Bukefalos 28 år!

Vad är ditt guilty pleasure för tillfället?

Jag har använt head and shoulders i många år pga klåda, frisörerna har alltid klagat! Till slut lyssnade jag och bytte till det där dyra maracon oil shampot. Tog några veckor, en månad kanske, men nu är klådan helt borta. Va som att hårbotten va abstinens men när det gått ur så kliar det inte längre.
Kan du skicka ett PM med en länk till det schampot? Har massiva problem med överproduktion av talg som resulterar i värdens hemskaste kliande mjäll :crazy: *Här delar vi saker som ingen annan egentligen vill veta* De flesta schampon slutar kunna få rent håret efter några veckor, behöver hitta ett permanent bra shampoo

*Fylla 30 (eller 29 egentligen) har än så länge varit väldigt skit sett från ett hälsoperspektiv*
 
Jag bakade en choklad/hallonkaka till mina barn igår kväll som dom skulle äta idag. Nu finns det bara en liiiiten bit kvar och barnen har inte ens smakat än.

Usch vad hemsk jag är :arghh:

(Och min man är lika hemsk han också........)

Är kakans fel. Den är för god :cautious:
 
Jag åt en glass för typ första gången på 18 månader idag, när jag var ute och promenerade. Det var gott att jag köpte en till :o Nytt guilty pleasure kanske, har inte kunnat äta frusna saker (eller för varma) pga en tand som gjorde ont trots fenomenal lagning. Men nu drog jag ut skiten för en månad sedan, det är helt otroligt va skönt det är att kunna äta med hela munnen och utan att det gör ont typ konstant. Chansen för nya guilty pleasures ökar nu :o
 
Jag bakade en choklad/hallonkaka till mina barn igår kväll som dom skulle äta idag. Nu finns det bara en liiiiten bit kvar och barnen har inte ens smakat än.

Usch vad hemsk jag är :arghh:

(Och min man är lika hemsk han också........)

Är kakans fel. Den är för god :cautious:

Det låter som mig. Fast jag lyckas aldrig göra klart kakan utan äter smeten istället.
Kladdkakesmet :d

Jag bakar alltid på kvällen när ungarna lagt sig så jag får ha det för mig själv :o :D
 
Fanfiction även här, både läser och skriver. På ao3 och livejournal hittar man mycket ... bra läsning :angel:
Samt så gillar jag att titta på fanvideos, och göra egna :D

Även lååååånga varma duschar under vinterhalvåret, fryser konstant :(
 
Eldorado mörk blockchoklad. Billig och riktigt god (prisvärd). Brukar oftast köpa en varje vecka när jag handlar, för det är ju så bra att ha hemma om man skulle få för sig att baka.... ;)
 
Det här är riktigt pinsamt :o Jag lyssnar på isfolket på storytel. Passionerat. Jag gillar serien, trots dess intellektuella brist, trots att den är urfånig och inte genussäkrad. Den bryter mot allt jag gillar, ändå längtar jag som en tok efter nästa bok i serien. :angel:

Åsen blire ju godis i bilen etc etc åsså där.

Skämmas över Sagan om Isfolket?! :eek:

Jag med. Fast jag skäms inte. Och stör mig lite på att den sägs handla om kvinnorna när det ändå är mest män...

Nu väntar jag på de ej ännu utgivna och jag avskyr att vänta!

Sluta lyssna och läs dem! Då kan man dra alla i ett svep, typ ständigt bo med en av böckerna i handen. Har nyss packat upp kartongen från källaren med alla 47 böckerna för att läsa om serien igen för 3 gången. Måste bara läsa klart Outlander-serien först :D



Sällar mig annars till dem som smygköper choklad och river upp förpackningen och snaskar i mig i bilen innan jag hunnit hem. Gärna hungrig, choklad är ju som godast då. Eller till frukost... :angel:
 
Skämmas över Sagan om Isfolket?! :eek:



Sluta lyssna och läs dem! Då kan man dra alla i ett svep, typ ständigt bo med en av böckerna i handen. Har nyss packat upp kartongen från källaren med alla 47 böckerna för att läsa om serien igen för 3 gången. Måste bara läsa klart Outlander-serien först :D



Sällar mig annars till dem som smygköper choklad och river upp förpackningen och snaskar i mig i bilen innan jag hunnit hem. Gärna hungrig, choklad är ju som godast då. Eller till frukost... :angel:
Jag kör bil 3h om dagen, har inte tid att läsa :(
 
Vi betalar av 0.5% per månad. Dock betalar vi av på ett privatlån på samma gång (med tre år kvar). När privatlånet är borta går de pengarna till huslånet så det borde vara avbetalt om en 10 år.

Fast vi får se, vi kommer förhoppningsvis kunna utöka lånet i sommar för att byta fasaden och tilläggsisolera. Men det kommer inte vara några större summor i jämförelse med värdeökningen på kåken efter alla tämligen billiga renoveringar vi gjort.
 
Vi betalar av 0.5% per månad. Dock betalar vi av på ett privatlån på samma gång (med tre år kvar). När privatlånet är borta går de pengarna till huslånet så det borde vara avbetalt om en 10 år.

Fast vi får se, vi kommer förhoppningsvis kunna utöka lånet i sommar för att byta fasaden och tilläggsisolera. Men det kommer inte vara några större summor i jämförelse med värdeökningen på kåken efter alla tämligen billiga renoveringar vi gjort.

Ett guilty pleasure-deluxe:D :D
 
Vi betalar av 0.5% per månad. Dock betalar vi av på ett privatlån på samma gång (med tre år kvar). När privatlånet är borta går de pengarna till huslånet så det borde vara avbetalt om en 10 år.

Fast vi får se, vi kommer förhoppningsvis kunna utöka lånet i sommar för att byta fasaden och tilläggsisolera. Men det kommer inte vara några större summor i jämförelse med värdeökningen på kåken efter alla tämligen billiga renoveringar vi gjort.

Är det ditt guilty pleasure? Betala av på lånet?
:up:
 
En av fördelarna med att bo in ensamhushåll är att man kan köpa Lithells varmkorv och öppna paketet i bilen och trycka i sig kalla korvar helt ogenerat.

Över lag är det salt kött som är mina skämsobjekt.

Kan köpa en liten bit Gustafskorv och äta rakt av, ungefär som andra trycker i sig en chokladkaka. Fast korv är skämmigare - eftersom ingen verkar begripa tjusningen....
Jag och schäferprinsessan kan köpa bitar av ceccina och gnaga i oss när vi vill få kontakt med våra inre vilda-stenålders-tanter (egentligen är det för salt för henne :o) Och så drar vi på krogen, hänger i baren och dricker vin istället för att analysera mineraler. Och när vi blir hungriga beställer vi in en massa tapas eller biff & bea som vi äter upp med samma fingrar :yuck::o Sedan klagar jag på att vi blir runda och att det är månad kvar vid slutet av pengarna :angel:
 
Mitt guilty pleasure är inget jag ofta får tillfälle till, speciellt inte nu som småbarnsförälder, men det är att dricka sig småfull utomhus med någon kompis under tidig eftermiddag, gärna i nån park eller ute i naturen. Världen får något speciellt skimmer. Alkisvarning på detta förstås, men till skillnad från alkisarna gillar jag att lägga ner drickandet efter några öl, käka en rejäl god middag och sedan slappa i soffan med en film på kvällen medan alkoholen går ur kroppen. Slipper ju bakfyllan nästa dag då också.
 
Skämmas över Sagan om Isfolket?! :eek:

Sluta lyssna och läs dem! Då kan man dra alla i ett svep, typ ständigt bo med en av böckerna i handen. Har nyss packat upp kartongen från källaren med alla 47 böckerna för att läsa om serien igen för 3 gången. Måste bara läsa klart Outlander-serien först :D

Åhh, nostalgi! :) Tror jag läst den sagan om isfolket 4-5 ggr, när jag var i tonåren någonting. Sträckläste för jämnan. När det var som värst läste jag 5 böcker i veckan. Tog inte så lång tid att plöja sig igenom hela serien då. Tror inte det finns mer än 3 småtråkiga böcker i den serien. Undrar om jag ska läsa om den nu som vuxen och se vad jag tycker, när man har lite mer livserfarenhet. :D
 
  • Gilla
Reactions: Io
Förutom att jag fascineras av alternativa livsstilar som amish, allt som är med i "outsiders", udda sexuella preferenser, polygamister och annat liknande, så har jag en hemsk fascination av cancer. Kan inte låta bli att läsa bloggar om människor som är drabbade av cancer. Ingen lustfylld läsning. Tycker det är hemskt. Men kan ändå inte låta bli att följa dessa tragiska livsöden. Tror det har att göra med att jag fruktar den sjukdomen väldigt mycket själv.
 
Åhh, nostalgi! :) Tror jag läst den sagan om isfolket 4-5 ggr, när jag var i tonåren någonting. Sträckläste för jämnan. När det var som värst läste jag 5 böcker i veckan. Tog inte så lång tid att plöja sig igenom hela serien då. Tror inte det finns mer än 3 småtråkiga böcker i den serien. Undrar om jag ska läsa om den nu som vuxen och se vad jag tycker, när man har lite mer livserfarenhet. :D

Jag irriterar mig lite på att det påstås i början av varje bok att den handlar om kvinnorna när det mest skrivs om männen...
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Hundlucka

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp