Bukefalos 28 år!

Vad är den bästa presenten ni någonsin fått?

Min första häst :heart Salome var vår "familjehäst", mammas piano hade sålts för att köpa henne åt min yngsta moster då Salome var 2 år :D Jag red henne flera gånger när jag växte upp (tom mamma gjorde det!) och när moster inte kunde ha kvar henne pga barn fick jag ta över henne (jag var 11 år). Hon var gammal då men vi fick några fantastiska år tills hennes ringkota blev för dålig. Sista året reds hon inte utan uppfostrade min SWB som vi köpte när Salome inte gick att rida längre. Den där vita arab/NSV-korsningen har betytt mycket för mig :heart
 
Min hund från mig sjäv :angel:
För många vintrar sedan önskade jag mig en äldre damcykel, det var viktigt att den var äldre.
På julafton stod det där en äldre damcykel med vektygslåda, lädersadel och trähandtag :love: Den var så vacker. Tills en kompis på gymnasiet lånade den, skulle styla och knäckte ramen på den :cry: Jag har kvar cykeln om jag skulle köpa en äldre damcykel igen så kan jag flytta över styret och sadeln.
 
Ett tagelarmband efter min första häst. Jag ägde henne i 11 år, sen dom sista av hennes år levde hon som en prinsessa hos en som idag har blivit en mycket nära vän till mig.

Hästen blev dålig i ett knä och beslut fattades att hon skulle tas bort. Pga avståndet så kunde jag inte närvara och säga hejdå. Några månader senare dök det helt oväntat upp ett vadderat kuvert med armband av hennes tagel samt en lapp med fina ord. Tårarna sprutade vill jag lova!

Den mest "behövliga" presenten fick jag förra året. Fickpengar till en resa! Jag har haft det riktigt riktigt tungt länge, och ett tag var det riktigt illa (så pass illa att det fanns seriösa tankar att avsluta detta liv, och även "planer" på hur det skulle gå till väga) och jag hade nu äntligen börjat må ok, och pratat om att jag ville packa väskan och åka bort en vecka med sol och bad.

Jag har ett lågavlönat jobb, likaså mamma, och min pappa är pensionär. Jag trodde liksom inte att det var möjligt ens. Men när jag fyllde i december så hade mamma och pappa fått ihop en större summa pengar (för mig iallafall) så helt plötsligt hade jag i princip alla fickpengar! När den delen var klar gav jag mig fan på att se till att komma iväg, och efter att ha gjort några större ändringar i mitt liv så är nu resan och allt klart och betalt och jag åker om 11 veckor.

Sen hade jag även ett citat som jag levde efter många ggr under svackan, och av pojkvännen fick jag pengar till att föreviga det, så det blev en tatuering på revbenen, nu bär jag alltid med mig det!
 
Åh vad svårt.

En av dem är i alla fall en tavla på mig själv. Jag var så galet kär i en kille när jag bodde utomlands, vår relation var väldigt velig och det var bara så SVÅRT. För några år sedan målade han ett porträtt av mig, och förra sommaren fick jag äntligen se den på riktigt. Fick med mig tavlan hem (med ett meddelande från konstnären på baksidan), och som ett bonus fick jag även ett efterlängtat avslut.
 
Jag fick en ridresa till Portugal i för tidig present i år, av min man, min familj och vänner. Det var en helt fantastisk resa, jag är enormt tacksam att min man kom på idén! :love: dressyr på vackra hästar i flera dagar, drömmen!
 
Min bror gav mig ett investeringssparkonto, tillsammans med en liten startsumma för att jag skulle kunna komma igång. När jag fick det för ett par år sedan tyckte jag att det var en ovanligt tråkig present (även om jag såklart förstod den goda tanken bakom), men såhär på senaste har jag börjat inse värdet av den mer och mer och jag är glad att han mer eller mindre tvingade mig att lära mig mer om riktigt långsiktigt sparande. Nu känner jag inte alls samma pensionsstress (ja jag är bara 25, men jag är en jäkligt lättstressad 25-åring :D) som jag gjorde tidigare, och jag känner ett lugn inför framtiden på ett helt annat sätt än innan.
 
Svårt. Jag säger som @niphredil , har fått många fantastiskt fina presenter från de närmaste i mitt liv.
En som kanske står ut litet extra är en kamera som jag fick av mina föräldrar när jag var 14-15. Jag fotograferade väldigt mycket i den åldern, det var då intresset tog fart ordentligt, och jag hade en Canon AE-1 som jag köpt själv. Den havererade och visade sig vara bökig att laga. Kort efter det fyllde jag år och då hade pappa letat upp en precis likadan som jag fick i present. :bow:
(Sedan lagade jag själv den havererade kameran och använde båda två under flera år innan jag bytte upp mig. Har kvar båda fortfarande, i hyllan. :) )
 
En person jag umgicks med förut gav mig en gång en cd-skiva med underbart bra låtar som han plockat ihop själv. Han är fortfarande den enda jag träffat som fullt ut förstått min musiksmak och dessutom älskade han samma musik själv.

På skivan fanns låtar som han tänkte att skulle passa min smak men som jag troligen inte hört tidigare. En helt underbar blandning och senare har jag hittat mycket ny favoritmusik efter att ha kollat upp allt på skivan lite mer noga.
 
Oj svårt! Fick två tavlor målade av min favoritkonstnär, föreställande min nu döda häst när jag tog studenten. :love::love: Till samma häst fick jag bidrag av min bror så jag hade råd då han var dyrare än planerat. Detta är den bästa gåvan.

En jul fick jag även ett skelett! Sådant där läkarskelett. Har alltid velat ha ett och blev jätteöverraskad! :D
 
Min hund från mig sjäv :angel:
För många vintrar sedan önskade jag mig en äldre damcykel, det var viktigt att den var äldre.
På julafton stod det där en äldre damcykel med vektygslåda, lädersadel och trähandtag :love: Den var så vacker. Tills en kompis på gymnasiet lånade den, skulle styla och knäckte ramen på den :cry: Jag har kvar cykeln om jag skulle köpa en äldre damcykel igen så kan jag flytta över styret och sadeln.
Knäckta ramar går att laga, äldre cyklar är inte svetsade utan mässinglödda och går att "skarva ihop" igen om man vet hur. :)


Mina bästa presenter är nog digitala skjutmåttet jag fick när jag fyllde 30 och det funkar än 19 år senare trots frekvent användning. Den andra var när jag fick Madam, travardam som inte ens sprungit in matpengarna med "lynnesfel" och lagom folkilsken. Undrar vem som kom på att vi förtjänade varann? :cool: Men kul hade vi alltid, massor av bus och galna upptåg och då blev jag verkligen hästbiten på riktigt, varenda kväll "biten" i baken under 17 år, undrar om nån slår det? :p
 
Knäckta ramar går att laga, äldre cyklar är inte svetsade utan mässinglödda och går att "skarva ihop" igen om man vet hur. :)


Mina bästa presenter är nog digitala skjutmåttet jag fick när jag fyllde 30 och det funkar än 19 år senare trots frekvent användning. Den andra var när jag fick Madam, travardam som inte ens sprungit in matpengarna med "lynnesfel" och lagom folkilsken. Undrar vem som kom på att vi förtjänade varann? :cool: Men kul hade vi alltid, massor av bus och galna upptåg och då blev jag verkligen hästbiten på riktigt, varenda kväll "biten" i baken under 17 år, undrar om nån slår det? :p

Hehe den blev aldrig i två delar utan den såg ut som ett V i ramen :D
 
Har funderat, och funderat... och funderat. Kom fram till att det inte är många presenter jag fått som är speciella för mig. Jag har nästan alltid "bara" fått precis det jag har sagt att jag vill ha (vilket inte är häftiga saker, för de köper jag själv) eller något praktiskt och "tråkigt".
Två gåvor stod tillslut ut som oväntade och det var en begagnad Game Boy av mamma när jag var rätt liten (7 år kanske?), och så en gammal PlayStation en bunt år senare (tror jag var 11 för PlayStation 2 skulle strax släppas). Mamma har aldrig gillat mitt spelande så det var ganska stort av henne att gå emot vad hon själv tyckte på det sättet. :heart
 
Bäst var min elcykel som jag fick i födelsedagspresent av min underbara man för två år sen. Jag har inte körkort (pga sjukdom) och vi bor högt uppe på ett berg så förstå hur otroligt lycklig jag blev! Att kunna cykla vart jag vill och slippa komma hem genomsvettig är så otroligt lyxigt för mig!
 
Jag blev väldans glad för min lilla MiniTorsten som jag fick i present från min Secret Buke Santa.
Den kändes som väldigt genomtänkt och var Torsten på pricken.
15697486_10154707255928260_2649071144064189334_n.jpg

OrginalTorsten
13728968_10154225486543260_8324858318003472023_n.jpg
 
Jag har fått mycket fint genom åren, som jag är så tacksam för :love:. Men det absolut finaste var att vår fjordhäst blev MIN på min 15 årsdag :heartlove:. Vi köpte honom 2 år före från ett ridläger som skulle lägga ner, där jag hade haft honom en vecka :) Även om det var familjens häst i början var det jag som skötte honom och red och när mamma kl. 21 på födelsedagskvällen stod vid dörren till huset med band och kort runt hans hals, var lyckan total :love::love:. vi köpte honom när han var 21 och jag nästan 13 och jag fick många underbara år med denna älskade häst, den 1e maj är det 1 år sedan han lämnade mig hela 37 år gammal:love:.
 

Liknande trådar

Relationer Känner att jag vill ge ett par jag ska hälsa på snart en present när jag kommer hem till dem. par i medelåldern två barn två med...
Svar
9
· Visningar
750
Senast: hastflicka
·
Relationer Jag jobbar på kontor och en av mina närmaste kollegor sedan 15 år tillbaka ska sluta. Vi umgås inte privat men har haft väldigt kul ihop...
Svar
10
· Visningar
1 269
Övr. Barn Jag har blivit tillfrågad om jag vill bli fadder för min bästa kompis dotter som föddes i somras och tackade naturligtvis ja. Nu är det...
Svar
18
· Visningar
830
Senast: Malin_L
·
IT & mobiler Som frågan i rubriken lyder. Jag ansvar för utskick av ett nyhetsbrev och tanken är att det ska se lite proffsigt ut (läs: inte allt för...
Svar
12
· Visningar
485

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • SD:s trollfabrik
  • Var vill vi bo?
  • Personalmöten

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp