Bukefalos 28 år!

Vad betalar ni i stallhyra *Nyfiken*

Sv: Vad betalar ni i stallhyra *Nyfiken*

Betalar 2400 kr.
Ingår:
*All mat (om hästen inte ska äta ngt specialfoder då)
*Box
*Ridhus/paddock
*In/utsläpp varje dag
*Spolspilta
*Rymlig sadelkammare

Det enda jag gör är mockar, packar höpåsar och rider:)
 
Sv: Vad betalar ni i stallhyra *Nyfiken*

Jag betalar 500:- per månad och häst. Då ingår:

*Utebox 12 kvm
*Stora hagar
*Hö, hösilage, havre, betfor, mineraler, lusern, halm, spån, avmaskning, vaccinationer
*Paddock
*Hyfsade rid- och körvägar
*Uppvärmd sadelkammare m. tvättmaskin
*Fika/omkädningsbod med fullt utrustat kök
*Ridhus ca 20 min skrittväg från stallet
*Gratis bete så länge det finns
*Tillgång till instruktör

Fodring, vattning utsläpp och mockning sköter jag själv under arbetstid mån-fre då jag jobbar i stallet där jag har mina hästar. Helger sköter stallägaren detta, förutom en dag/månad då jag har stalljour och sköter allt - fodringar, mockning, ut- och insläpp för 25 hästar.
I stort sett det enda jag betalar utöver detta är hovslagare och veterinär :)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vad betalar ni i stallhyra *Nyfiken*

Betalar 800kr/mån. på vintern
In- och utsläpp, utfodring ingår.
Vi hjälps åt att packa hö, städa sadelkammare, sopa, hålla rent etc.
Mockar, förbereder kraftfodret själv, men får någon förhinder så hjälps vi åt. Samma om gårdsägarna är bortresta eller liknande så hjälps vi åt med att släppa in/ut hästar eller hjälpa till när hovslagaren kommer. Är man i stallet vid lunchtid så ger man lunchhöet. Ganska avslappnat, men ändå ordning.

Foder och strö betalar man själv, men vi sambeställer mycket.

Vi hjälps åt och ser till att hästarna har vatten i hagarna.
Sommarbete 400kr/mån. Saltsten och tillsyn ingår.

Paddock finns samt fina ridvägar och trevliga stallkompisar!
 
Sv: Vad betalar ni i stallhyra *Nyfiken*

knapplån

Jag har min häst i Växjö i ett stall med 10 boxar, modell äldre men fräscht. Sköts kollektivt av oss som är uppstallade.

Betalar 450kr/månad i kallhyra, året runt.
Då ingår:
* Stor box
* Stora hagar
* Sadelkammare
* Plats på loge
* Plats för stallskåp, fodertunnor osv.
* Sommarhage om så önskas (stallägare köper in material men man gör själv arbetet)

Vi har kallvatten.

Vardagar: 2 morgonfodringar och 2 kvällsfodring per månad
2 insläpp och 2 lunchfodringar per månad
Helg: ca 2 pass per månad

Spån betalar vi för hur mkt vi tar. Kostar 22kr per kärra :D
Hösilage köps in tillsammans och vi betalar för hur mkt vi ger. Brukar ligga på ca 1,50kr per kilo, mkt bra värden. Brukar bli ca 600kr/månad
Kraftfoder köps också in själv, behövs ej mkt men brukar bli ca 400kr/månad

Vi har ingen ridbana men ridhus och ridbanor 5min skritt bort. Kostar 900kr per år!

Min totala stallhyra brukar landa på ungefär: 1650kr. :banana:
 
Senast ändrad:
Sv: Vad betalar ni i stallhyra *Nyfiken*

1000 kr kostar min stallhyra, så ingår fodringar och in- och utsläpp. För 700 kr ingår hö också.
 
Sv: Vad betalar ni i stallhyra *Nyfiken*

Jag betalar just nu 800kr i kallhyra. Hö beställs tillsammans - alla betalar efter hur mycket varje häst äter. Halm beställs också tillsammans - 250kr/månad/häst. Bra ridvägar, ej ridbana eller liknande.

Flyttar i mitten av augusti. Då kommer jag att betala 2000kr/månad. Kollektiv, tre pass/veckan.
Ingår:
*In- och utsläpp.
*Hösilage.
*Upp till 3kg havre/dag.
*Ridbana med hindermaterial.
*Bra ridvägar.
*Fodringar.
*Uppvärmd sadelkammare + ett skåp för förvaring av saker.
Var och en gör i ordning höpåsar för sin häst samt mockar. Torv beställs tillsammans, var och en betalar för sitt.
 
Sv: Vad betalar ni i stallhyra *Nyfiken*

Jag betalar 1200:- /månad
Spilta kostar 1000:-
och det ingår:

*Strö
*(Dålig) mockning vardagar :cool:
*In/utsläpp vardagar
*3 fodringar /dag . ibland glömmer dom ge våra hästar mat. :cool:
*el
*1 sadel och 1 tränsplats i uppvärmd sadelkammare
*plats för lådor

Mitten av juni - mitten av augusti (beror på) får vi sköta Allt själva. Vi kan välja att betala 400:- och då bara få bete.

Helgerna sköter vi själva, blir ca 1 dag/månad + mer under vinterlovet.

För att få rida i padockarna (som ej går att använda när det är fruset, och där det är upptaget lr fullt på kvällarna) får vi betala 500:- extra/år. :cool:
 
Sv: Vad betalar ni i stallhyra *Nyfiken*

Kollektivstall med 12 hästar på 5 pers på landet utanför sthlm
Kallhyra 600 kr/mån ingår halvdant ridhus, sommar&vinterhagar,in,lunch & utsläpp månd-tors,ca 7 pass/ häst&mån,varm sadelkammare & fikarum, täckestorkrum. All renovering i stallet och på hagar, ut, lunch,in helger och alla kvällar skötte vi själva. Foder och strö fick vi köpa själva.
 
Sv: Vad betalar ni i stallhyra *Nyfiken*

Vi betalar 1000:- per box i kallhyra då ingår täckesbyten,fodringar och utsläpp alla dagar. Sen har man 1-2 insläpp i veckan.
Vi har fri tillgång till paddock och hindermaterial.
Betalar samma summa året runt.

Sen köper jag själv till foder, etc
 
Sv: Vad betalar ni i stallhyra *Nyfiken*

Kl
jag betalar 1500 i månaden när de står inne, sommarmånaderna gratis mot att jag hjälper till att fixa o dona lite :) Det som ingår är, stor box, enorma hagar, hö, halm, krafft, betfor, in o utsläpp alla dagar, alla fodringar. Litet stall med fyra boxar :) 10 minuters skritt till ridbana o ridhus, löser anläggningskort för 2000 om året. Jag trivs så himla bra, världens bästa ställe!
 
Sv: Vad betalar ni i stallhyra *Nyfiken*

Jag betalar 2500:- i kallhyra. Då ingår:
-Två ridhus (ett 20*40 och ett 40*80)
-Ute ridbana (20*40)
-Terängbana
-Fina hagar
-Stor box i länga om 14 boxar
Detta är en stor anläggning i sthlm så tillgång till tränare finns dagligen.
Vår länga (av fyra) är kollektiv så vi hjälps åt med ca:2-3 fodringar i veckan.
Hö/hösilage samt torv finns att köpa på gården.
På sommaren har vi två fria månader då vi inte har sommahagar hemma.
 
Sv: Vad betalar ni i stallhyra *Nyfiken*

*kl*

Jag kommer att flytta till nytt stall till månadsskiftet. Där är grundhyran 2500 kr, i det ingår:
* ut- och insläpp med tillhörande fodring
* lunch i hagen
* tillgång till ridhus och ridbana
* fina vinterhagar
* stora boxar
* uppvärmd, stor sadelkammare
* utrymme för stallskåp
* omklädningsrum med dusch
* dusch för hästen
* tvättmaskin och torkmöjligheter

Foder och strö köps till självkostnadspris och tränare i dressyr och hoppning finns på gården. Det är bra ridvägar och sjöutsikt från stallplan. Jag tror vi kommer trivas bra! :D

På sommaren, om hästen går på bete är hyran 2000 kr i månaden.
 
Sv: Vad betalar ni i stallhyra *Nyfiken*

Hej!

Jag betalar 2800 och får då utebox, ut- & insläpp alla dagar, fri tillgång på halm, hösilage, havre, korn, betfor, mineral och saltsten (man får ge så mycket man vill, dom får naturligtvis inte tillgång till havrebingen). Ett täcke på och av och om hästen är genomblöt kan även byte ingå.

Sen har vi ridbana, jättestort låst utrymme till varje häst för utrustning och liknande, möjlighet att ställa transport gratis på gården, mikro, utedass (snart iaf). Mockning kan köpas till på vardagar eller enstaka dag. Medicinering görs oftast om man ber om det.

Vi kan köpa eko-ägg billigt också:-). Och har enormt långa och omväxlande ridvägar.

Sommartid kostar det 1000 kr med bete och om hästen måste stå vid stallet 1500 (men inga in/utsläpp ingår då, bara maten).

/ lavinia
 
Sv: Vad betalar ni i stallhyra *Nyfiken*

Jag håller på att leta stallplats,
och den enda som finns i närheten kostar 1800:- / månad.
Och då ingår förutom hagar och boxplats 10 kg ensilage.
Insläpp/utsläpp/fodringar hjälps alla åt med enligt schema.

Efter att ha läst detta forumet verkar det ganska mycket?
Stallet ligger ca. 1,2 mil från Göteborg city.
 
Sv: Vad betalar ni i stallhyra *Nyfiken*

Vi betalar 5900 kronor i månaden för att ha vår häst på en tränings - tävlingsanläggning 20 min söder om Sthlm City. Sedan betalar jag extra 5 kronor om dagen för att de tar av hästen hennes nattbandage.
- Vi har ett 30*80 m stort ridhus, 20*60 m stor ridbana, massvis med gräsfält, fälttävlansbanor, skrittmaskin, löparband med mera. - Det ingår in - och utsläpp varje dag.
- Hö, hösilage, halm, krafft (groov, sport, grund), havre och snart betfor.
- 2 spånbalar/vecka.
- Stor box i ett ljus och fräscht stall med både lucka mot innergården och stallgången.
- Spolspilta, skötspilta, solarium, tvättmaskin, stora skåp i sadelkammare
- Trevligt stallfolk, i blandade discipliner :D
- Tränare nästan varje dag.. Kurser, tävlingar, träningstävlingar, meetings
- Toppfräscht område
- Man kan köpa till alla möjliga tjänster, ridning, longering, extra mockning med mera.

Jag och hästen trivs fantastiskt bra!

M-oaa
 
Sv: Vad betalar ni i stallhyra *Nyfiken*

kan nån förklara vad kallhyra är..här i finland finns inte såna begrepp:o

ni verkar ha billiga stallhyror..(va nu sen det där kallhyra går ut på)
här innom 10 mil från helsingfors är det i kr 2300 för islänning, 3300 för stor häst.
detta är ett billigt stall.
det mesta ingår, jättefin skötsel, allt från spola ben o sätta salvor om ägaren inte slipper, stora hagar, stor ridplan, fina terrängvägar, hö, hösilage,havre,mineraler,saltsten,strö, mockning ...ut och in med eller utan täcken,in om det behövs o ut igen..och en massa extra saker..guld värt det stallet!
enda minuset är 25 kilometers väg,enkel resa.
 
Senast ändrad:
Sv: Vad betalar ni i stallhyra *Nyfiken*

Kallhyra är kostnaden för boxen och hagen men du gör allt jobb, köper in allt foder och strö själv.. Mark/stallägaren hyr endast ut byggnader och mark, ingen "stallservice"..
 
Sv: Vad betalar ni i stallhyra *Nyfiken*

kl

Betalar 600 +för hö och strö som finns på gården
I hyran ingår:
*Alla utsläpp&insläpp
*Fyra fodringar om dagen
*Suveräna hagar för min pålla
*Stor box i nybyggt stall - underbar luft
*Eftersök när matte&häst kommit bort under en ridtur :angel:

Mockar och byter vatten gör jag åt pållan - eller vi hjälps åt - men enligt kontraktet är det så att jag skall göra det. Behöver jag vara hästledig så är det bara att höra av sig.
 
Sv: Vad betalar ni i stallhyra *Nyfiken*

*KL*

Betalar 1000+moms för box utan någon service, 1 1000 meters rundbana som "aldrig" sköts har vi och en rakbana som är stängd när normalt folk är lediga (efter 4 på eftermiddagen).:bump:
 

Liknande trådar

Anläggning Hej. Tänkte höra lite med er vad ni skulle kunna tänka er att betala i stall hyra? Jag hyr ut idag men det är en evig diskution om pris...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
9 120
Senast: Sorgsen
·
Ekonomi & Juridik Jag har en fundering och vill gärna ha svar av någon juridiskt kunnig. I stallet jag hyr boxplats vill förnya sitt kontrakt. Dock med en...
2
Svar
20
· Visningar
2 759
Senast: nullo-modo
·
Foder & Strö Hej, Funderar på det här med tuggtid för min häst (D-ponny, ganska normalfödd) just nu. Går på lösdrift så är ute dygnet runt och gräset...
Svar
4
· Visningar
730
Fritid Jag överväger starkt att införskaffa en elcykel för att kunna cykelpendla till jobbet i veckorna istället för att behöva betala en...
2
Svar
28
· Visningar
1 100
Senast: Ava22
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp