Bukefalos 28 år!

Vad är den bästa presenten ni någonsin fått?

Ja, som rubriken lyder. Vad är den bästa presenten ni någonsin fått?
Jag fick en bil av mina föräldrar när jag separerade och stod utan färdmedel och kontanter. Som jag älskat den bilen och friheten den givit mig. Nu, 11 år senare, är den tyvärr gammal och ska bytas, faktiskt lite känslomässigt svårt men ändå stort att själv köpa egen bil för första gången.
 
Förutom att jag köpte min drömponny till mig själv en jul (:love:) så fick jag en sån fullträff av min första pojkvän. Verkade så litet och obetydligt men OJ vad såld jag var. Han köpte första Kingdom Hearts till PS och jag vet ärligt talat inte hur många gånger jag varvat det nu. Många. Jag har fått massa andra fina och bra grejer men det där tv-spelet tänker jag på med lite extra värme, det var helt perfekt för mig och det visste han.
 
En gång när jag var liten fixade min storasyster så jag fick låna låna en jättesöt lurvig liten häst en sommar. Han var alldeles underbar! Jag har så härliga och roliga minnen från den tiden, och det var en alldeles fantastisk sommar! Sen fixade hon att jag fick ha honom på jullovet, och senare en annan liten lurvig sötnos. Har ingen aning om hur hon luskade fram dessa hästar, eller vem som stod för alltihop, men det var förmodligen min storasyster som betalade det ur egen ficka. Hon är en alldeles särskilt snäll storasyster! Det var fantastiskt att som liten tjej få sån hjälp av syrran! Det kallar jag present! :heart
 
1800346_10151892086267385_1560891595_n.jpg

För snart 4 år sen såg jag en liten kattunge i en annons vars blick jag bara inte kunde släppa. Tänkte köpa honom själv men vips så blev han världens bästa födelsedagspresent :love:
 
Har säkert flera från förr om åren typ ridstövlar när jag var runt tio och U2-biljett när jag var 20.

Det starkaste i nutid är ändå presenten som mina kollegor samlade ihop till till min 40-årsdag. Jag hade sedan en tid spanat in en så cool tavla hemma hos en kollega och frågat lite om vem, kostnad osv men slagit bort tanken att köpa pga för mycket pengar. Detta kom hon dock ihåg och de var så många att gå ihop att det räckte till en sådan tavla. När jag öppnade presentkortet som hon själv gjort med text i samma stil som tavlan och jag kopplade vad jag just fått bröt jag ihop och började storgrina. Inför alla kollegor. :o:laugh:
Tavlan är 140x100cm och består av texten till min favoritlåt i mina favoritfärger som jag då fick välja själv. Den hänger stolt ensam på en vägg ovanför sängen. :love:
13307452_10154241921369784_4788904915658392839_n.jpg
 
Helt klart ett par ridstövlar här med. Fick dem för 12 år sedan av mamma i födelsedagspresent och de hänger fortfarande med :love:
 
Min första ponny.
Jag hade varit skötare på honom ett tag. (Det var min kusins ponny) Han var sjuk då så jag fick inte rida men jag cyklade flera km varje dag för att mocka, sköta om honom och ge honom medicin. Vad jag inte visste var att det var ett litet test från mina föräldrars sida. När de såg att jag tog ansvar för honom utan att ens få rida så köpte de honom åt mig. Det var 30 år sedan men jag kommer aldrig glömma känslan när mamma och min kusin skrev på köpeavtalet under näsan på mig.:heart
 
Min första ponny.
Jag hade varit skötare på honom ett tag. (Det var min kusins ponny) Han var sjuk då så jag fick inte rida men jag cyklade flera km varje dag för att mocka, sköta om honom och ge honom medicin. Vad jag inte visste var att det var ett litet test från mina föräldrars sida. När de såg att jag tog ansvar för honom utan att ens få rida så köpte de honom åt mig. Det var 30 år sedan men jag kommer aldrig glömma känslan när mamma och min kusin skrev på köpeavtalet under näsan på mig.:heart

Åhh :love:

När jag fick Salome hade jag slutat tjata om häst, jag "visste" att det inte skulle bli någon så när de talade om att vi skulle ta hem henne blev jag helt paff :D Villkoret var att jag inte misskötte skolan, då hade hon åkt på en gång och det gick ju bra med skolan.
 
Jag minns ingen bästa present. Kanske min första cykel, fast den hade mina föräldrar lånat av släktingar så det var ju inte min.
 
En julklapp jag fick när jag var 3-4 år. En plyschhund, vit med svarta prickar. Sov med henne i sängen hela barndomen.
Pappa berättade att han varit på promenad med hunden vi hade då och så hade hunden sett plyschhunden i ett skyltfönster och sagt "vov vov" för att pappa skulle köpa den till mig :love:.
På senare år fick jag höra att pappa i själva verket sett den precis vid kassan på Ica :D.
Plyschhunden har en egen plats i hyllan och ska med mig i kistan när jag dör.

Min systemkamera är en av presenterna som jag använt mest av allt tror jag.

Och sen bidraget till semester ett år när jag höll på att gå in i väggen. Fick veta om bidraget men fick inte pengarna av mina föräldrar förrän resan var bokad, bara för att jag inte skulle kunna använda pengarna till annat. Det blev 12 välbehövliga dagar på Rhodos med sambon :heart.
 

Liknande trådar

Relationer Känner att jag vill ge ett par jag ska hälsa på snart en present när jag kommer hem till dem. par i medelåldern två barn två med...
Svar
9
· Visningar
757
Senast: hastflicka
·
Relationer Jag jobbar på kontor och en av mina närmaste kollegor sedan 15 år tillbaka ska sluta. Vi umgås inte privat men har haft väldigt kul ihop...
Svar
10
· Visningar
1 277
Övr. Barn Jag har blivit tillfrågad om jag vill bli fadder för min bästa kompis dotter som föddes i somras och tackade naturligtvis ja. Nu är det...
Svar
18
· Visningar
854
Senast: Malin_L
·
IT & mobiler Som frågan i rubriken lyder. Jag ansvar för utskick av ett nyhetsbrev och tanken är att det ska se lite proffsigt ut (läs: inte allt för...
Svar
12
· Visningar
488

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp