Bukefalos 28 år!

Vad betalar ni i stallhyra *Nyfiken*

Sv: Vad betalar ni i stallhyra *Nyfiken*

Kallhyra är kostnaden för boxen och hagen men du gör allt jobb, köper in allt foder och strö själv.. Mark/stallägaren hyr endast ut byggnader och mark, ingen "stallservice"..


aah! tack för det! jag tror det e ganska ovanligt här.
 
Sv: Vad betalar ni i stallhyra *Nyfiken*

1800kr kallhyra. Ingår: box, hagvistelse, utsläpp och intag mån-fre.
Man har ett fodringspass/v samt rullande schema lör kväll.

Tillkommer: Hö, kraftfoder, torv, tilläggstjänster tex täckesbyte och mockning.
 
Sv: Vad betalar ni i stallhyra *Nyfiken*

Det låter som ett rätt "normalt" pris i Göteborg, kanske något i överkant av skalan för stall i den kategorin, men det beror ju på ridmöjligheter (finns paddock, ridhus osv?).

Jag betalar 3000 kr/mån för min häst (också i Göteborg, eller ja, på Hisingen).
Då ingår i foderväg fri tillgång på hösilage samt havre, betfor, mineraler.
In- och utsläpp alla dagar, året om. Täcke på/av. Morgon-, utsläpps-, lunch-, middagfodring. Kvällsfodring på schema (en i månaden lite knappt).
Tillgång till ridhus, paddock, skrittmaskin, spolspilta.

Champagne efter tentor. :angel: ;)
 
Sv: Vad betalar ni i stallhyra *Nyfiken*

*kl*

1500 kr då ingår:

Morgonfodring/utsläpp alla dagar
Så mkt halm vi behöver
obegränsat med hö, hästen får vad den kräver
stora fina hagar året om
upplyst paddock
Uppvärmd sadelkammare

Insläpp hjälps vid åt med, och är vi där senast på kvällen så fodrar vi, annars tar stallägaren det(fast ofta är jag där senast så jag har tagit på mig det dom flesta kvällana, eftersom jag sällan kan ta in på vardagarna)

Hjälps åt med att fylla på vatten i hagarna/slänga ner hö så där alltid är till morgonen, osv

Relativt bra ridvägar, en fin lång grässträcka runt ån som går att rida på året runt, nära till skog och mkt grusvägar.

Jättebra folk i stallet , är ett litet stall på 4 hästar och allt flyter på kanon, alla ställer upp för varandra:) Billigt för att vara här nere i Skåne!:D
Både jag och hästen trivs super!
 
Sv: Vad betalar ni i stallhyra *Nyfiken*

*kl*

Jag bor i skåne och betalar 700 kr i stallhyra. Då ingår:

*fodring och utsläpp alla dagar
*insläpp de flesta dagar (dvs de dagar jag inte är i stallet på kvällen och kan ta in)
*nattfodring alla dagar
*på- och avklädning av täcke
*stora gräshagar med vindskjul i
*belyst paddock
*uppvärmd sadelkammare med toalett
*sommarbete


Betalar sen extra för hö, halm och spån.

Hästarna har vattenkopp i hagen, förutom på vintern då vi bär ut hinkar. Det är bara två hästar i stallet, så det mesta går snabbt och lätt att fixa. Stallägarna är jättetrevliga och vi hjälps åt med det mesta. (De är dessutom veterinärer, vilket känns tryggt (även om de inte är inriktade på häst)). Fina ridvägar med skogen precis utanför dörren och en stor ridanläggning inom kort ridavstånd. Både jag och hästen trivs jättebra. :)
 
Sv: Vad betalar ni i stallhyra *Nyfiken*

Det är där priserna borde ligga om stallägaren tar det vitt dvs har både moms och betalar skatt på priset.
 
Sv: Vad betalar ni i stallhyra *Nyfiken*

Betalar 1400kr per häst. (har två)
Då ingår:

3 kärror med spån/veckan/häst
Havre, betfor, mineraler + saltsten (vill man ha annat foder får man köpa själv)
In och utsläpp alla dagar i veckan
Fodring 3gånger per dag alla dagar (brukar ge mina en extra gång per dag som jag får gör själv)

Finns en sådär paddock i gummiflis på gården, dock upplyst. Bra på vintern då den inte fryser, dock för tungt och ojämnt underlag.
Dom håller på att anlägga en stor gruspaddock! Som kommer vara klar till våren.
Bra möjligheter till klättring i skidbacke, okej med ridvägar.
Hagarna är sådär, lite små i min smak. Sommarhagarna okej.
Täckning får man sköta själv.
Finns ridhus ca 30min skrittväg, dock dålig tillgänglighet och därmed får man köra för att ha tillgång till ridhus.
 
Sv: Vad betalar ni i stallhyra *Nyfiken*

kl

Jag (eller ja, mina föräldrar :p) betalar 2700 då ingår mockning och fodring alla dagar, strö, basic foder (iof lite mer än basic, men får fortfarande köpa lite extra foder), täckesbyte, de fixar de dagar jag inte kan.
På gården finns det en stoor upplyst paddock, ganska stor vinterhage, stora sommarhagar. De kör ofta till ridhus under vintern och då får man haka på :)

Står i Skåne
 
Sv: Vad betalar ni i stallhyra *Nyfiken*

2000, och då ingår ALLT (torv, hö, kraftfoder, mineraler/vitaminer, in/utsläpp, fodringar samt även mockning de dagar då man inte är där)

Jag tycker att detta är ett mycket bra pris, om man jämför med vad det skulle kostat att köpa kraftfoder, hö, torv osv på egen hand.
 
Sv: Vad betalar ni i stallhyra *Nyfiken*

500kr/häst. Då ingår in/utsläpp, 3fodringar/dag, täckesbyte, sommar och vinterhagar.

Det finns en liten ridbana bakom stallet med belysning och ca 5minuters skrittväg finns en fin stor ridbana med massor av olika hinder (fast utan belysning :p).

Bra och stora hagar (ca 10ha sammanlagt), stora boxar och massor av ridvägar. Kan tilloch med komma till två ridhus med ca en halvtimmes ridväg (dock genom skog...)

Stallet bedrivs vitt men jag gör lite tjänster till stallägarna så därför har dom inte höjt
 

Liknande trådar

Anläggning Hej. Tänkte höra lite med er vad ni skulle kunna tänka er att betala i stall hyra? Jag hyr ut idag men det är en evig diskution om pris...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
9 120
Senast: Sorgsen
·
Ekonomi & Juridik Jag har en fundering och vill gärna ha svar av någon juridiskt kunnig. I stallet jag hyr boxplats vill förnya sitt kontrakt. Dock med en...
2
Svar
20
· Visningar
2 759
Senast: nullo-modo
·
Foder & Strö Hej, Funderar på det här med tuggtid för min häst (D-ponny, ganska normalfödd) just nu. Går på lösdrift så är ute dygnet runt och gräset...
Svar
4
· Visningar
730
Ekonomi & Juridik Hej! Är lite nyfiken vad ni som står i kollektivstall betalar och vad ni får i det priset. Sen undrar jag vad ni skulle tänka er att...
2
Svar
33
· Visningar
3 621
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp