Bukefalos 28 år!

Vad är ditt guilty pleasure för tillfället?

Jag älskade twliight böckerna, och hungergames böckerna... Och tantsnusk ala Harlequin/Silvia Day/Jean M Auel osv... Äter nog mer ostkrokar/cheez bollz än vad jag erkänner. Och jag brukar köpa "hänt extra" eller "hänt bild" trots jag inte är ett dugg intresserad annars av kändisar :o
Måste nog titta in på dom där fan fiction sidorna, låter ju spännande :o
 
Fan fic läser jag också, lite för mycket i perioder :o

Annars är min stora last jordnötssmör! Såpass att jag sällan köper hem det för jag mumsar i mig hela burken på ett par dagar... Och jag som är så bildad och bara läser kvalité och kollar dokumentärer gillar även ytliga tv-program, är jag hemma på dagarna kollar jag alltid "Little Couple" kl 15 på femmman... "Top Model" var också en favorit länge. Jag erkänner hellre jordnötssmöret än vilka tv-serier jag gillar ;)

Mitt icke så hemliga guilty pleasure är kaffe och hårda kakor, typ biscotti. Älskar verkligen det och har inte lyckats dölja det så blir retad.
 
Fan fic läser jag också, lite för mycket i perioder :o

Annars är min stora last jordnötssmör! Såpass att jag sällan köper hem det för jag mumsar i mig hela burken på ett par dagar... Och jag som är så bildad och bara läser kvalité och kollar dokumentärer gillar även ytliga tv-program, är jag hemma på dagarna kollar jag alltid "Little Couple" kl 15 på femmman... "Top Model" var också en favorit länge. Jag erkänner hellre jordnötssmöret än vilka tv-serier jag gillar ;)

Mitt icke så hemliga guilty pleasure är kaffe och hårda kakor, typ biscotti. Älskar verkligen det och har inte lyckats dölja det så blir retad.
Little couple är ett måste om en är hemma den tiden :D
 
För tillfället är jag på ofrivillig avgiftning då jag saknar MTV, men snart är jag nog tillbaka i träsket av fenomenalt lysande och allmänbildande tvserier som bla. Geordie Shore, Plain Jane och Catfish.
:o :angel:

Gudars ja... har varit utan MTV i cirka ett år men tror att jag äntligen får återförenas med skräpet snart :heart
Geordie Shore, The Valleys och ja en massa nytt som jag visserligen streamat... haha.
 
just nu är jag helt besatt av soyatoo-spraygrädde och har lagat pannkakor nästan varje dag i en vecka bara för att få en ursäkt att äta grädde (och jordgubbar). :o

men jag brukar ofta få helt galna cravings efter något specifikt.. det varar i några veckor innan det är dags för nästa grej. folk som inte känner mig så bra påpekar gärna att jag MÅSTE vara gravid, blir lite komiskt för i så fall har jag varit gravid större delen av mitt vuxna liv. :D
 
Jag följer nördigt "Hem till gården" varje dag på tv4 play sen flera år tillbaka :angel: Och så glass med banan och haribo lakritsnappar :d
Helt fasligt svag för dubbel cheesburgare :d på Donken och trillar in där lite väl ofta imellanåt men det pratar jag aldrig högt om :angel:
 
En av fördelarna med att bo in ensamhushåll är att man kan köpa Lithells varmkorv och öppna paketet i bilen och trycka i sig kalla korvar helt ogenerat.

Över lag är det salt kött som är mina skämsobjekt.

Kan köpa en liten bit Gustafskorv och äta rakt av, ungefär som andra trycker i sig en chokladkaka. Fast korv är skämmigare - eftersom ingen verkar begripa tjusningen....
 
En av fördelarna med att bo in ensamhushåll är att man kan köpa Lithells varmkorv och öppna paketet i bilen och trycka i sig kalla korvar helt ogenerat.

Över lag är det salt kött som är mina skämsobjekt.

Kan köpa en liten bit Gustafskorv och äta rakt av, ungefär som andra trycker i sig en chokladkaka. Fast korv är skämmigare - eftersom ingen verkar begripa tjusningen....
Du och min dotter då. Hon kan äta en stor bit falukorv till frukost! :eek: :D
 
Du och min dotter då. Hon kan äta en stor bit falukorv till frukost! :eek: :D
Fast falukorv..... Njae :meh:
Möjligen ska den vara inlindad i ost, eller skivad på hårdbrömacka. Rakt av blir det mest fettigt i munnen.

Det går inte ens att prata om falukorv och Gustafskorv på samma dag :mad:
 
Fast falukorv..... Njae :meh:
Möjligen ska den vara inlindad i ost, eller skivad på hårdbrömacka. Rakt av blir det mest fettigt i munnen.

Det går inte ens att prata om falukorv och Gustafskorv på samma dag :mad:
Jag gillar inte korv speciellt mkt själv men frysen är full av alla möjliga varianter för dotterns skull. Gustafskorv har hon då pga mitt ointresse inte får smaka ;)
 
De gånger jag har tillgång till tv
- Matprogram. Tror jag har sett det mesta som grundutbudets kanaler har att erbjuda. Drömmen är att ha alla utländska matkanaler och bara kunna se mat-tv dygnet runt! Sen att det finns många snygga karlar som lagar mat gör ju inte saken sämre :o
- Brittiska tv-serier/program. Grand designs, morden i Midsomer, Sherlock, TopGear, Doctor Who.. Inredning/restaureringsprogram, deckare, serier.. You name it, I'll probably watch it

Netflix/SVTplay
- RuPaul's dragrace. Säsong 6; BenDeLa :love:
- Antikrundan. Sitter som bänkad framför laptopen med Antikrundans app i högsta hugg och skriker åt personer som inte kan skillnaden mellan en pilaster och kolonn :D
- Dokumentärer/Samhällsprogram. Hit räknas även P3/P1 dokumentär. Favoriter är dokumentärer om WW2 eller rasbiologiska institutet/liknande.

Annat
- Korvstråganoff med ris, rivna morötter med roadisland-sås i en härlig röra :o
- Riktig hemsk 90-tals boyband-musik. Tänk tidiga Take That
- Allt som har med danmark/Danska att göra. Sitter gärna i flera timmar med korta "lär dig danska"-videor
- Snacka skit om folk. Aldrig elaka saker eller berätta "hemligheter", utan mer ventilera.. Gärna mycket.. Om allt och alla :nailbiting:
 
Popcorn till middag är ingen guilty pleasure för mig - det är ju för tusan ett varmt mål mat! :idea:

Skäms-tv däremot... Inte bara socialporr som Lyxfällan utan riktig hardcore som Dance Moms(och i riktigt svaga ögonblick Toddlers & Tiaras). Naturligtvis kollar jag då och då Familjeliv också men på senaste tiden tycker jag att det har varit dåligt med underhållning där.

Sedan är jag också en sån där hemsk människa som läser brottsplatsundersökningar, förundersökningsprotokoll och plöjer Nordisk Kriminalkrönika för att få alla vidriga detaljer. Jag hävdar bestämt att det är ett rent akademiskt intresse eftersom jag läst juridik och kriminologi.
 
Popcorn till middag är ingen guilty pleasure för mig - det är ju för tusan ett varmt mål mat! :idea:

Skäms-tv däremot... Inte bara socialporr som Lyxfällan utan riktig hardcore som Dance Moms(och i riktigt svaga ögonblick Toddlers & Tiaras). Naturligtvis kollar jag då och då Familjeliv också men på senaste tiden tycker jag att det har varit dåligt med underhållning där.

Sedan är jag också en sån där hemsk människa som läser brottsplatsundersökningar, förundersökningsprotokoll och plöjer Nordisk Kriminalkrönika för att få alla vidriga detaljer. Jag hävdar bestämt att det är ett rent akademiskt intresse eftersom jag läst juridik och kriminologi.

Jag läser utredningar från haverikommissionen.

Och grinar.
 
De gånger jag har tillgång till tv
- Matprogram. Tror jag har sett det mesta som grundutbudets kanaler har att erbjuda. Drömmen är att ha alla utländska matkanaler och bara kunna se mat-tv dygnet runt! Sen att det finns många snygga karlar som lagar mat gör ju inte saken sämre :o
- Brittiska tv-serier/program. Grand designs, morden i Midsomer, Sherlock, TopGear, Doctor Who.. Inredning/restaureringsprogram, deckare, serier.. You name it, I'll probably watch it

Netflix/SVTplay
- RuPaul's dragrace. Säsong 6; BenDeLa :love:
- Antikrundan. Sitter som bänkad framför laptopen med Antikrundans app i högsta hugg och skriker åt personer som inte kan skillnaden mellan en pilaster och kolonn :D
- Dokumentärer/Samhällsprogram. Hit räknas även P3/P1 dokumentär. Favoriter är dokumentärer om WW2 eller rasbiologiska institutet/liknande.

Annat
- Korvstråganoff med ris, rivna morötter med roadisland-sås i en härlig röra :o
- Riktig hemsk 90-tals boyband-musik. Tänk tidiga Take That
- Allt som har med danmark/Danska att göra. Sitter gärna i flera timmar med korta "lär dig danska"-videor
- Snacka skit om folk. Aldrig elaka saker eller berätta "hemligheter", utan mer ventilera.. Gärna mycket.. Om allt och alla :nailbiting:

När jag var inlagd på kirurgen på Ackis så tittade vi på mat-tv. Vi som gjort GBP och de som inte fick äta pga diverse övriga bukoperationer och komplikationer.

:rofl:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp