Vad är rimligt att betala?

aida

Trådstartare
Min transport är fullständigt insnöad och jag kan inte hämta halm själv som jag brukar. Nu har jag pratat med en bonde i närheten som ska köra hem en stor rundbal till mig med traktor.
Då jag frågade vad han ville ha så sa han att jag fick bestämma själv...
Men, jag har ingen som helst aning om vad som är rimligt.
Jag vill inte betala för lite, för det är jättemycket värt för mig och jag gärna att han ställer upp igen!
Men jag vill heller inte betala aldeles för mycket, jag är ju trots allt student och har inte allt för mycket pengar att slänga runt mig.

Det är en rätt stor rundbal som kostar 250:- och han bor ca 2,5km härifrån.

Hjälp, vad tycker ni är rimligt att betala?
 
Sv: Vad är rimligt att betala?

Ge honom en femhundring jämnt (balens värde plus 250) och en påse bullar. :) Väldigt snällt av honom att hjälpa till! :bow:
 
Sv: Vad är rimligt att betala?

det kanske är dags att skotta fram transporten ändå? så den är åtkomlig om hästen skulle drutta i hagen?

men 1-2hundra spänn och en påse nybakade bullar skulle han nog uppskatta :)
 
Sv: Vad är rimligt att betala?

Jag hade gladeligen betalat en 500lapp för bal och hemkörning! Är man generös kan man räkna med att få hjälp flera gånger om det krisar!
 
Sv: Vad är rimligt att betala?

Håller med, eftersom det är en nödsituation för dig och betydligt dyrare och krångligare att hyra annat släp/skotta fram din egen så hade jag gett honom 500 kr och ett varmt tack.
 
Sv: Vad är rimligt att betala?

Tack till alla!
Det får bli en femhundring. Som sagt så är det mycket värt att han ställer upp och det är kris. (och han kommer redan imorgon, så han är snabb med!)
Jag var inne på det själv med innan, men eftersom jag inte hade någon som helst aning om vad som är brukligt så kände jag att jag ville ha flera åsikter.

Och druttar hästen i hagen så hyr jag en transport. Min får stå där den står tills den har tinat fram.
 
Sv: Vad är rimligt att betala?