Bukefalos 28 år!

Vad är den bästa presenten ni någonsin fått?

Jag har fått många helt fantastiska presenter, särskilt från min man. Alla noga utvalt, perfekta för mig och med så mycket omtanke och kärlek.

Det finaste jag någonsin fått dock är nog en present jag aldrig fick: när jag fyllde år förra året hade min syster @micaelathegreat köpt min absoluta favoritbok av min absoluta absoluta favoritförfattare och jagat förlaget för att försöka få den signerad av författaren.

Det är bland det finaste faktiskt.

:heart
 
En av mina äldsta vänner gav mig en särskild bok som jag redan hade köpt i present till mig själv några månader tidigare. Det var ju EXAKT vad jag ville ha och så himla fint att hon kände mig så väl efter alla dessa år :love:
 
Min första ponny :love:

Sedan att hon var alldeles för svår för mig och vi fick lämna tillbaka henne efter fem månader väljer jag att bortse helt från, för nästa ponny var hennes kompletta motsats och bara alldeles alldeles underbar :love:
 
"Fått" och "present" kanske inte är riktigt rätt termer men... När jag köpte Herr Häst till mig själv i julklapp 2016 :love:

Annars om vi pratar saker som jag iaf inte betalat helt själv så...
- Min tävlingskavaj. En Animo Liguria i brun/rosa. Hade spanat på den på en webb-butik i typ ett år. Den fanns bara i ett exemplar, i en storlek. Naturligtvis min storlek då. Trodde den skulle bli såld direkt, men icke, den blev på tok-rea istället. Så exakt ett år efter att jag såg den första gången, på nyårsafton påföljande år, köpte pappa den till mig! :love:
- Mitt hästsläp. Ett Trane/Thule/Trailergruppen 130T -01. Återigen, tack pappa!
 
Jag har fått många helt fantastiska presenter, särskilt från min man. Alla noga utvalt, perfekta för mig och med så mycket omtanke och kärlek.

Det finaste jag någonsin fått dock är nog en present jag aldrig fick: när jag fyllde år förra året hade min syster @micaelathegreat köpt min absoluta favoritbok av min absoluta absoluta favoritförfattare och jagat förlaget för att försöka få den signerad av författaren.

Det är bland det finaste faktiskt.

:heart
:heart
 
En av mina ponnyn. Mina föräldrar tyckte att hon var alldeles för vild (jag var 11 år) och när jag äntligen fått min vilja igenom gick hon inte igenom veterinärbesiktningen. Jag fortsatte tjata och det visade sig att hon aldrig klarat böjprov på ett visst ben och var utredd till tusen. Jag fick henne :love:. Hon hade tidigare blivit misshandlad och var rädd för människor, så när folk hon inte kände väl kom in i boxen såg hon ut som hon skulle gå till brutal attack. När jag red gick det minst sagt fort (och om det inte gick fort gjorde hon språng uppåt istället). Hon hade gått lätt B som högst och ingen trodde väl så mycket mer om henne men efter några månader hoppade vi msv. och var placerade i princip i varje start. Jag var typ den knepiga ungen på den knepiga ponnyn, och vi passade varann perfekt.
 
I julklapp förra året fick jag vinterdäck och service på bilen. Det var verkligen egentligen mest troligen för att pappa inte orkade luska ut något annat men det gjorde mig så glad för ekonomin stressar mig, trots att jag räknas som höginkomsttagare (och pappa verkligen inte gör det)..
 
En hög vegansk vit choklad som smakade som vit choklad ska. :love:
Efter att inte kunnat äta vit choklad på över 5 år pga mjölken i den mindes min då nya pojkvän (numera make) att jag nämnt hur mycket jag saknar smaken då jag alltid älskat vit choklad. Aldrig blivit så överraskad och glad. :heart
 
Jag har två jag omöjligt kan välja mellan. Den ena presenten är ett förstorat och inramat foto på min hund som när jag fick det hade fått somna in en månad tidigare. Fotot fick jag av min dotter. Den andra presenten är blåbär både i burk och på ris så att jag trots att jag då inte kunde gå fick möjlighet att plocka själv. En mycket uppskattad vän kom med det. Jag får tårar i ögonen fortfarande när jag tänker på det. Tanken bakom var så oerhört fin och jag uppskattade det så mycket :heart
 

Liknande trådar

Relationer Känner att jag vill ge ett par jag ska hälsa på snart en present när jag kommer hem till dem. par i medelåldern två barn två med...
Svar
9
· Visningar
753
Senast: hastflicka
·
Relationer Jag jobbar på kontor och en av mina närmaste kollegor sedan 15 år tillbaka ska sluta. Vi umgås inte privat men har haft väldigt kul ihop...
Svar
10
· Visningar
1 274
Övr. Barn Jag har blivit tillfrågad om jag vill bli fadder för min bästa kompis dotter som föddes i somras och tackade naturligtvis ja. Nu är det...
Svar
18
· Visningar
852
Senast: Malin_L
·
IT & mobiler Som frågan i rubriken lyder. Jag ansvar för utskick av ett nyhetsbrev och tanken är att det ska se lite proffsigt ut (läs: inte allt för...
Svar
12
· Visningar
487

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Pall till hög säng?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp