Vad använder du?

Sv: Vad använder du?

Vad använder du för bett (storlek) och träns och varför?
Jag har ett rakt "äppel" bett 13,5.För att jag har en väldigt känslig häst som jag håller på att utbilda.Jag har ett Chetack träns och ett globus MED MÅNGA MERA!:angel::love:


*Vad har du för sadel:
Färg,märke, inriktining (hopp,dressyr)och varför? Jag har en hoppsadel Hubertus svart/brun.En dressyr sadel i syntet som jag har köpt i Hööks Claridge house.


*Har du benskydd/senskydd och varför?

Jag har 5 par sennskydd ett par bruna Veredus:love:med fårskinn!:love:
Och ett par svarta med rosa inuti!:love:
Ett par svarta vanliga.Ett par gråa.Ett par i läder bruna!:love:
Ett par bruna läder skydd bak.ett par svarta i vanligt fårrskinn märke: pffif bak skydd.ett par teknink bak skydd gråa.ett par vanliga bak skydd gråa.ett par vanliga bak skydd svarta.
ett par heltäcknde farm och bak skydd mer åt western skydd.
ett par svarta boots ett par lila boots.Ett par dressyr boots.

*Har du hjälptyglar, vad för några, när använder du dem och varför?

Jag har förbygel med martingal och en vanlig martingal.För att hon tar upp huvudet jätte högt annars den använder jag alltid.och en halsförlängare och en graman.använder mest på banan men ilbland ute med för att hon ska hitta formen för hon är en förre detta galopp häst så hon har inte jobbat så mycket med det.



*Vilka färger använder du helst på din häst och vilken färg har din häst?

alla möjlga det finns inga gränser men hon passar
väldigt i lime grön och rosa!:love:
Hon är mörkbrun med pytte litte vit på vänster farm hov.och har sjärn ämne i pannan.

*Hur många grimmor har du och använder du någon speciell när du åker i väg ex på tävling/träning eller för att åka till ridhus osv.

jag har 12 st.när jag åker i väg så har jag en svart silvrig och en rosa orange svart randig!:banana:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vad använder du?

* Vad använder du för bett (storlek) och träns och varför?
*Vad har du för sadel: Färg,märke, inriktining (hopp,dressyr)och varför?
*Har du benskydd/senskydd och varför?
*Har du hjälptyglar, vad för några, när använder du dem och varför?
*Vilka färger använder du helst på din häst och vilken färg har din häst?
*Hur många grimmor har du och använder du någon speciell när du åker i väg ex på tävling/träning eller för att åka till ridhus osv.


*Jag använder:
Bett: Pessoabett,storlek 12,5 märke Globus.

*Har en allroundsadel st.17"Normal.Märke Master.Ligger bäst på honom :)

*Har inga hjälptyglar, men funderar på att köpa brösta eftersom sadeln åker bakåt.

*Jag har 3st träns, ett Globus träns till All-ridning, ett ClaridgeHouse träns med clincher på till tävling. Och så har jag ett rosa ponnyträns från h***s storlek cob.

*Jag har damasker fram & bak.Storlek L.
*Jag använder helst rosa,svart på hästen eftersom den är svart.

*Jag har 2grimmor, en hag-grimma och en fin-grimma. Fingrimman får bara användas i stallet och på andra ställen förutom i hagen.
fin grimman är en brun grimma med guldhästar på och ludd.Haggrimman är rosa/grå.
*
 
Sv: Vad använder du?

* Vad använder du för bett (storlek) och träns och varför?
På stora har jag ett tredelat bett på 11,5 cm, skulle behöva ett 11 cm. Just nu har jag det för att det är det enda bettet som passar honom någorlunda, ska köpa ett nytt. Så använder jag ett CH milford träns på honom. Tränset har jag för att jag tycket det är snyggt.
Lilla har ett tredelat sötmalms bett på 9,5 cm tillsamman med ett brunt träns, han trivs bra med bettet och tränset passar honom.

*Vad har du för sadel: Färg,märke, inriktining (hopp,dressyr)och varför?
Jag har en svart Kieffer Norbert Koof AT hoppsadel och en Hubertus dressyrsadel till stora. Lilla har en Oxford flatback sadel som han inte ska ha sen för den ska säljas. Jag har dom sadlarna för att dom passar hästen + att kieffern har så bra stöd när unghästen brallar.

*Har du benskydd/senskydd och varför?
Jag använder benskydd på stora. Oftast senskydd + boots men kan hända att jag lindar alla fyra + boots. Han är såpass ung så jag tycker det är onödigt om han skulle skada sig så att han får men för livet.

*Har du hjälptyglar, vad för några, när använder du dem och varför?
Endast under longering.

*Vilka färger använder du helst på din häst och vilken färg har din häst?
Helst jordfärger, men alla nyanser av blått funkar också.

*Hur många grimmor har du och använder du någon speciell när du åker i väg ex på tävling/träning eller för att åka till ridhus osv.

Jag har måånga grimmor. Har lädergrimman när vi åker någonstans, fast han den hemma också oftast.
 
*Vad använder du för bett (storlek) och träns och varför?
Tränsbett, för att det vi hade hemma, ska skaffa ett 3-delat och full på träns

*Vad har du för sadel: Färg,märke, inriktining (hopp,dressyr)och
varför?
Wintec Wide, allround, sköna och billiga:)

*Har du benskydd/senskydd och varför?
Har damasker ibland, vid paddock, klättring och när vi är på travbanan...Han har inte riktigt koll på fötterna än

*Har du hjälptyglar, vad för några, när använder du dem och varför?
Nepp, behövs inte

*Vilka färger använder du helst på din häst och vilken färg har din
häst?
Läder, brunt ska införskaffas, och på schbrak osv vet jag inte riktigt än, inte haft honom så länge, men brunt och blått

*Hur många grimmor har du och använder du någon speciell när du åker i väg ex på tävling/träning eller för att åka till ridhus osv.
Just nu, 2 st..ska ha en lädergrimma eller åtminstonde en ny att ha när vi nu ska iväg på träningar
 
Sv: Vad använder du?

*Använder ett tvådelat smaaalt bett i strl 10,5 (för att det är rätt storlek?). Vanligt bruksträns (western). Inga konstigheter.
*Har en crates reiner. Brun. 16". Har den för att den passar på ponnyn.
*Har benskydd/lindad bak när jag tränar på volter. För att minska slitaget på bakbenen.
*Aldrig hjälptyglar.
*Använder helst brun/mörkbrun utrustning när det gäller sadel och träns. Annars tycker jag om marinblått. Har en mörkbrun/vit skäck (tobiano)
*Har en marinblå horsewaregrimma, en röd grimma och en silver/vinröd repgrimma. En lädergrimma när vi åker transport.
 
Sv: Vad använder du?

* Vad använder du för bett (storlek) och träns och varför?
Antingen bara ett tredelat bridongbett eller det ihop med en vanlig rak kandarstång.
*Vad har du för sadel: Färg,märke, inriktining (hopp,dressyr)och varför?
Svart Amerigo Vega Dressyr för att jag rider dressyr och hästen passar bäst i svart.
*Har du benskydd/senskydd och varför?
Om jag har har jag lindor. Han slår inte på sig då man rider. Så det har jag mer för att det är snyggt. Testar just nu om han rör sig lite mer med lindade ben. Om han vågar röra sig mer. Men tror tyvärr inte det. :p
*Har du hjälptyglar, vad för några, när använder du dem och varför?
Nej, tycker inte sånt behövs. Jag ser inte att de hjälper och tycker folk borde lära sig rida istället.
*Vilka färger använder du helst på din häst och vilken färg har din häst?
Jag gillar gult, creme, turqoist och vitt på honom. Även brunt och beige och svart. Och ev ljust grå. Han är fux med ljus man och svans och ljusare ben.
*Hur många grimmor har du och använder du någon speciell när du åker i väg ex på tävling/träning eller för att åka till ridhus osv.
Jag tror jag har 5-6 grimmor. Men använder nog bara två. En skruttig till hagen och en lite finare ibland inne eller då vi ska bort.
 
Sv: Vad använder du?

* Vad använder du för bett (storlek) och träns och varför?
Tränsbett-14.5(ska köpa 3-delat), och ett brunt Jacson aachen träns, funakr allra bäst på det, vill itne trixa så här i början me nosgrimmor och bett.

*Vad har du för sadel: Färg,märke, inriktining (hopp,dressyr)och varför?
Hubertus, brun/röd-allround, köptes in så jag skulle ha något att kunna hoppa i. Sen har idag en Bates(?)-dresyr sadel köpts in, vet inte vad för färg. Men för att jag och ägaren ska ha en till dressyr ridning, mest för hennes del.

*Har du benskydd/senskydd och varför?
Ja, när vi hopppar, klättrar och rider på bana eller galoppbanan, säkerhetsskull, men glömmer dom ibland:)

*Har du hjälptyglar, vad för några, när använder du dem och varför?
Bara inspänningstyglar, vid longering för att han ska våga ta stöd emot bettet.

*Vilka färger använder du helst på din häst och vilken färg har din häst?
BRUNT:D Har brunt^^ gärna på allt

*Hur många grimmor har du och använder du någon speciell när du åker i väg ex på tävling/träning eller för att åka till ridhus osv.

Har 3 st, vi åker ingenstans än.
 
Sv: Vad använder du?

kl
* Vad använder du för bett (storlek) och träns och varför?
Antingen ett 3.delat eggbett, 3-delat sweet iron eller rakt 12,5 Som träns har jag oftast ett snyggt hdr achen träns eller ett okändt remont.
*Vad har du för sadel: Färg,märke, inriktining (hopp,dressyr)och varför?
Rider i en Globus Clic just nu, om vi hoppar eller rider ut i skogen rider vi med en france premier allround. Allt i svar så som tränsen.
*Har du benskydd/senskydd och varför?
Jag rider oftast med benskydd eller lindor. Har ett par Jhl som jag gillar skarpt, dem har vi då vi dressyrar. Om vi rider ett lugnare dressyrpass eller bara skrittar ut så tar vi inga skydd på.
*Har du hjälptyglar, vad för några, när använder du dem och varför?
Endast inspänningstyglar eller chambon då vi longerar, men det är ytterst sällan. Använder martingall ibland då vi hoppar, men de tycker itne jag räknas riktigt som en hjälptygel.
*Vilka färger använder du helst på din häst och vilken färg har din häst?
Min häst är brun. Jag har ingen spec. färg. Grönt och blått har vi väl mest av, annars har vi allt från ljusblått till vinrött
*Hur många grimmor har du och använder du någon speciell när du åker i väg ex på tävling/träning eller för att åka till ridhus osv.
Har väl 3 grimmor som passar på min häst som jag varvar mellan, har säkert 5 stycken till som bara ligger, som antingen behöver lagas lite eller är försmå.
 
Sv: Vad använder du?

* Vad använder du för bett (storlek) och träns och varför?Har ett antal olika träns, men använder:
-Brunt ihopplock från Capone/lyckås med remontnosgrimma och 9,5 tredelat eggbett
24497955.jpg

-Svart german line med remontnosgrimma och 10,5 tredelat eggbett
21902194.jpg

*Vad har du för sadel: Färg,märke, inriktining (hopp,dressyr)och varför?-Brun Passier Lexon Dressyrsadel
23204673.jpg
Här syns den ganska bra
*Har du benskydd/senskydd och varför?
Använder oftast fleecelindor av många olika märken tex sjöhagen och Equiline+paddar
22887390.jpg

Har finbenskydd från Eskadron, och vardagsbenskydd från Pro Hampa eller olympic
22289377.jpg

*Har du hjälptyglar, vad för några, när använder du dem och varför?
Nej, har haft martingal vid hoppning när hon varit särksilt het
*Vilka färger använder du helst på din häst och vilken färg har din häst?
Har ju en fux som jag helst klär i blått, brunt eller vitt. Olivgrönt är oxå jättesnyggt!
*Hur många grimmor har du och använder du någon speciell när du åker i väg ex på tävling/träning eller för att åka till ridhus osv.
Haha, för många :p
Här är transportgrimman:
22482386.jpg
 
Sv: Vad använder du?

* Vad använder du för bett (storlek) och träns och varför?
Jag rider med ett svart sidepull, för att min häst trivs bättre med det och går finare. Sen är det väldigt bekvämt att inte behöva värma eller skölja bett ;) Om jag använder bett av någon anledning blir det ett tredelat i stl. 10,5.

*Vad har du för sadel: Färg,märke, inriktining (hopp,dressyr)och varför?
Jag har en svart allround sadel. Har för mig att det är en France Premiere. Hade en dressyrsadel innan som jag älska, men när han muskla ur den vill jag ha en allround så att den skulle passa mer allround-ridning. Men saknar dressyrsadeln hemskt mycket!

*Har du benskydd/senskydd och varför?
Äger ett par damasker fram och små strykkappor bak, men använder dom närstan aldrig.

*Har du hjälptyglar, vad för några, när använder du dem och varför?
Använder inte sånt.

*Vilka färger använder du helst på din häst och vilken färg har din häst?
Det mästa går i blått, eller färgkombinationen svart/röd/vit. använder svart läder just nu, men är väldigt svag för mörkbrunt. Min häst är själv mörkbrun med vita hår i pannan och två vita kotor bak.

*Hur många grimmor har du och använder du någon speciell när du åker i väg ex på tävling/träning eller för att åka till ridhus osv.
Jag har 5 grimmor. En vann jag i en frågetävling, men den har gått sönder, en fick jag med Easy när han kom hem till mig men den har en trasig pistolhake (går att använda ändå), en vardagsgrimma som han leds till och från hagen i om vi använder grimma då, har en repgrimma som jag använder när vi tränar lite från marken eller när jag känner för det, och så har jag en fingrimma som är tänkt att han ska ha när vi åker i väg på olika saker..
 
Sv: Vad använder du?

* Vad använder du för bett (storlek) och träns och varför? Båda har 12,5 i bett, sprengers tre-delade. Rio har ett HDR-träns med breeed aachen nosgrimma och Ante har ett OS-träns med aachen. Och det är för att det är snyggt och fungerar.
*Vad har du för sadel: Färg,märke, inriktining (hopp,dressyr)och varför? Rio har en svart Wintec isabell (dressyrsadel), och Ante har en brun FrankBaines Capriole. Båda används givetvis för att dom passar hästarna bäst.
*Har du benskydd/senskydd och varför? Enbart vid hoppning och har då svarta strykkappor från hansbo runt om på ante och dito fats med vita eskadron flexisoft fram på Rio.
*Har du hjälptyglar, vad för några, när använder du dem och varför? Nej, nån enstaka gång när jag rider ut används graman.
*Vilka färger använder du helst på din häst och vilken färg har din häst? Rio är mörk skimmel och på honom använder jag helst vinrött, marinblått eller brunt. Ante är svart och honom används mest Rött, vitt eller beiget.
*Hur många grimmor har du och använder du någon speciell när du åker i väg ex på tävling/träning eller för att åka till ridhus osv. Alla hästarna har såklart varsin egen grimma, sen finns ett par i reserv om någon går sönder. men då köps oftast nya istället. Jag har en lädergrimma från treadstone som används vid transport.
 
Sv: Vad använder du?

globus Pessoabett 12,5.Anledning:hästen är stark
Tungfelssticka 12,5.Anledning:lägger bettet under tungan annars
CH ponnyträns cob anledning:älskar rosa :heart
Master sadel 17"N.Svart,allround.
Damasker st.L
Färger:Blå,rosa
Antalet grimmor:en haggrimma och en fingrimma.
 
Sv: Vad använder du?

Har fyra hästar men deras utrustning är:

* Vad använder du för bett (storlek) och träns och varför?
storlek 11,5-13,5 beroende på häst, 2 och 3-delade lösa ringar och en har två delat med fasta. Samt hackamore till en ibland.
Antingen remont, engelsk eller aachenträns. Därför att dom har olika behov.


*Vad har du för sadel: Färg,märke, inriktining (hopp,dressyr)och varför?
1 JWhopp, 1 Passierhopp, 1 ANKY dressyr & 1 Stübben dressyr. Passieren är brun dom andra svarta.

*Har du benskydd/senskydd och varför?
Benskydd runt om på alla. För att minska skaderisken

*Har du hjälptyglar, vad för några, när använder du dem och varför?
Martingal till en vid hopping.

*Vilka färger använder du helst på din häst och vilken färg har din häst?
Har ingen speciell färg till hästarna men det blir mkt vita schabrak iaf

*Hur många grimmor har du och använder du någon speciell när du åker i väg ex på tävling/träning eller för att åka till ridhus osv.
Har massor med grimmor, men vid tävling åker lädergrimmorna på!
 
Sv: Vad använder du?

* Vad använder du för bett (storlek) och träns och varför?
Kirre pessoabett eller PELHAMBETT 14,5 cm träns utan nosgrimma
Borkman Pessoabett 14,5 cm aachenträns

*Vad har du för sadel:
Kirre Andrews allround svart, spansk sadel svart
Borkman westersadel brun

*Har du benskydd/senskydd och varför?
Kirre senskydd vid hoppning
Borkman inget

*Har du hjälptyglar, vad för några, när använder du dem och varför?
nej

*Vilka färger använder du helst på din häst och vilken färg har din häst?
Kirre blått och grönt
Borkman har ingen speciel färg

*Hur många grimmor har du och använder du någon speciell när du åker i väg ex på tävling/träning eller för att åka till ridhus osv.
för många
 
Sv: Vad använder du?

* Vad använder du för bett (storlek) och träns och varför?
3-delat med koppar inlägg
*Vad har du för sadel: Färg,märke, inriktining (hopp,dressyr)och varför?
Hoppsadel- Prestige, svart, super skön!
Dressyrsadel- Prestige hippos, tabacco, får mkt bra sits!
*Har du benskydd/senskydd och varför?
nästan aldrig, men ska börja när brodden åker på
*Har du hjälptyglar, vad för några, när använder du dem och varför?
Nej, aldrig
*Vilka färger använder du helst på din häst och vilken färg har din häst?
Min är brun, så föredrar svart
*Hur många grimmor har du och använder du någon speciell när du åker i väg ex på tävling/träning eller för att åka till ridhus osv.
3st..ingen till nåt speciellt tillfälle..
 
Sv: Vad använder du?

KL

* Vad använder du för bett (storlek) och träns och varför?
Jag varierar ganska mycket, rider just nu på rakt tränsbett (11,5 cm) och hackamore. Tränsen är antingen pullargrimma men oftast engelsk.

*Vad har du för sadel: Färg,märke, inriktining (hopp,dressyr)och varför?
Hoppsadel, brun syntet, robert withaker, varför? för att den ligger bra.
Dressyrsadel, londonfärgat läder, gold medal, samma sak där, den ligger bra.

*Har du benskydd/senskydd och varför?
Ja, rider aldrig utan det. Är en billig försäkring.

*Har du hjälptyglar, vad för några, när använder du dem och varför?
Väldigt, vääääldigt sällan. Använder jag någon hjälptygel blir det martingal eller thiedeman. Martingal om hästen är på tårna och thiedeman om vi är nere i en svacka.

*Vilka färger använder du helst på din häst och vilken färg har din häst?
Hästen är brun och jag använder uteslutande brun sadel, bruna benskydd och brunt träns, övriga färger så som schabrak och luva går oftast i marin.

*Hur många grimmor har du och använder du någon speciell när du åker i väg ex på tävling/träning eller för att åka till ridhus osv.
Hur många grimmor jag har vet jag verkligen inte, ett 50-tal? Använder dock bara cirka 5 stycken.
Åker jag iväg blir det brun lädergrimma.
 
Sv: Vad använder du?

KL

* Vad använder du för bett (storlek) och träns och varför?
Jag använder ett tredelat eggbett, 11,5 cm, och det passar honom bra, varken slö/het. Har ett anatomiskt mörkbrunt dy'on träns (dock inte det gräsliga difference :angel: ) för att det är snyggt och han trivs i det :)

*Vad har du för sadel: Färg,märke, inriktining (hopp,dressyr)och varför?
Mörkbrun bates hoppsadel, ligger bra och jag tycker mycket om den.

*Har du benskydd/senskydd och varför?
Alltid, aldrig utan. Bruna Pro-benskydd, förutom när jag hoppar/tävlar, då har jag bruna veredus carbon gel.

*Har du hjälptyglar, vad för några, när använder du dem och varför?
Alltid förbygel med martingal. Han behöver martingal, och den sitter stadigt på med förbygeln. Det är också supersnyggt :love:

*Vilka färger använder du helst på din häst och vilken färg har din häst?
Min häst är en fux med guldig man & svans, använder bara mörkbrunt när det gäller läder, benskydden är bruna, och i schabrak-väg så kör jag med beige, mörkbrun och marinblått.
(Förutom mitt vita Anna Scarpati till tävling :D)

*Hur många grimmor har du och använder du någon speciell när du åker i väg ex på tävling/träning eller för att åka till ridhus osv.
Två, en grå & en mörkblå Schockemöhle.
I transporten blir det en mörkbrun lädergrimma från dy'on.
 
Sv: Vad använder du?

* Vad använder du för bett (storlek) och träns och varför?
*Vad har du för sadel: Färg,märke, inriktining (hopp,dressyr)och varför?
*Har du benskydd/senskydd och varför?
*Har du hjälptyglar, vad för några, när använder du dem och varför?
*Vilka färger använder du helst på din häst och vilken färg har din häst?
*Hur många grimmor har du och använder du någon speciell när du åker i väg ex på tävling/träning eller för att åka till ridhus osv.

Ja nu kommer mina tok frågor igen! :bump:


1: på min b-ponny använder jag 3-delat. men ska köpa ett mkt starkare nu. han är så jääääääävla stark. har börjat rida lite på pessoa hemma nu. men när jag är och tävlar (hoppning) blir han så jääävla stark! så ska köpa ett nytt nu. använder även hackamore när jag bara rider ut lite lätt.
på min c-ponny använder jag 3/2-delat.

2. jag har en globus clicc hoppsadel till min c-ponny som jag även har på b-ponnyn. har wintec hop och dressyr sadel oxå.

3. När jag rider hemma har jag antingen benlindor eller pegasus nånting :) när jag tävlar cponnyn har jag antingen röda davis senskydd lr svarta norton. på b-ponnyn äre blåa pastell färgade senskydd och boot som gäller på tävling -.

4. jag borde använda martingal på bponnyn men blir aldrig så :P men ska börja med det NU :D haha. använder typ aldrig nå hjälptyglar, förutom när jag longerar.

5. på b-ponnyn har jag blått läder träns, blå boot och senskydd, blått schabrak, han är gulbrun . asså på tävling säger jag nu . på c-ponnyn har jag antingen ett svart swarowski träns med röd padding och röda davis senskydd, lr så har jag mitt glengordon schabrak + huva som är brunt med rosa brodyr och passp. och en rååååwzza hjälm till glengordon . annars har jag en charles owen .
och min c-ponny är fuxxxx :D

6. har nästan alltid min skit billiga grimma som det är tomtar på :D kostade ca. 30 spänn på stadium .
 
Sv: Vad använder du?

* Vad använder du för bett (storlek) och träns och varför?
Jag växlar mellan hackamore, rakt tränsbett, tredelat tränsbett. Vanlig engelsk nosgrimma och achengrimma. Han tar det tredelade bettet och drar, därför hackamore ute och rakt bett inne/bana.

*Vad har du för sadel: Färg,märke, inriktining (hopp,dressyr)och varför?
Just nu en dressyr Knights Lady Rowina (tror jag den heter). Som jag lånar för ev senare köp. Vill dock ha en hoppsadel också så jag kollar efter en Thorowgood griffin showjumper syntetsadel.

*Har du benskydd/senskydd och varför?
Senskydd, strykkappor eller lindade ben.

*Har du hjälptyglar, vad för några, när använder du dem och varför?
Inga hjälptyglar. Har provad Thidemantygel men den gillade inte hästen.

*Vilka färger använder du helst på din häst och vilken färg har din häst?
Brunt, svart, rosa, beige, rött, vitt.

*Hur många grimmor har du och använder du någon speciell när du åker i väg ex på tävling/träning eller för att åka till ridhus osv.
Jag har en bucasgrimma, en brun från hööks och en lädergrimma fron Treadstone.

Ja nu kommer mina tok frågor igen!
 
Sv: Re: Vad använder du?

* Vad använder du för bett (storlek) och träns och varför?
Tredelat eggbett 14 mm tjockt, 105 mm långt i dressyr. Aachen träns. Rakt 14 mm pelham med extra korta skänklar i hoppning, samma längd. Engelsk nosgrimma. Anledningen är att han blri stark i hoppningen.

*Vad har du för sadel: Färg,märke, inriktining (hopp,dressyr)och varför?
Svart Dominus flatback, för tillfället en brun Kentaur Medea i dressyren.

*Har du benskydd/senskydd och varför?
Utan i dressyren, svarta Veredus Carbon Gel i hoppningen runt om. Vill skydda senorna på min polle, samt att han stryker sig.

*Har du hjälptyglar, vad för några, när använder du dem och varför?
Möjligtvis martingal i hoppning om jag har tränsbettet på. Ine med pelhamet. Annars inga hjälptyglar alls.

*Vilka färger använder du helst på din häst och vilken färg har din häst?
Svart läder (letar ny sadel), enfärgade schabrak. Blått och brunt framförallt. Har en (reg som) guldbrun skimmel. Stickelhårig skulle jag väl kalla honom... Brokig med andra ord :)

*Hur många grimmor har du och använder du någon speciell när du åker i väg ex på tävling/träning eller för att åka till ridhus osv.
Två lädergrimmor, en att ha på sig och en för säkerhets skull.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 270
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 624
Senast: Ajda
·
Utrustning Jag ska köpa nytt bett till min ponny då det vi har nu är för litet. Han har 11,5 i fasta ringar men vilken storlek blir det då med lösa...
Svar
5
· Visningar
1 178
Senast: Freazer
·
Utrustning Då jag planerar att skaffa häst igen om några år så sitter jag o kollar på utrustning osv. Gillar att ha en färdig plan för hur saker...
2
Svar
30
· Visningar
2 225
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp