Bukefalos 28 år!

Vad är det för fel på mig?

karamba

Trådstartare
Hej!

Jag har mått jäkligt konstigt i några dagar, men jag kan inte påstå att jag är sjuk egentligen. Min temperatur är normalt ca 36,3-36,5 grader, nu har den varit på 36.9-37 i ett par dagar och jag mår hela tiden lite illa, inte så att jag faktiskt behöver spy men illamåendet är där hela tiden.

I 2 dagar har jag även varit dålig i magen, men det är lite bättre idag (har tagit dimor). Igår gick jag en kort sväng med hunden på kvällen, 20-30 minuter, och i slutet av rundan är det en backe som tar ca 2 minuter att gå i vanliga fall men nu tog det 10 minuter. Jag vart fruktansvärt illamående och jätteskakis, det kändes som att all kraft bara försvann. När jag tillslut kom hem så kallsvettades jag som en tok, och tempen låg på 34 grader.

Jag la mig på soffan en stund och efter 10-15 minuter var tempen uppe på 37 igen och det värsta illamåendet var borta.

Vad är det för fel?! :( Det är ju ingen riktig feber även om jag känner mig varmare än normalt, och magsjuka är det ju inte heller riktigt. Jag har inte ätit någonting konstigt heller, isåfall borde sambon också ha känt av någonting...

Jag har varit fruktansvärt trött dom här dagarna, så pass att jag legat på soffan mest hela dagarna och sovit åtminstone 2-3 timmar .

Hjäääälp...
 
För mig låter det som en helt vanlig inledning på en influensa.

Borde inte en influensa redan ha brutit ut? Tänker eftersom jag har mått såhär i några dagar. Och brukar magen reagera vid influensa? Trodde influensa innebar att man blev rejält förkyld med hög feber, fast det kanske finns olika influensor. :crazy:
 
'Influensor kan vara på en hel drös olika sätt och de kan vänta läääänge på att bryta ut eller komma på några få timmar.
 
'Influensor kan vara på en hel drös olika sätt och de kan vänta läääänge på att bryta ut eller komma på några få timmar.

Mäh jag har ju inte tid eller ork för influensa! :mad:

Skämt åsido, tack för svar! Jag hoppas det inte blir mer än såhär, min lillasyster låg däckad med 39 graders feber i 2 veckor för någon månad sedan. Någon sån influensa hoppar jag gärna över...
 
Har någon tips på hur jag ska lugna min mage då? Den var bättre förut idag men nu är det dåligt igen... Har tagit mer dimor och googlade mig till att man kunde ta en matsked okokt ris, men det hjälper ju inte :p
 
Dimor ska man ta max två dagar i rad. Annars kan det bli tvärstopp.
Inolaxol funkar både mot lös och hård mage. Finns som granulat och som pulver.
 
Hej!

Jag har mått jäkligt konstigt i några dagar, men jag kan inte påstå att jag är sjuk egentligen. Min temperatur är normalt ca 36,3-36,5 grader, nu har den varit på 36.9-37 i ett par dagar och jag mår hela tiden lite illa, inte så att jag faktiskt behöver spy men illamåendet är där hela tiden.

I 2 dagar har jag även varit dålig i magen, men det är lite bättre idag (har tagit dimor). Igår gick jag en kort sväng med hunden på kvällen, 20-30 minuter, och i slutet av rundan är det en backe som tar ca 2 minuter att gå i vanliga fall men nu tog det 10 minuter. Jag vart fruktansvärt illamående och jätteskakis, det kändes som att all kraft bara försvann. När jag tillslut kom hem så kallsvettades jag som en tok, och tempen låg på 34 grader.

Jag la mig på soffan en stund och efter 10-15 minuter var tempen uppe på 37 igen och det värsta illamåendet var borta.

Vad är det för fel?! :( Det är ju ingen riktig feber även om jag känner mig varmare än normalt, och magsjuka är det ju inte heller riktigt. Jag har inte ätit någonting konstigt heller, isåfall borde sambon också ha känt av någonting...

Jag har varit fruktansvärt trött dom här dagarna, så pass att jag legat på soffan mest hela dagarna och sovit åtminstone 2-3 timmar .

Hjäääälp...

Jag tycker att det låter som en helt vanlig maginfluensa. En maginfluensa behöver inte innebära att man spyr utan man kan ha enbart diarré också. Lite förhöjd temp och illamående på det är iallafall för mig en klockren maginfluensa.
 
Idag har det känts bättre, peppar peppar ta i trä. Har inte behövt uppsöka toaletten heller idag, även om illamåendet kommer mellan varven. Så det kanske var något snabbt övergående :) tempen är fortfarande något högre än normalt men jag känner mig inte febrig, så det är ju skönt :)

Linda8142: Gravid hade inte varit helt fel, vi jobbar på det, men det känns tyvärr lite tidigt att vara såhär påverkad 5 dagar innan bim. Annars hade jag gärna varit inne på det spåret också :)
 
Haha otrogen har jag inte varit så illamåendet bör ha andra orsaker ;)

Tyvärr så skulle jag inte ha sagt något om magen för den är i uppror igen. :grin:
 
Jag har malen ingefära, men det ska kanske vara färsk ingefära :D

Nä, malen går bra :up: plus att ingefära är allmänt bra vid magproblem och infektioner/inflammationer, jag dricker alltid te på ingefära och gurkmeja på vintern (även om jag lyxar mig och gör det på färsk ingefära och gurkmeja).
 
Låter som du kan vara gravid. Tempen stiger ju efter äl och blir man inte gravid så sjunker den precis innan mensen. Annars fortsätter den vara förhöjd.
Dimor ska du inte ta om du är eller kan vara gravid.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Någonting står inte rätt till i min kropp. Det började natten mot tisdag förra veckan med att jag ärligt talat trodde att jag skulle...
2 3
Svar
43
· Visningar
6 513
Senast: Bapelsin
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 459
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 175
Senast: tuaphua
·
Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
2 831
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp