Bukefalos 28 år!

Vad är mycket utevistelse?

Hur mycket utevistelse är "mycket"?

  • 8-9 timmar eller mer

    Röster: 9 4,1%
  • 10-11 timmar eller mer

    Röster: 29 13,2%
  • 12-13 timmar eller mer

    Röster: 105 47,9%
  • 14-15 timmar eller mer

    Röster: 50 22,8%
  • 16 timmar

    Röster: 26 11,9%

  • Antal omröstningsdeltagare
    219
Förhoppningsvis har de flesta beten tillgång till någon form av skydd/skugga.


Ja det förutsätter jag och det har nog 99,99 % när det handlar om betesgång på de premisserna.

Inte sällan kan hästarna ändå behöva mer än det. Grava broms/mygg/knott förhållanden. Mycket flugor, småsår osv. Det går ju tex inte att slänga på en flughuva hästen ska gå med dygnet runt i flera dagar/veckor utan krävs att man då har en semestervakt mer än nån som bara tittar över att hästen beter sig normalt i hagen och inte verkar ha några skador rent visuellt .
 
Senast ändrad:
Ja det förutsätter jag och det har nog 99,99 % när det handlar om betesgång på de premisserna.

Inte sällan kan hästarna ändå behöva mer än det. Grava broms/mygg/knott förhållanden. Mycket flugor, småsår osv. Det går ju tex inte att slänga på en flughuva hästen ska gå med dygnet runt i flera dagar/veckor utan krävs att man då har en semestervakt mer än nån som bara tittar över att hästen beter sig normalt i hagen och inte verkar ha några skador rent visuellt .
Precis, det krävs mycket jobb/omsorg att ha hästar på bete. Antingen är det flugor/broms, eller så hällregn och åskväder. Man måste ständigt vara beredd att ta in dem på stall, ständigt hålla koll på stängsel , växtlighet mm. Utöka/minska betestillgången för att hålla hullet inom rimliga gränser.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 414
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Mitt särboprojekt börjar närma sig sitt slut. Jag ska snart lämna den fina stugan jag bott i under en månad. Så vad har hänt? Jag har...
Svar
4
· Visningar
1 432
Senast: farin
·
Hundhälsa Jag har hand om en väninnas hund medan hon själv är utomlands. Hunden i fråga är en chihuahua, 5 år gammal. Har själv en ettårig...
2
Svar
23
· Visningar
3 794
Senast: Nirvana
·
Hästvård Hejsan, Kommer med stor sannolikhet att kunna köpa min första häst ganska snart, och allteftersom det stundande köpet blir alltmer...
Svar
7
· Visningar
1 577
Senast: Reville
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp