Bukefalos 28 år!

Vad använder ni för schabrak/vojlock till singleflap???

E

emci

Ni som har single-flap sadlar dvs sadlar som bara har en kåpa, vad använder ni för vojlockar alt schabrak? Hur fäster ni dom? Normalt brukar ju man sätta fast vojlocken runt stropparna men det går ju inte när man singleflap! Tips mottagets tacksamt!!!
 
Räcker det inte att stoppa ner sadelgjordsstropparna i de remmarna då? Använder inte mina höga stroppar på min dressyrsadel, de hänger bara där de hänger.
 
jag hade en gammal wintec förut, med bara en kåpa, och då fäste jag i stiglädrena.
inte så snygg direkt, svart sadel och så tex ljusblå stroppar tvärs över sadeln :crazy:.
men men det fick duga, funkade ju.

är nu en glad ägare till en sadel med två kåpor :D
 

Liknande trådar

Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 209
Senast: super
·
Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
3 773
Senast: anna_panna
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 326
Senast: jemeni
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
10 613
Senast: liiinnea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp