder så du behöver inte oroa dig ;)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Bifogar bild på vår aussie tik. Detta är första gången vi planerar valpkull, och är nyfiken på vad ni med erfarenhet tror ang...
Svar
4
· Visningar
1 283
Senast: LaMagia
·
  • Artikel
Dagbok 4 styrelsemedlemmar (vi då) och 7-8 besökare, mellan 12-17. Pyssla fick styrelsen göra själva, en dam köpte en lott och fick lite...
Svar
0
· Visningar
276
Senast: IngelaH
·
Hundhälsa HJÄLP - ÄR DET NÅGON SOM VARIT MED OM NÅGOT LIKNANDE MED HUND?? VETERINÄREN HITTAR INGET SVAR! För 2 månader sen Blöder från urinröret...
Svar
1
· Visningar
518
Senast: Lyan
·
Hundhälsa Long shot nu kanske, parvo är väl inte så utbrett i Sverige? Men här i Aus är det och garanterat här på ön då jag vet en valp som fick...
Svar
9
· Visningar
886
Senast: Fruentimber
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp